AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #21 Skrevet 23. juli 2024 Jeg har brukt najell sleepcarrier masse. Som sovested på dagtid, men også for å frakte mellom etasjene (både baby, skift, gulpekluter, telefon og annet får plass, lettere enn å balansere alt i hendene😄), hun har ligget der imens jeg har dusjet og for å gynge henne i søvn når vi har vært borte. Kjøpte det pent brukt på Finn, vel verdt pengene. Anonymkode: 30bde...f45 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #22 Skrevet 23. juli 2024 Jeg syntes det var praktisk med babynest. Førstemann sov mye i nestet, hadde det liggende i sofaen. Med nummer to hadde vi det oppi lekegrinda, så han kunne ligge et trygt for storebror. Men det er begrenset hvor lenge man kan bruke babynest, her er minstemann straks fire måneder og har allerede pakket bort nestet. Nå ligger babyen i lekegrinda, i babygym eller vogn. Anonymkode: 7578e...aca
Apekatten Skrevet 23. juli 2024 #23 Skrevet 23. juli 2024 Vi brukte babynest bittelitt i bare noen uker. Jeg ville heller kjøpt sleepcarrier.
Bovina sancta Skrevet 23. juli 2024 #24 Skrevet 23. juli 2024 (endret) Bruker vårt hver eneste dag, nesten hele tiden. Har riktignok tvillinger, så får da ekstra godt belegg på den😅 Vi bruker den når barna er urolig i senga si på dagtid. De roer seg når de får ligge i nestet. Bruker det også når fanget er opptatt og den andre har behov for nærhet. Det siste er kanskje ikke så aktuelt for deg, men man kan jo være opptatt med andre ting. Babyene er nå 11 uker, og det passer heldigvis fortsatt😊 Endret 23. juli 2024 av Bovina sancta
Sniff76 Skrevet 23. juli 2024 #25 Skrevet 23. juli 2024 Hvis dere allerede har kjøpt elektrisk vugge, hvorfor ikke bruke den først og heller kjøpe babynest etterpå hvis dere ikke synes vugga er bra nok? 😊 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #26 Skrevet 23. juli 2024 Bollemy skrev (20 timer siden): Hei Venter vårt første barn nå i slutten av august, vi har vogn, bilstol, leketeppe, og en elektrisk vugge. Bor i 2 etasjers rekkehus, stua/kjøkken er oppe, mens inngang/soverom/bad er nede. Det jeg ikke klarer å bestemme meg for er om babynest er verdt pengene?? De koster så mye, så føler/redd det blir nok en stor utgift som vi kunne spart oss for? Jeg kjøpte et som var ganske mykt til førstemann for 7 år siden. Han elsket å sove på det, samme med nestemann to år senere. Har det ennå til sistemann som kommer snart. Så her var det virkelig verdt pengene. Skapte bedre søvn på dagtid når de sov i den. Anonymkode: 63d07...0c2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #27 Skrevet 23. juli 2024 Brukte det en del med førstemann, i sofaen. Denne gangen har vi kjøpt vugge som babyen har duppene sine i, i stedet for. Dette pga at babynest kun varer en kort periode, og da kan vi heller ha vugga, som varer lenger. Anonymkode: af177...ac4 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #28 Skrevet 23. juli 2024 Babynest trenger virkelig ikke være dyrt? Masse gratis på Finn.no eller sy selv. Jeg tenkte forøvrig at jeg ikke skulle skaffe meg et, og at man kan bygge opp med puter osv, slik jeg har sett andre gjøre på feks hyttetur. Men så fikk jeg et i gave og vi brukte det konstant. Andre elsker vippestol, min baby hatet det. Babynest derimot? Elsket det! Anonymkode: 317ca...008
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #29 Skrevet 23. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Babynest trenger virkelig ikke være dyrt? Masse gratis på Finn.no eller sy selv. Jeg tenkte forøvrig at jeg ikke skulle skaffe meg et, og at man kan bygge opp med puter osv, slik jeg har sett andre gjøre på feks hyttetur. Men så fikk jeg et i gave og vi brukte det konstant. Andre elsker vippestol, min baby hatet det. Babynest derimot? Elsket det! Anonymkode: 317ca...008 + noen av de fineste barseltidminnene er å sitte i sofaen med sovende baby i babynest mellom mannen og meg mens vi spiste ♥️ Anonymkode: 317ca...008
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #30 Skrevet 23. juli 2024 Jeg var bastant på at vi ikke trengte. Men med en lett prematur baby så ble det hastekjøpt ett dyrt babynest fordi vi trengte det der og da. Dette var under covid tiden. Vi kjøpte ett fra Stokke, det kunne åpnes i bunn. Brukte det til barnet startet å rulle 6 mnd gammel. Jeg vil fortsatt si det var verdt pengene. Gikk fra elendig søvn til bedre søvn. Anonymkode: d48dc...e2a
Bollemy Skrevet 24. juli 2024 Forfatter #31 Skrevet 24. juli 2024 Takk for mange gode svar/tilbakemeldinger! første jeg har lært at det er forskjell på babynest og sleep carrier, trodde det var det samme!😂 tror vi ender opp med å se ann når frøkna kommer, hvis ho er en urolig sjel så kjøper vi noe brukt når den tid kommer! 🫶🏼 kjempe fint å kunne lese erfaringene til folk
Olive_North Skrevet 24. juli 2024 #32 Skrevet 24. juli 2024 Vi venter barn i september og vi har kjøpt en ny Najell som passer i vogna og som ser bra ut for transport + et brukt babynest for å teste om det er noe for babyen.
