AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #41 Skrevet 21. juli 2024 Ingen her kan gi diagnose, og hverfall ikke på et så tynt grunnlag. Det er han som må utredes og svare på spm. Ikke en observatør som ser ting fra sitt ståsted. Anonymkode: 41455...a3a 1
Rainstorm2.0 Skrevet 21. juli 2024 #42 Skrevet 21. juli 2024 Hva vil det hjelpe deg at folk hobbypsykologiserer og fjerndiagnostiserer din mann? Så får du tips om 8 forskjellige diagnoser, hva gjør du da, hva endrer seg da? Skal du bruke det i mot ham for å vinne diskusjoner. Jeg ser bare ikke nytten i dette. Hvis din mann er vanskelig å bo med så må du, og dere, ta tak i måten dere kommuniserer, og snakke om behovene deres. Ingenting vil bli bedre av denne tråden. Så hvilken diagnose har du som vil velte deg i diagnoser og drama, i stedet for å være voksen og forsøke å løse utfordringene dere står i? 1
Irak Skrevet 21. juli 2024 #43 Skrevet 21. juli 2024 (endret) AnonymBruker skrev (6 timer siden): Min mann har bestandig vært en særing som er utfordredende å leve sammen med. Men i en lengre stressende tid har det nå blitt så krevende at jeg lurer veldig på om han rett og slett har en diagnose. Han vil selvsagt ikke høre noe av det- så å få han testet er tydeligvis uaktuelt. Symptomene: - Overtenking og overkomplisering. - Manisk fingerbiting og rastløse fingre og bein. - Må ha ting på en spessiell måte ellers blir man sint. - Plutselige Irrasjonelle sinneutbrudd for bagateller. - Dårlig til å forklare, forklaringer blir ofte mangelfulle og rotete. - Veldig sta og passiv, kritisk og arrogant. - Humørsvingninger. - Mye selvtillit, tar sjeldent selvkritikk for dårlig vurdering, benekter automatisk feil. - Får en tanke om noe og klarer ikke å rive ifra seg ideen, nekter å høre argumenter om alternativt å endre det man så for seg. - Løper igjennom oppgaver og gjør dem så fort man kan, sliter seg fort ut. -Manglende forståelse for andre folks følelser. - Må være midtpunktet. Anonymkode: f173d...415 Høres ut som angst og tvangstanker dette her... Jeg er ikke noen ekspert på diagnoser, så det beveger jeg meg ikke inn på. Er ikke noe fan av det. Håper du er tålmodig, og at du ikke brenner deg fullstendig ut på dette... Håper du går fra han evt før det går så langt. Han er ihvertfall heldig som har deg, men hvis han ikke klarer å se det sjøl...Ja da blir det veldig vanskelig.... Lykke til 🤞. Endret 21. juli 2024 av Irak
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #44 Skrevet 21. juli 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Min mann har bestandig vært en særing som er utfordredende å leve sammen med. Men i en lengre stressende tid har det nå blitt så krevende at jeg lurer veldig på om han rett og slett har en diagnose. Han vil selvsagt ikke høre noe av det- så å få han testet er tydeligvis uaktuelt. Symptomene: - Overtenking og overkomplisering. - Manisk fingerbiting og rastløse fingre og bein. - Må ha ting på en spessiell måte ellers blir man sint. - Plutselige Irrasjonelle sinneutbrudd for bagateller. - Dårlig til å forklare, forklaringer blir ofte mangelfulle og rotete. - Veldig sta og passiv, kritisk og arrogant. - Humørsvingninger. - Mye selvtillit, tar sjeldent selvkritikk for dårlig vurdering, benekter automatisk feil. - Får en tanke om noe og klarer ikke å rive ifra seg ideen, nekter å høre argumenter om alternativt å endre det man så for seg. - Løper igjennom oppgaver og gjør dem så fort man kan, sliter seg fort ut. -Manglende forståelse for andre folks følelser. - Må være midtpunktet. Anonymkode: f173d...415 Har han i deres år sammen vært positiv, lyttende, hatt empati og fulgt opp avtaler dere har gjort sammen? Altså før han ble verre. Anonymkode: 04405...fe0
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #45 Skrevet 21. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Innlegget var vel ikke godt nok skrevet da, siden ironien ikke var påfallende og det like gjerne kunne vært en av de autodidakt YouTube-selvlærte her i tråden som skrev en anekdote fra eget liv Anonymkode: 29d95...ce0 Autodidakte selvlærte ridende ryttere til hest ... tog du an Anonymkode: 04405...fe0
