Gå til innhold

Kaffegrut


Bekkeblom

Anbefalte innlegg

Fordi jeg har hørt at kaffegrut (fra perkulator) er så surt så er det lurt å kaste det rett i vasken for evn. å rense opp ulumskheter nedi der. Men så hører jeg andre si at det heller stopper igjen hele systemet? Noen som veit noe, om hva som er korrekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mamma påstår at kaffegrut rensker. Hun heller kaffegrut i vasken omtrent hver dag, og vasken vår har aldri vært tett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har jeg aldri hørt. Men jeg heller grut i vasken likevel... Min teknisk meget oppegående og forsiktige far ("IKKE slå krana av og på, du sliter på pakningen") heller gruten i komposten i stedet, sikkert en bedre løsning.

Jeg vil tro det kommer an på hvor store rørene er, og åssen helning det er i røret under vasken og sånn. Tror egentlig det kan være en sjans for at det tetter seg.

Kaffegrut er surt, men de fleste rengjøringsproduktene vi bruker på kjøkkenet er jo basiske. Plumbo er vel f eks natriumhydroksid, og basiske såper er fettløsende... Jeg vet at man bruker syre for å rense melkeanlegg i fjøs, vekselsvis med såpe, mulig det er bakteriedrepende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma påstår at kaffegrut rensker. Hun heller kaffegrut i vasken omtrent hver dag, og vasken vår har aldri vært tett.

Javel. Det traktes lite kaffe hjemme og de gangene det gjøres går restene i søpla. Denne kjøkkenvasken har heller aldri vært tett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel. Det traktes lite kaffe hjemme og de gangene det gjøres går restene i søpla. Denne kjøkkenvasken har heller aldri vært tett.

så fint da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

så fint da.

Hehe. Jeg tenkte heller på at det har mer å si hva man har for vane å skylle ned i vasken. Jeg kan tenke meg det varierer ganske mye og er viktigere enn hva man bruker for å holde løpet rent.

Endret av skrue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe. Jeg tenkte heller på at det har mer å si hva man har for vane å skylle ned i vasken. Jeg kan tenke meg det varierer ganske mye og er viktigere enn hva man bruker for å holde løpet rent.

Oppfattet innlegget ditt spydig først, men da er jeg med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på besøk på et renseverk. Der sa de: ikke skyll ned kaffegrut ol i vasken og skyll ned annet en dopapir i do.

De har sikkert peiling på sånt så velger å høre på de, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...