Alvea Skrevet 24. juli 2024 #33 Skrevet 24. juli 2024 Tredje baby her og Najell sin sleepcarrier fantes ikke til de to første. Så vidt jeg vet i alle fall, i så fall føler jeg meg snytt. Jeg elsker det og bruker det mye. Det passer i vogna og etter trilletur er det bare å bære med seg baby dit man vil. Et fantastisk kjøp. Dyrt, men ser at de er lette å selge igjen ☺️ 2
grinchigrinch Skrevet 25. juli 2024 #34 Skrevet 25. juli 2024 Vår EasyGrow Favn var en livredder! Så enkelt å bære med seg sovende baby fra sted til sted. Nå lånes den av et vennepar, og er allerede booket til den neste babyen som ventes i gjengen.
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #35 Skrevet 25. juli 2024 Vår hatet å ligge i vogn, helt til vi la babynestet oppi bagen. Brukte det også på sofaen mens vi satt ved siden av. Anonymkode: 556c4...7c8 1
Bollemy Skrevet 26. juli 2024 Forfatter #36 Skrevet 26. juli 2024 Alvea skrev (På 24.7.2024 den 22.33): Tredje baby her og Najell sin sleepcarrier fantes ikke til de to første. Så vidt jeg vet i alle fall, i så fall føler jeg meg snytt. Jeg elsker det og bruker det mye. Det passer i vogna og etter trilletur er det bare å bære med seg baby dit man vil. Et fantastisk kjøp. Dyrt, men ser at de er lette å selge igjen ☺️ Er førstegangsmor så usikker på diverse småting så spør litt nå, men venter jo baby i sen august/tidlig september. Også har vi kjøpt voksi active som jeg har skjønt er en veldig varm vinterpose. Men når ho kommer i sensommer/tidlig høst er vell den posen for varm å bruke i vogna? kan jeg evt bruke en sleepcarrier i vogna med dyne eller pledd i starten. Mens været er mildt nok? eller er det bedre å kjøre på med vognpose, men mindre klær på snuppa?
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #37 Skrevet 26. juli 2024 Bollemy skrev (58 minutter siden): Er førstegangsmor så usikker på diverse småting så spør litt nå, men venter jo baby i sen august/tidlig september. Også har vi kjøpt voksi active som jeg har skjønt er en veldig varm vinterpose. Men når ho kommer i sensommer/tidlig høst er vell den posen for varm å bruke i vogna? kan jeg evt bruke en sleepcarrier i vogna med dyne eller pledd i starten. Mens været er mildt nok? eller er det bedre å kjøre på med vognpose, men mindre klær på snuppa? Du kan jo kjøpe vår/høstpose eller bruke dyne/teppe. Jeg gikk for vår/høstpose for den ville jo komme til nytte igjen til våren etter. Her var det også en mild og lang høst det året jeg hadde baby så brukte den tynne posen til langt uti november. Tror det blir trangt med sleep carrier og vinterpose i de fleste vogner egentlig, men det er det kanskje andre som har erfaring med som kan svare på ? Anonymkode: d9824...138
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå