Gå til innhold

Når paracet ved feber, voksen.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når burde voksne ta paracet ved feber? 38? 39? 40? Jeg har høye leververdier og skal ta minst mulig paracet. Men nå ligger jeg rett ut med korona og feber. Når er feber så høy på voksne at man burde dempe den?

Anonymkode: 72262...63e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta Ibux hvis du føler deg klein

Anonymkode: 65714...2e2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ta Ibux hvis du føler deg klein

Jeg tåler ikke ibux 😢

Anonymkode: 72262...63e

AnonymBruker
Skrevet

Du tar Paracet når du føler deg dårlig, uavhengig av temperaturen 

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er individuelt når man vil ha behov for paracet, ikke noe fasit for behov basert på hvor høy temp eller ei - både som voksen og barn. 

Og ellers bør man rådføre seg med helsepersonell om slikt, særlig når man har andre helserelaterte utfordringer- ikke fremmede på nettet. 

Anonymkode: 6ef3d...19c

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Ta en Paracet når du føler du trenger det. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noe du må ta for det er ikke noe farlig ved å ha høy feber, så sant du klarer å få i deg nok å drikke. 

Anonymkode: acc20...ff8

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ta heller kontakt med legevakt enn å spørre folk du ikke aner kompetansen til, og god bedring!

Anonymkode: 0ad80...076

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar Paracet med en gang jeg føler feber. Lindrer raskt.

du har forhøyede leververdier. Og skal ta i samråd med det lege sier. Personlig ville jeg da unngått Paracet i det lengste

Anonymkode: ef5ae...589

AnonymBruker
Skrevet

Ta det når du føler du trenger. 

Anonymkode: 48687...c77

AnonymBruker
Skrevet

Hadde influensa nylig og tok paracet når tempen var over 39. Men det var fordi jeg følte meg utrolig dårlig med så høy temperatur. Hadde fortsatt 38,5 i temp med paracet innabords. Når du har høye leververdier bør du jo forhøre deg med lege om når du bør ta paracet og ikke. 

Anonymkode: f4e42...3d8

Skrevet

En tar Paracet når man har feber.

Skrevet (endret)

Jeg har hatt leververdier som har gått opp og ned, flere ganger. Når jeg har hatt forhøyet leververdier, så har ikke fastlegen sagt at jeg ikke skal ta verken Paracet eller Ibux pga det hvis jeg har hatt behov for smertestillende. Jeg har tatt paracet/ibux hvis jeg har hatt feber eller smerter uavhengig av leververdiene. 

Jeg ville tatt en Paracet pga feber. Hvis du er veldig usikker, så kan du sikkert ringe til legevakten og stille et medisinsk spørsmål - om du kan ta Paracet når du har forhøyede leververdier. Men jeg vil ikke tro at det er veldig farlig om du tar en Paracet når du har feber. Men den eneste som kan svare 100% på det, er en lege.  

Endret av Kittykat
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er allmenntilstanden som bestemmer når man bør ta paracet og ikke temperaturen. Feber er egentlig bra for immunforsvaret vårt, dersom den ikke blir for høy. Har du over 40, ville jeg i ditt tilfelle ha rådført meg med legevakta. 

Anonymkode: 6e70b...d93

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg gikk på skolen (helse) så lærte vi at feber opp mot 38,9 er ideelt for å bekjempe infeksjonen og bli raskere frisk, så jeg forsøker alltid å drøye med febernedsettende frem til temperaturen bikker over 39,0. Er den over 40 så er det jo ikke noe å tenke på en gang, da tar du febernedsettende. 

Anonymkode: a4d4e...992

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri tatt paracet pga feber. Feber er ikke farlig. 

Anonymkode: bdc22...8ac

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har aldri tatt paracet pga feber. Feber er ikke farlig. 

Anonymkode: bdc22...8ac

Høy feber kan bli farlig. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Høy feber kan bli farlig. 

Nei det er feil, høy feber på voksne er aldri farlig, ubehagelig ja, farlig nei. Årsaken til feberen derimot kan være farlig, det er helt noe annet. 

Anonymkode: 46dc4...1bc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Her hjemme er det allmenntilstanden som bestemmer. Det gjelder både barn og voksne. 

Anonymkode: bafd9...7a9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Honey Dew skrev (2 timer siden):

En tar Paracet når man har feber.

Unødvendig bruk av paracet. Man tar det når det er nødvendig. Feber i seg selv er jo ikke farlig for en vanlig voksen. 

Anonymkode: 26dfa...d0a

• Liker 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...