Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal tegne garderobe fra ikea i morgen, men det er jo et hav løsninger å velge i 😅 vi skal ha åpent, ingen dører og alt skal gå helt til taket for å utnytte plassen best. Har tegnet litt og fått noenlunde plan, men det finnes så mange lure folk som ser andre løsninger eller mer kreativ bruk av ting. 
Lurer derfor på om noen av dere har ikea garderobe, og hva dere er mest fornøyd med, eventuelt hva var litt bortkastet? 😊

Anonymkode: b901a...ec3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De beste oppgraderingene jeg gjorde med min pax-garderobe var å sette inn hjørnedelen og lage garderoben L-formet, og sette på dører. 
Hadde åpent i noen år, og det skal jeg aldri ha igjen. 

Anonymkode: 68a0e...4dd

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker veldig godt utrekksskuff m glass foran. Da er det lettere å huske hva som er l skuffen, men mulig det visuelt ser litt rotete ut når du ikke skal ha dør.

Elsker allsidigheten til pax! 

Fornøyd også med grunn utrekkskuff  til belter/skjerf etc. 

Kjøpte utrekkshenger til vesker, men den fikk jeg ikke montert fordi det ikke ble nok ledig plass. 

Kurvene syns jeg fungerer godt til sengetøy. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De beste oppgraderingene jeg gjorde med min pax-garderobe var å sette inn hjørnedelen og lage garderoben L-formet, og sette på dører. 
Hadde åpent i noen år, og det skal jeg aldri ha igjen. 

Hvorfor ønsker du ikke åpen løsning igjen? 

Anonymkode: 2aa8d...1df

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært gjennom et par Pax-garderober i mitt liv. 

Jeg elsker å henge opp ting (ikke buksehengerne men kleshengere) og elsker skuffer, så mest mulig av det. Hyller blir bare rot, i skuff kan du brette ting Marie Kondo-style og sette på høykant.

Kanskje bare hyller på øverste rad, ha skoesker eller sånne store esker fra Skubb etc der oppe, men ikke ha ting du bruker ofte der for er litt krongelete å dra ned selv for meg som er høy. Under der har du oppheng, jeg skulle gjerne hengt opp hele garderoben omtrent om jeg hadde plass. Noen tenker man bare skal henge opp fine kjoler og bluser og skjorter, men jeg ville gjerne hengt opp alle t-skjorter og gensere etc om jeg hadde hatt stor nok garderobe. Mye enklere å bla i og finne frem i, greit å se alt man eier også. Hengd et opp litt systematisk og fargekoordinert når du skal ha åpen garderobe, det blir penere og enklere å finne frem.

Elsker også komplements bokser som passer perfekt i skuffene, for sortering av sokker og undertøy og diverse. De brettene man kan dra ut liker jeg til belter og solbriller, jeg har også smykkesamllingen på et sånt brett. Ha glassplate i hyllen over de brettene så man ser alt.

Veldig glad i de garderobelysene som hører til, har du stikk bak skapet så ville jeg montert dette. 

Jeg liker godt åpen løsning, det støver litt men det tar robotstøvsuger seg av. Synes tette skuffer er finest da for mindre rot visuelt sett, men det er jo mer praktisk med de med glassfront. 

Jeg har skittentøyskurver i skapet, ikke en del av IKEAS løsning men kjøpte dem et annet sted. Jeg har lite bad og ikke vaskerom så må ha skittentøyet på soverommet. 

Har et stikk nederst i skapet, der har jeg steamer, så har jeg en knagg på siden av skapet jeg henger opp skjorter på og steamer dem.

Anonymkode: 67384...5ef

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med PAX. Liker spesielt godt skohyllene på to «etasjer». Gjør at man får plass til mange sko på en ryddig måte.

Anonymkode: 556d3...054

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville forresten valgt dører på hvertfall deler av garderoben. Støv samler seg så fort

Anonymkode: 556d3...054

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg har vært gjennom et par Pax-garderober i mitt liv. 

Jeg elsker å henge opp ting (ikke buksehengerne men kleshengere) og elsker skuffer, så mest mulig av det. Hyller blir bare rot, i skuff kan du brette ting Marie Kondo-style og sette på høykant.

Kanskje bare hyller på øverste rad, ha skoesker eller sånne store esker fra Skubb etc der oppe, men ikke ha ting du bruker ofte der for er litt krongelete å dra ned selv for meg som er høy. Under der har du oppheng, jeg skulle gjerne hengt opp hele garderoben omtrent om jeg hadde plass. Noen tenker man bare skal henge opp fine kjoler og bluser og skjorter, men jeg ville gjerne hengt opp alle t-skjorter og gensere etc om jeg hadde hatt stor nok garderobe. Mye enklere å bla i og finne frem i, greit å se alt man eier også. Hengd et opp litt systematisk og fargekoordinert når du skal ha åpen garderobe, det blir penere og enklere å finne frem.

Elsker også komplements bokser som passer perfekt i skuffene, for sortering av sokker og undertøy og diverse. De brettene man kan dra ut liker jeg til belter og solbriller, jeg har også smykkesamllingen på et sånt brett. Ha glassplate i hyllen over de brettene så man ser alt.

Veldig glad i de garderobelysene som hører til, har du stikk bak skapet så ville jeg montert dette. 

Jeg liker godt åpen løsning, det støver litt men det tar robotstøvsuger seg av. Synes tette skuffer er finest da for mindre rot visuelt sett, men det er jo mer praktisk med de med glassfront. 

Jeg har skittentøyskurver i skapet, ikke en del av IKEAS løsning men kjøpte dem et annet sted. Jeg har lite bad og ikke vaskerom så må ha skittentøyet på soverommet. 

Har et stikk nederst i skapet, der har jeg steamer, så har jeg en knagg på siden av skapet jeg henger opp skjorter på og steamer dem.

Anonymkode: 67384...5ef

Går den i skaper også? 🤔 Woow!

Anonymkode: f651a...65b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hvorfor ønsker du ikke åpen løsning igjen? 

Anonymkode: 2aa8d...1df

Fordi det støver enormt! 
Det både legger seg støv på hyllene inni skapet, og det blir også mye støv utover i rommet. 

Jeg synes i tillegg at det ser rotete ut med åpen løsning. Jeg opplevde at rommet virket mye større og mer åpent i det jeg fikk på dører. Jeg fikk en helt annen ro på soverommet når det kom på dører. 
Du skal være ganske så god til å holde orden i skapene for at det skal se ryddig ut med åpen løsning. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er fornøyd med å ha store skuffer, valgt de uten glassfront for ett ryddigere inntrykk (og de er litt billigere), for man vet jo hva som er i skuffene uansett. Liker godt en sånn uttrekksplate til belter, skjerf ect, og en uttrekkshylle for sko. Jeg har noen vanlige hyller som jeg bruker til tykke gensre/strikkejakker og bokser med diverse saker. Anbefaler absolutt dør, ellers blir det fort veldig støvete i hyllene og på klærene, og det gir et veldig rotete inntrykk. Men dørene må ikke komme fra Ikea, jeg har skyvedører fra Elfa for å få dørene i rett høyde og bredde, og så er innredningen i skapet fra Pax. 

Anonymkode: 19720...e49

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...