Gå til innhold

Vogn til hund, seriøst???

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Mine foreldre trille hunden i en trillebår da den ble gammel og syk og ikke klarte å gå lengre. 

Anonymkode: e9a81...218

Når en hund ikke kan gå lenger så er det best å gi den en sprøyte, at du triller rundt på den er bare din egne egoisme

Anonymkode: 2501e...16e

• Liker 2
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenkte litt det samme med en gang, første gangen jeg så det, men så tenkte jeg det kunne være for en grunn, og det er det nok ganske ofte.

Har en nabo som har matchende klær til seg og sine firbeinte (to stykker), og det hele tar litt av. Hun kom med en sånn vogn. Ene hunden hadde en skade i foten, og kunne ikke gå på tur, men «måtte jo få bli med på tur». 😊 Det syntes jeg var ordentlig koselig 🥰 Når hunden kom seg så gikk den selv igjen. Ikke noe problem. 

Så det kan jo være for en god grunn. Både skade, alderdom, størrelse osv, som flere her har sagt. Er nok bare å spørre eier også 😊

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Mine foreldre trille hunden i en trillebår da den ble gammel og syk og ikke klarte å gå lengre. 

En hundebår hadde vært noe å få kjøpt.

Anonymkode: 271ea...95d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Når en hund ikke kan gå lenger så er det best å gi den en sprøyte, at du triller rundt på den er bare din egne egoisme

Min egoisme? Det var foreldrene mine ikke jeg. Jeg var et barn på den tiden.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Kålrota skrev (4 timer siden):

Noen bruker det ukritisk fordi de mener hunden ikke vil gå (litt som å ha veskehund), men meningen er vel egentlig et tilbud til hunder som er syke eller for gamle til å gå så langt eieren ønsker. 

Er de for gammel, så burde de kanskje få slippe. Er det derimot en kortere periode grunnet feks operasjon stiller det seg annerledes. Jeg har sett flere med vogn i utlandet, sørover. Lurer på om det er pga varmen det blir brukt? Gir jo også skygge (de har hatt tak de jeg har sett).

Anonymkode: 60983...a4a

AnonymBruker
Skrevet

Det er en mann som sykler med sine hunder i vogn her hvor jeg bor. Mannen elsker å sykle, men hundene, selv om de er friske og spreke for sin alder, er litt for små og gamle til å løpe med på lange sykkelturer. En vogn er derfor perfekt. Mannen får syklet så mye han vil, og hundene får bli med ut og løpe rundt og leke og bade når mannen tar pause, i istedenfor å sitte hjemme. Ser virkelig ikke problemet med det. 

Jeg har vurdert vogn til én av mine hunder. Den ene er en rakett som elsker å løpe. Den andre, derimot, er ikke så gira på å løpe lange strekninger. Med en vogn ville de begge fått behovene og ønskene sine dekt.

Anonymkode: e09a3...d4f

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er de for gammel, så burde de kanskje få slippe. Er det derimot en kortere periode grunnet feks operasjon stiller det seg annerledes. Jeg har sett flere med vogn i utlandet, sørover. Lurer på om det er pga varmen det blir brukt? Gir jo også skygge (de har hatt tak de jeg har sett).

Anonymkode: 60983...a4a

trenger jo ikke avlive en hund selv om den er for gammel til å gå lengre turer? så lenge de ikke har smerter i det daglige og har god livskvalitet ellers. 

Anonymkode: 01fca...ec7

• Liker 7
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hund som skal være med sørover, og da tenker jeg å kjøpe en vogn. På kvelden kan den fint gå selv, men på dagtid er det lettere med vogn da det kan bli veldig varmt på asfalten. Pluss at det er skygge i vogna, som ble nevnt over. Kan trille hunden i vognen frem til et egnet sted å få luftet seg på dagtid :) 

Anonymkode: ca609...d2d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde to hunder (søsken) som begge ble født med skader i bakbeina. Det var ikke synlig, og beina virka friske og raske helt til hundene klappet sammen i bakparten med hyling og skriking, etter omkring ti minutter i gangfart. Jeg hadde hundevogn, andre ganger hadde de sånn rullestol, hvor bakparten blir støtta opp. Det kom an på sted og anledning. 

Man vet aldri hva dyr (eller folk) lider av.

