AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #1 Skrevet 23. juli 2024 Jeg har hatt dårlig helse i flere år. Sliter med lite energi, dårlig søvn, litt smerter i kroppen og generelt veldig slapp gjennom hele dagen. Til høsten skal jeg ta noen grep for å prøve å bedre helsen. Skal bla. melde meg inn i treningsstudio. Men tilbake til overskriften. Spørsmålet mitt er, hva tror dere passer meg best? Daglig kaldt bad eller badstue/boblebad? Har ikke prøvd noen av delene. Har blitt anbefalt begge deler men for meg høres kaldt bad forfriskende og kvikkende ut. Kom gjerne med innspill eller tips/råd. Anonymkode: 7febc...4f3
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #2 Skrevet 23. juli 2024 Spørs jo hva som feiler deg? Jeg har vonde muskler og ledd, så varme boblebad gjør underverker. Har fått installert hjemme, bruker det flere ganger i uken. Anonymkode: f3381...397 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #3 Skrevet 23. juli 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg har hatt dårlig helse i flere år. Sliter med lite energi, dårlig søvn, litt smerter i kroppen og generelt veldig slapp gjennom hele dagen. Til høsten skal jeg ta noen grep for å prøve å bedre helsen. Skal bla. melde meg inn i treningsstudio. Men tilbake til overskriften. Spørsmålet mitt er, hva tror dere passer meg best? Daglig kaldt bad eller badstue/boblebad? Har ikke prøvd noen av delene. Har blitt anbefalt begge deler men for meg høres kaldt bad forfriskende og kvikkende ut. Kom gjerne med innspill eller tips/råd. Anonymkode: 7febc...4f3 Takk for tilliten du overlater meg og oss andre som vasser rundt på KG. Kan vel hende du bør innom legen for en EU-sjekk, og deretter kan du ta en mer velinformert avgjørelse? Evt skrive en ny post med mer informasjon her så det er noe bakgrunn for å gi svar? Anonymkode: 9c3e7...f4c 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #4 Skrevet 23. juli 2024 For meg og mitt er badstu- og kuldebad en fin kombinasjon, men juster etter dine utfordringer og eventuelle begrensninger de gir. Anonymkode: 8e12d...8f5
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #6 Skrevet 23. juli 2024 Å sku over dusjen på kaldt vann er bra for blodsirkulasjonen og nervesystemet. Man trenger ikke dra det så langt som til isbading. råder deg til å mosjonere lett, gå turer og få opp pulsen. Start veldig gradvis med trening. Fordi det er lett å bli for gira og da går man på en smell og blir lei. få deg nok søvn og spis sunt og nok. mentalt så bør du omgås gode folk og unngå drama og negativitet, det stjeler også energi Anonymkode: 6b7f6...f0b 1
Påkrevd Skrevet 23. juli 2024 #7 Skrevet 23. juli 2024 Hvis du har hatt dårlig helse i flere år, så er det jo et eller annet som er galt. Lege må derfor bli førstevalget før både isbad og badstue. For min del blir jeg alltid døsig etter en runde eller to i badstue, da er det lett å sovne. Men som sagt, en runde eller to hos legen løser sannsynligvis mer enn et varmt rom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå