Gå til innhold

Ulik konsistens på cottage cheese?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har spist cottage cheese (Tine) nesten daglig i mange år, og lagt merke til at det alltid varierer hvilken konsistens den har. Noen ganger er den altså fast og ganske tørr vil jeg si, og andre ganger er kornene større, og selve massen mer «flytende». Liker egentlig det tørre bedre, liker at den holder seg som en klatt på skeia, og ikke renner ned slik som yoghurt.
Noen ganger har det til og med samlet seg væske på toppen når jeg åpner begeret, og uansett om jeg tømmer det i vasken eller rører gjennom hele greia blir den vannete og flytende. 

Det samme gjelder også for mager kesam, noen ganger er den mer flytende, eller den har væske som har samlet seg på toppen og til slutt gjør hele produktet mer vannete.
Jeg vet at om jeg tar med et beger på tur, og den står i sekken uten å være kjølt ned på lenge, så blir den alltid mer vassen. Men jeg mener nå om jeg kjøper produktet og setter det rett i kjøleskapet hjemme etter en kort stund. Konsistensen kan variere kraftig…

Er det noen som har opplevd det samme, og kanskje vet grunnen? Er det noe jeg kan gjøre om den er for «vannete», for å gjøre den litt fastere og tørrere igjen?

Anonymkode: edeb3...fe4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Væsken som samler seg på toppen, bør røres inn i CC eller kesamen igjen, er noe med at det er utskillelse av proteinene (som visstnok er helt vanlig). Leste en artikkel om dette for litt siden... hell det i alle fall ikke ut! 

Anonymkode: 1634d...ad6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...