Anonymkode: 64bfc...4e7

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg vurderer å kjøpe vogn til katten. Er så utrolig slitsomt å bære buret når vi skal til dyrlegen og må reise med buss.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Var i byen på et møte, når jeg var på vei tilbake ser jeg et par som har en hund i en vogn, tror dette havner på top 10 sykt dumme ting jeg har sett.

jeg måtte Google, joda, barnevogner til hunder.

hvorfor?

Fordi det er med på å bedre livskvaliteten til hunden.

Selv har jeg sekk til unghunden min. Den blir brukt til hvile på turer, når vi er på kollektivtransport slik han ikke blir tråkket på og den har han med når han skal bli passet av andre. Det er hans trygge hule.
Vi driver litt med utstilling og jeg vurderer faktisk å kjøpe en hundevogn. Mye enklere enn å skulle ha med bur og mulig til å ha stellebord på vognen. 
Altså gjør vogn/sekker det slik at man kan ha hunden med på mye mer. I de fleste hjem tilbringer hunden mer enn nok tid inne når vi jobber.  

Anonymkode: e0f3c...6df

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Var i byen på et møte, når jeg var på vei tilbake ser jeg et par som har en hund i en vogn, tror dette havner på top 10 sykt dumme ting jeg har sett.

jeg måtte Google, joda, barnevogner til hunder.

hvorfor?

Det kan jo hende at hunden var gammel og dårlig til beins. Skulle hunden bare være hjemme da? 🤔 

Ikke legg deg opp i hva andre gjør i sitt hundehold 🙄

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.7.2024 den 13.00):

Ts, jeg må si at du ikke er et snillt menneske. Fy døren!

Anonymkode: a1c18...06a

• Liker 3
Skrevet

Har sett mye av noe ala denne sekken på Instagram, de virker litt kule, til små hunder da. :)

IMG_4142.jpeg.614ebcaf4787e7ab281bec94d71bba26.jpeg

Skrevet
svartkatt skrev (På 21.7.2024 den 13.36):

Jeg vurderer å kjøpe vogn til katten. Er så utrolig slitsomt å bære buret når vi skal til dyrlegen og må reise med buss.

Det høres ut som en god løsning for dere.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en hund som er ekstremt treg, og har vurdert vogn for å få hunden med meg over lengre avstander. Men jeg synes det er flaut fordi det ser fjollete ut. Litt dumt for det er for at hunden skal få bli med overalt, i stedet for å ligge igjen hjemme.

Anonymkode: efb3c...17c

AnonymBruker
Skrevet
Sen ve ben skrev (15 minutter siden):

Har sett mye av noe ala denne sekken på Instagram, de virker litt kule, til små hunder da. :)

IMG_4142.jpeg.614ebcaf4787e7ab281bec94d71bba26.jpeg

Den der så litt farlig ut i varmen

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
svartkatt skrev (På 21.7.2024 den 13.36):

Ja det vurderer jeg også for hunden. Den er 14 kilo og tar buss. Hvis den har vært dopet ned hos veterinæren så er den spesielt tung å bære hjem. Hadde nok vært godt for den å få ligge på et teppe i vogn i stedet.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenkte som TS veldig lenge. Helt til jeg fant igjen meg selv på et enormt utstillingsområde i utlandet, nedlesset med alt man eventuelt måtte trenge i løpet av en dag utendørs med vekslende vær, mens jeg forsøkte å manøvrere hunden og meg selv gjennom et mylder av andre mennesker og hunder. Da boden som solgte slike vogner dukket opp, kom den som sendt fra oven og det ble handel der og da. Siden har jeg ikke forstått hvordan jeg kunne leve uten! :ler: Hunden min er frisk og rask og kan helt fint gå selv, men f.eks. på transportetapper på steder med mye trafikk/mennesker hvor jeg også skal ha med meg f.eks. bagasje er den uvurderlig. Akkurat som småbarnsforeldre har barnevogn i bilen, har jeg hundevogn :nigo: 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Hoppetaujenta skrev (På 21.7.2024 den 8.54):

Jeg syns det er en god ting jeg. Kunne gjerne hatt det til de eldste i familien også, når deres kropp er for sliten til å traske selv. En får en fin tur hvor en kan se på omgivelsene og nyte en kjeks innimellom. Hvorfor skal alt være så stivt og negativt her i verden? Se muligheter og lev livet som en vil sier jeg! :D  

Altså... det finnes og heter rullestol.

Anonymkode: 771c4...b81

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...