Gå til innhold

Hva syns dere om å kalle jenta for Reidun?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
DelvisPresley skrev (2 minutter siden):

Emilie, Nathalie jålenavn?🤨

Oh yes.

Anonymkode: f847a...74c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Reidun er i samme kategori som Renate og Therese. Uaktuelt.

Anonymkode: 83f03...622

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fint! Ville ikke kalt barnet mitt det selv, men bare fordi jeg unngår navn med r  fordi jeg i oppveksten slet med å få fram r-lyden(skarer og «svelger» r-en, kan fremdeles oppleve at den ikke høres, og det ble mye påpekt av de rundt…)

Anonymkode: a780b...309

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er forfriskende med et navn som ikke er så søtt, så hvis dere liker det, sier jeg kjør på😀

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Dette er jo typisk oppkallingsnavn fra ca oldeforeldregenerasjonen nå. 

Anonymkode: 9da39...a6b

Ja, men det er jo nettopp derfor det er kult at TS vurderer å gå for oppkalling fra tante/besteforeldregenerasjonen. Så det blir litt variasjon😃

Anonymkode: 9686b...692

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult og søtt navn! Kult fordi uforventet og ikke et trend-navn, søtt pga de myke konsonantene og diftongen. Og så er det veldig feminint, men samtidig ikke jålete. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Reidun er i samme kategori som Renate og Therese. Uaktuelt.

Anonymkode: 83f03...622

Er det det at navnene er "uaktuelle" som er kategorien du sikter til? I så fall er jeg med.

Men ellers skjønner jeg ikke hva likheten skulle være. Reidun er vel i samme gate som Berit, Ragnhild, Ingeborg, Randi, Olaug, Bente osv, mens Renate og Therese er min generasjons navn (70/80-tallet. The list goes on: Camilla, Jeanette, Monica, Merete, og guttene het stort sett Thomas, André eller Thomas André. En og annen heldiggris het også Morten André eller Christian André).

Reidun er ingen storfavoritt hos meg, men synes det er kult med foreldre som velger litt annerledes. Et nabopar har en toåring som heter Kjell, det er jo kjempetøft (og veldig originalt i 2024!)

Anonymkode: a651d...338

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det det at navnene er "uaktuelle" som er kategorien du sikter til? I så fall er jeg med.

Men ellers skjønner jeg ikke hva likheten skulle være. Reidun er vel i samme gate som Berit, Ragnhild, Ingeborg, Randi, Olaug, Bente osv, mens Renate og Therese er min generasjons navn (70/80-tallet. The list goes on: Camilla, Jeanette, Monica, Merete, og guttene het stort sett Thomas, André eller Thomas André. En og annen heldiggris het også Morten André eller Christian André).

Reidun er ingen storfavoritt hos meg, men synes det er kult med foreldre som velger litt annerledes. Et nabopar har en toåring som heter Kjell, det er jo kjempetøft (og veldig originalt i 2024!)

Anonymkode: a651d...338

helt enig, veldig deilig med små som har sånne vanlige upretensiøse navn. Jeg tror og en del foreldre skal tenke på at de søte små en dag blir store og skal kle navnet sitt også da.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Reidun er fint😊 Elsker gamle navn😄

Anonymkode: cafa7...ce9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Flott navn!

Håper på en ny navnetrend!

Anonymkode: 6b564...32c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Reidun er fint. Kjenner flere flotte Reiduner. 

Anonymkode: 96ee1...805

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
30 minutter siden, AnonymBruker said:

helt enig, veldig deilig med små som har sånne vanlige upretensiøse navn. Jeg tror og en del foreldre skal tenke på at de søte små en dag blir store og skal kle navnet sitt også da.

Det er jo nettopp det folk gjør i dag når de velger navn fra oldeforeldregenerasjonen, navn som ville blitt sett på som gammeldagse for få år siden. Så etter en stund blir de navnene forbundet med noe nymotens, og så beveger folk seg til neste generasjon. 

Anonymkode: 9da39...a6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Nei. Det er et av de mindre pene jentenavnene jeg vet om. Liker vanligvis litt eldre navn, men ikke Reidun. 

Anonymkode: b39f4...c9d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Grusomt men det er fordi jeg kjenner ei dame som heter det som er helt forferdelig, i tillegg til at navnet i seg selv er lite pent.

Anonymkode: f8112...ac7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes navnet er grusomt. Tror absolutt ikke at Reidun blir populært igjen slik som noen over tror😅 

Anonymkode: 26b10...6fa

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...