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #46 Skrevet 21. juli 2024 My o MY skrev (1 time siden): Det er helt ekstremt med diagnose- spekulasjoner på dette forumet! TS, hvorfor er det viktig å "få ham testet" og spekulere i dette? Er det fordi du da lettere vil akseptere han, eller vil du unnskylde det eller bruke det mot ham? Og som en skriver her, så kan dette være reaksjoner på hvem du er i forholdet også. Han virker både nervøs og selvhevdende, så det kan faktisk fint være samspill mellom dere som er fullstendig feil. Jeg bet meg spesielt merke i at forklaringene hans er rotete, og det tyder på en person under press. Gå i deg selv, se på samspill mellom dere, og spør gjerne han og hør etter uten å gå i forsvar. Mitt svar er: Jøss, nei det der der vel ikke rart vel, for min onkel Gunnfred er nemlig akkurat sånn som det. Og vet du hva, du må gjøre som tante Svanhild-Beate, la han bare styre på og rase fra seg, OG: lag vafler til han, så holder han fred i noen timer! Og mens han sitter der og fordøyer vaflene rekker kanskje du å vaske over kjøkken og bad så han ikke blir provosert over at huset ikke holdes i orden. Dette går så fint, at!" Anonymkode: 04405...fe0
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #47 Skrevet 21. juli 2024 Han høres i hvert fall veldig stressa ut. Anonymkode: 3a10a...5aa
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #48 Skrevet 23. juli 2024 Borderline eller mangel på testosteron. Er mine erfaringer ved slik oppførsel. Anonymkode: 0fa5e...dfb
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #49 Skrevet 23. juli 2024 Dette høres ganske likt ut som min samboer. Og han er utrolig vanskelig å samarbeide med. Jeg må revurdere forholdet ofte. Men så er han veldig snill da. Jeg har alltid sagt og ment at han er autistisk. Tror og det kan stemme med autist og adhd. For når han skal gjøre ting skal det gjøres så fort og han sliter seg helt ut. Samt veldig irritabel. Anonymkode: 39eb7...b64
Meowmere Skrevet 23. juli 2024 #50 Skrevet 23. juli 2024 Du må neste spørre han om har fått en diagnose. Man har ikke en diagnose før man har blitt diagnostisert.
isw Skrevet 23. juli 2024 #51 Skrevet 23. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 21.7.2024 den 6.40): Min mann har bestandig vært en særing som er utfordredende å leve sammen med. Men i en lengre stressende tid har det nå blitt så krevende at jeg lurer veldig på om han rett og slett har en diagnose. Han vil selvsagt ikke høre noe av det- så å få han testet er tydeligvis uaktuelt. Symptomene: - Overtenking og overkomplisering. - Manisk fingerbiting og rastløse fingre og bein. - Må ha ting på en spessiell måte ellers blir man sint. - Plutselige Irrasjonelle sinneutbrudd for bagateller. - Dårlig til å forklare, forklaringer blir ofte mangelfulle og rotete. - Veldig sta og passiv, kritisk og arrogant. - Humørsvingninger. - Mye selvtillit, tar sjeldent selvkritikk for dårlig vurdering, benekter automatisk feil. - Får en tanke om noe og klarer ikke å rive ifra seg ideen, nekter å høre argumenter om alternativt å endre det man så for seg. - Løper igjennom oppgaver og gjør dem så fort man kan, sliter seg fort ut. -Manglende forståelse for andre folks følelser. - Må være midtpunktet. Anonymkode: f173d...415 Sheldon Cooper i TBBT? Spøk til alvor: Høres litt ut som en blanding av narsissistisk personlighetsforstyrrelse og tvangspreget personlighetsforstyrrelse.
Lorieen Skrevet 23. juli 2024 #52 Skrevet 23. juli 2024 Det er ikke mulig å fjerndiagnostisere noen via nett, basert på en annen persons subjektive synspunkter og observasjoner. Om du lurer på hvilken diagnose mannen din har, be ham om å gå gjennom en utredning.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå