Gå til innhold

Hvilken årstid er best?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sommer med 30 grader og knallsol er der jeg trives best. Sånn som det er nå (grått, med kanskje glimt av en soldag innimellom) er ikke godt nok for meg.

Vinteren er den jeg liker minst, fordi jeg fryser hele tiden, det å kle på meg 50-lag med klær bare for å gå ut av boligen og videre på jobb... Er ikke noe glad i snø eller is. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Alt som ikke er minst 20 grader og strålende sol ser jeg på som drittvær. Hvilken årstid som er best er direkteproposjonalt med gjennomsnittstemperaturen. Dersom jeg ikke kan gå ut i shorts og t-skjorte, så ser jeg ingen grunn til å oppholde meg utendørs.

Anonymkode: 82919...c17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg liker aller best overgangene til ny årstid. Jeg elsker våren når snøen endelig smelter, vi kan ta ut syklene, det begynner å bli litt grønt og man kan våge seg ut i småsko. Og så elsker jeg når det begynner å bli skikkelig sommer med sol, varme, bading og man teller dagene ned til sommerferie. Overgangen til høsten er fantastisk. Når man kan åpne alle vinduene og den klare, stramme, høstluften slipper inn og man endelig føler at man får pusten tilbake etter en varm sommer. Når kveldene blir mørkere, man kan tenne stearinlys og kose seg. Til sist blir jeg som er lite barn igjen når vinteren begynner å komme. Den første snøen som gjør en mørk og ofte regntung november fin og blank igjen. Det lyser opp og alt blir nesten som glitter.

Overganger er det beste :) Og så får man bare nyte som best man kan alt som er imellom. 

Anonymkode: 9c3e8...c55

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle årstider har sin sjarm. Om sen høst og vinteren, så er det så koselig å tenne stearinlys og kose seg med en kopp varm kakao. Høsten er vakker med alle fargene på trærne. Om vinteren, så er det kjekt med akebakker, snøballkrig, lage snømann og snøengler, og ikke minst adventstiden og jul. Våren er flott med naturen som våkner til liv igjen. Og sommeren er super med sol og varme, lysere og lengre dager. 

Endret av Kittykat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 22.7.2024 den 19.13):

Hvilken årstid liker du best, og hvilken liker du minst, og hvorfor? Jeg elsker høsten og kjenner jeg blir skikkelig deprimert på sommeren… Høsten er så koselig, mørk, tenne lys, sitte under pledd og høre på regnet ute😍

Anonymkode: 02945...ab9

Høsten og vinteren. Sliter med å bli trist hver gang det snur mot sommertid. Gruer meg hele romjula til 1. Jan. Da vet jeg det går fort mot mars og vår/sommer. Jeg skulle ønske det var lengre mørketid her i sør. 

Anonymkode: 811ae...a4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle årstidene har sin sjarme, men våren er min favoritt. Det er så herlig når vinteren slipper taket, dagene blir lysere og naturen våkner til liv igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg elsker sommeren. Vinteren gjør meg deprimert pga mørket. Kommer hjem fra jobb og det er mørkt. Om sommeren er det lyst og fint, jeg kan gå tur i skogen etter jobb. Blir liksom ikke det samme å traske rundt langs veien en mørk vinter ettermiddag bare fordi jeg er nødt til å få noe luft og bevegelse. Føler meg mye mer ensom og isolert om vinteren. 

Anonymkode: fd9f1...ded

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Liker høsten best🤩nydelige farger,kaldere,tenne lys,lage gode supper og lytte til regnet.Er ikke så glad i sommeren da det fort blir for varmt og man stresser mer.mer ro når høsten kommer,kan ligge under et pledd med lydbok og bare kose meg.Er introvert,så henter mer energi på den måten.

Anonymkode: 892de...6e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Våren. Når naturen livner til på ny, og  vinteren nok engang må gi tapt. Ingen har tatt denne syklusen så lyrisk på kornet som Vinje: : «Enno ein gong fekk eg vettren at sjaa, for vaaren at røma».

Anonymkode: a5204...92a

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 25.7.2024 den 14.42):

Alt som ikke er minst 20 grader og strålende sol ser jeg på som drittvær. Hvilken årstid som er best er direkteproposjonalt med gjennomsnittstemperaturen. Dersom jeg ikke kan gå ut i shorts og t-skjorte, så ser jeg ingen grunn til å oppholde meg utendørs.

Anonymkode: 82919...c17

Jeg har ikke hatt annet en kortbukse og T-shirt i hele sommer jeg. Om det er 12-15 grader så går det helt fint. 

Anonymkode: 023ae...9e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker høsten best. Lufta er så frisk, det er enda varmt på dagen, men mørkt og litt kjøligere på kvelden. Alle ekle insekter er så og si daue, og det er finest å gå tur i skogen med alle fargene i trærne. Liker ikke vinter fordi det er et herk med all snøen, liker ikke sommeren fordi det er for varmt til å fungere, og det kryr av pollen og insekter. Våren er ok, når det meste av snøen er borte.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Høst 😊 Ikke halloween fan, men oktober er den fineste mnd. 

Anonymkode: 321ad...fb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg liker jul, kulde og mørke, så vinteren er best. Minus er glatte veier og forkjølelser. Høst er nummer to, begyner å bli friskt i været og fine farger på trærne, og nærmer seg den kalde, fine tida. Vår nummer tre, så lenge det ikke blir for varmt tidlig. Sommer er for varmt for meg, selv en gjennomsnittlig norsk sommer. Og får hodepine av at det er lyst nesten hele døgnet. Men alle årstidene har sine fine sider, og jeg er glad for å bo i et land der det (som regel) er en tydelig forskjell mellom de ulike.  

Anonymkode: 8af03...312

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker alle årstidene og er glad vi bor i et land hvor vi ser årstidene skifte. Synes imidlertid vinteren er litt for lang og liker den minst, men stort pluss for jula! Januar og februar er triste, mørke måneder og jeg liker ikke skisport så for meg kunne våren startet 1. februar😅 sommeren er uten tvil min favoritt🥰 samtidig er det godt når høsten kommer og man kan tulle seg inn i store strikkede gensere og drikke te mens man har seriemaraton🥰 elsker også når det blir lysere dager på våren, når gatene feies og barna tar ut sykkelen sin, og du vet at du har maaange måneder med lyse dager og varme foran deg. Tror jeg liker våren hakket bedre enn høsten nettopp på grunn av det siste!

Så min konklusjon:

1. Sommer☀️

2. Vår🌷

3. Høst🍂

4. Vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Liker vår og sommer best. Vår for da våkner alt til live og vi er ferdig med snø. Sommer pga lyset og forhåpentligvis varme dager og kvelder. Høst kommer på 3. plass. Vinter på desidert sisteplass. Hater å måke snø. Vanskelige kjøreforhold. Jeg går i vranglås i november og puster lettet ut når det blir april. 

Anonymkode: 0c455...504

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...