Gå til innhold

Krysse Atlanteren med cruiseskip

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når cruisesesongen i Middelhavet er over, er det mange skip som skal over Atlanteren for å ta fatt på sesongen i Karibien. Det selges 3 ukers cruise for dem som vil være med på kryssingen. 

Noen som har gjort det? Hvordan var det? Ble det kjedelig med 5-6 dager i strekk på havet? 

Hvilket rederi reiste du med?

Anonymkode: 49e8f...a63

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Bør være god mat og underholdning på et slikt cruise ihvertfall. Da alt du ser er hav hav hav. Men prøv å finne et cruise som tar noenlunde samme ruta som Titanic. Så har du muligheten til å se isfjell.. 

Anonymkode: 1233d...7e7

Hvilken rute var du med på?

AnonymBruker
Skrevet

Det står på lista over ting jeg skal gjøre en gang.

Se på youtube videoer, mange reise-vloggere som har lagt ut sin erfaring med dette. "Transatlantic crossing"

Anonymkode: 9307d...4c4

AnonymBruker
Skrevet

Og "repositioning cruises"

Anonymkode: 9307d...4c4

AnonymBruker
Skrevet

Sjekk ut cruisecritic, de har eget forumrom for transatlantiske reiser.

Anonymkode: 2c57d...fbc

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.7.2024 den 7.59):

Når cruisesesongen i Middelhavet er over, er det mange skip som skal over Atlanteren for å ta fatt på sesongen i Karibien. Det selges 3 ukers cruise for dem som vil være med på kryssingen. 

Noen som har gjort det? Hvordan var det? Ble det kjedelig med 5-6 dager i strekk på havet? 

Hvilket rederi reiste du med?

Jeg har gjort det (faktisk ganske nylig).

Tja, hva skal man si? Jeg har vært mye på cruise gjennom livet, og jeg foretrekker vel å kunne gå i land og se nye ting. For jeg følte at 7 dager på havet ble litt vel ensformig, og dagene gikk litt i hverandre. Ble liksom dager av typen stå opp - dusje - spise frokost - ta en treningsøkt - drikke kaffe - se litt i de samme butikkene - drikke mer kaffe - spise lunch - drikke mer kaffe og se på pensjonister i rare klær - ta en øl - sitte på lugaren - skifte - spise middag - ta en øl til - legge seg. I og med at man seiler over Golfstrømmen er været også relativt kjølig (blir aldri 30 varmegrader), litt tåkete/disig og selvfølgelig ingen naturopplevelser.

Greit å ha gjort det, men usikker på om jeg vil gjøre det igjen.

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Tatt to transatlantiske cruise, begge med MSC. 

Elsker de rolige dagene, men er nok ikke for alle med så mange sjødager. 

Anonymkode: 95372...5f4

AnonymBruker
Skrevet

Vi var på et slikt cruise for kanskje 10 år siden. Storbritannia til New York. Utover at jeg føler cruise blir litt trangt og folksomt var det ikke kjedelig. Mye å gjøre ombord og å se utover havet kunne jeg gjort i månedsvis. 

Anonymkode: 46443...e3f

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye koster det? Det kunne jeg tenkt meg, faktisk. Mest for å oppleve hvor langt det er!

Anonymkode: 44bdd...5bf

Skrevet

Dette er en god side å finne priser på (bokmerk den). Ellers har Tips for travellers reist over Atlanteren og har generelt gode tips. Er du ung og/eller vil se den feminine siden av cruising, så er Emma Cruises en god kanal å følge. Life Well Cruised har også gode tips, spesielt for (Amazon/Wish/Temu) ting det er lurt å ta med, hvordan pakke og hvordan oppføre seg ombord. Hun var også nylig på cruise i Norge. De to første har også reist alene, så de har råd om du er på solo-tur. Andre har gode omvisninger, men det er greit å se når man har valgt (eller nesten valgt) et skip.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Hvor mye koster det? Det kunne jeg tenkt meg, faktisk. Mest for å oppleve hvor langt det er!

Anonymkode: 44bdd...5bf

Det varierer veldig etter lengde (12 eller 21 dager) og standard. Og hva du skal ha inkludert. Husk også på at du må ha flybilletter i begge ender. Og ved utreise er det alltid greit å legge inn en overnatting i byen du skal reise ut fra. Utrolig kjipt med forsinket fly og båt som går...

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye koster det?

Anonymkode: 573b8...696

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor mye koster det?

Anonymkode: 573b8...696

Se første linken i mitt innlegg. Det er forskjell fra linje til linje, der Cunard er dyrest

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...