Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2006 #1 Skrevet 16. februar 2006 jeg hadde endel problemer med uren hud for ca 1 års tid siden.. så det har altså blitt betraktelig mye bedre pga renseprodukter og p-piller.. (yasmin) men den siste uken/2 ukene kanskje.. så har jeg fått endel småkviser/klumper i pannen og noen større på kinnene som ikke alltid blir til kviser engang. men dette klør og klør, og blir sånn rød og hvite klumper/flekker.. skjønner ikke hva dette er???!!! noen som vet??? som sagt.. blir sjelden til kviser.. og klør over større partier...(altså kommer flere småklumper vesiden av hverandre)
Gjest gjest1 Skrevet 16. februar 2006 #2 Skrevet 16. februar 2006 (endret) Noen reagerer slik på mineral-sminke. Så hvis du bruker mineralprodukter kan det hende de er synderen. Endret 16. februar 2006 av CatPower
ashera Skrevet 16. februar 2006 #3 Skrevet 16. februar 2006 Det kan ikke være elveblest da - en allergisk reaksjon på noe du har spsit eller hudpleieprodukter du har brukt? Elveblest er vablete og klumpete utslett som klør.
Latee Skrevet 16. februar 2006 #4 Skrevet 16. februar 2006 Har akkurat det samme problemet, men kløen kommer bare av og til. Men jeg aner ikke hva det er
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 17. februar 2006 #5 Skrevet 17. februar 2006 Har akkurat det samme problemet, men kløen kommer bare av og til. Men jeg aner ikke hva det er ← nettopp er bare av og til..! og er ikke såå ille at jeg føler det er elveblest eller noe sånn..hmmmm.. nå er d på vei vekk ca...eller til å tørke inn.. lurer på om jeg har stressa huden for mye, skrubba og smørt meg altfor mye et par dager forje uke.. at det kan ha noe med d å gjøre, men rart fordet, for skjønner ikke hva det er!?
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2006 #6 Skrevet 17. februar 2006 det høres nesten ut som gjærsopp.det finnes naturlig i kroppen,men kan av og til blusse opp. det er jævlig plagsomt.jeg hadde kviselignende blemmer på rygg og armer som klødde og svidde.fikk også litt i ansiktet.tok så en pillekur og ble mye bedre. tok blodprøve hos hudlege.
Gjest Virvel Skrevet 17. februar 2006 #7 Skrevet 17. februar 2006 Det minner litt om "vintereksem", synes jeg. Mamma har slitt med det i flere år, og jeg får det i blant jeg også, men aldri i ansiktet, vel og merke. Jeg får det gjerne på utsiden av lårene, det klør som et uvær og kommer og går litt. Men det er jo mange typer eksem som kan se ganske likt ut, så det blir vel bare vill gjetting fra alle oss her...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå