AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #1 Del Skrevet 21. juli 2024 Nå begynte plutselig lampa for avgass-systemet å lyse gult i golfen min. Det er en ekstra varm dag her idag, og bilen har stått noen timer i sola, kan det være årsaken? Bilen har nemlig vært på EU-kontroll for noen uker siden, uten noen gale funn. Anonymkode: bc0d2...258 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #2 Del Skrevet 21. juli 2024 Oppdatering: Nå burde bilen ha fått avkjølt seg litt, så jeg prøvde å starte den, og der lyste den samme varsellampa fortsatt gult😭 Hva kan dette være? Noe kostbart å fikse? Gammel bil, og hadde ikke lyst å bruke særlig mer penger på denne.. Er det trygt å kjøre forsiktig korte avstander med denne lampa lysende gult? Eller bør jeg få dette sjekka ut raskest mulig? Typisk når sånt skjer når man ikke har tid og råd til å deale med det😣 Anonymkode: bc0d2...258 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
C-girl Skrevet 21. juli 2024 #3 Del Skrevet 21. juli 2024 Dersom det er diesel så kan det være: -feil på sensor i eksosanlegg -tett egrventil -tett dieselpartikkelfilter Hvordan er motoreffekten? Trekker den som normalt eller er det dårlig trekkraft? Husk at eu-kontrollen er en tilstandskontroll som ikke gir noe garanti for at det ikke skjer noe med bilen selv om den blir godkjent. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #4 Del Skrevet 21. juli 2024 C-girl skrev (2 minutter siden): Dersom det er diesel så kan det være: -feil på sensor i eksosanlegg -tett egrventil -tett dieselpartikkelfilter Hvordan er motoreffekten? Trekker den som normalt eller er det dårlig trekkraft? Husk at eu-kontrollen er en tilstandskontroll som ikke gir noe garanti for at det ikke skjer noe med bilen selv om den blir godkjent. Det er bensinbil. Motoreffekten er som vanlig, jeg merker ikke at noe er annerledes eller galt, den trekker som normalt🤔 Anonymkode: bc0d2...258 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #5 Del Skrevet 21. juli 2024 Mest sannsynlig feil på sensor. Om bilen ikke blir brukt mye, eller har tidligere stått over lang tid, kan det være tett egrventil og det kan bli en dyr affære å fikse. Husk: EU-kontroll sjekker LANGT fra alt. Så selv om bilen blir godkjent kan det være flere feil og mangler på bilen Anonymkode: bfea0...4ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #6 Del Skrevet 21. juli 2024 Du bør ta den til et verksted som kan sjekke for deg. Verkstedet har diagnoseutstyr som kan fortelle nærmere hvorfor lampa lyser, og hva du bør gjøre med det. Anonymkode: cd95d...d30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #7 Del Skrevet 21. juli 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Mest sannsynlig feil på sensor. Om bilen ikke blir brukt mye, eller har tidligere stått over lang tid, kan det være tett egrventil og det kan bli en dyr affære å fikse. Husk: EU-kontroll sjekker LANGT fra alt. Så selv om bilen blir godkjent kan det være flere feil og mangler på bilen Anonymkode: bfea0...4ef Bilen blir brukt jevnlig, bare til småkjøring forsåvidt, men den har ikke stått over lengre tid. Kan varmen idag være en potensiell årsak? Den stod mange timer i solen, på sommerens varmeste dag her jeg bor. Anonymkode: bc0d2...258 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #8 Del Skrevet 21. juli 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Du bør ta den til et verksted som kan sjekke for deg. Verkstedet har diagnoseutstyr som kan fortelle nærmere hvorfor lampa lyser, og hva du bør gjøre med det. Anonymkode: cd95d...d30 Ja jeg skal få gjort det. Ble bare sittende her å bekymre meg, og ville høre hva dere bilentusiaster sier om saken😊 Anonymkode: bc0d2...258 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #9 Del Skrevet 21. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Bilen blir brukt jevnlig, bare til småkjøring forsåvidt, men den har ikke stått over lengre tid. Kan varmen idag være en potensiell årsak? Den stod mange timer i solen, på sommerens varmeste dag her jeg bor. Anonymkode: bc0d2...258 Er neppe varmen. Men prøv å resett feilkoden og se om den kommer tilbake neste gang du starter bilen. (resette kan du enkelt gjøre selv i kontrollpanelet eller knappene på rattet på bilen) Anonymkode: bfea0...4ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #10 Del Skrevet 21. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er neppe varmen. Men prøv å resett feilkoden og se om den kommer tilbake neste gang du starter bilen. (resette kan du enkelt gjøre selv i kontrollpanelet eller knappene på rattet på bilen) Anonymkode: bfea0...4ef Takk, det skal jeg prøve på, må google og se om jeg finner ut hvordan. Anonymkode: bc0d2...258 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå