Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2006 #1 Skrevet 16. februar 2006 Imorgen skal jeg ta rtg. C-collumna med funksjonsbilder. Er dette bare vanlige røntgenbilder av nakken? Og må jeg stå i bar overkropp da?
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 16. februar 2006 #2 Skrevet 16. februar 2006 Du trenger ikke ta av deg på overkroppen. Men du kan godt unnlate å ha på deg smykker og øredobber- dette kan vises på røntgenbildet. Funksjonsbilder er at du skal bøye nakken framover og bakover på bildet. I hvilken sammenheng skal du ta undersøkelsen? Hilsen radiografstudent
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2006 #3 Skrevet 16. februar 2006 Det er i forbindelse med en kul som er blitt funnet rett nedenfor nakken min, og jeg har det siste året hatt stiv nakke og mye "småsmerter" i nakken og området rundt.
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2006 #4 Skrevet 16. februar 2006 Ok. Det er ihvertfall en undersøkelse som en gjort på fem minutter. Du blir bedt om å stå i ulike posisjon slik at det blir tatt bilder av nakken sin i ulike vinkler og så må du bøye nakken din framover og bakover. Vanlig røntgen gir lite informasjon om bløtvev (kulen du har/evt om du har skiveutglidning/prolaps). MR egnet seg bedre til dette. Men det er jo vanlig å starte utredningen med vanlig røntgen først. _radiografstudent_
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2006 #5 Skrevet 16. februar 2006 Takk for svar Får håpe de ser hva det kan være på røntgenen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå