AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #22 Skrevet 21. juli 2024 Mayer skrev (4 minutter siden): Hvordan vet du at jeg ikke har kompetanse? Jeg er ikke psykolog, men jeg har lest masse om disse personlighetstrekkene og diagnosene på internett og youtube, og satt meg nøye inn i det. Jeg har utdanning innen helse på lavere nivå. Jeg snakket dessuten ikke om diagnoser. Det må være lov å snakke om atferdsmønster og problematisk oppførsel uten å ha en doktograd. Du har utdannelse på lavere nivå og har lært mye på YouTube, mener du selv. Og du ser ikke problemet med å fjerndiagnostisere/peke på navngitte personlighetstrekk som brukes av helsepersonell, på nett, via noen negative stikkord skrevet av en sur partner. Alt dette sier alt om at du ikke har kompetanse til å vurdere ts sin mann, slik ingen andre heller på nett har Anonymkode: 29d95...ce0 2 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #23 Skrevet 21. juli 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hæ? Haha, håper dette er tull. Jeg jobber innen psykisk helsevern og har gått nok i meg selv og skaffet meg nok kompetanse til å stå veldig trygt i mine meninger og påstander her. Ingen som ikke har fagkompetanse og som er i kontakt med den aktuelle personen over nok tid, kan diagnostisere noen. Dette gjelder over hele landet og i hele verden. Selv overlegene med 14 års utdannelse kan ikke diagnostisere noen på bakgrunn av stikkord andre har skrevet. Om du har fått bekreftet diagnoser på alle rundt deg via kg, håper jeg disse menneskene også har vært til utredning og fått identifisere diagnoser der. Om ikke kan du se bort fra diagnosene, da diagnoser gitt på kg såklart er helt ugyldige og til skade for det individet som forsøkes å diagnostiseres. Anonymkode: 29d95...ce0 ….men ironi forstår du ikke. Anonymkode: cf7bf...fed 3 1
Mayer Skrevet 21. juli 2024 #24 Skrevet 21. juli 2024 (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du har utdannelse på lavere nivå og har lært mye på YouTube, mener du selv. Og du ser ikke problemet med å fjerndiagnostisere/peke på navngitte personlighetstrekk som brukes av helsepersonell, på nett, via noen negative stikkord skrevet av en sur partner. Alt dette sier alt om at du ikke har kompetanse til å vurdere ts sin mann, slik ingen andre heller på nett har Anonymkode: 29d95...ce0 Jeg HAR lært mye av egenstudier, ja. Og som jeg har sagt allerede, jeg diagnostiserer ingen over tastaturet, men jeg prøvde å gi fornuftige svar til TS basert på kunnskapen og erfaringen jeg har. Det er ikke rakettforskning å slå fast om noen har narcissistiske trekk. Hvis noen sier at en person er arrogant, mangler empati, blir sur når de ikke får viljen sin, og hele tiden må være i sentrum, så er jo det en ganske sterk indikasjon (forutsatt at det TS sier er sant). Endret 21. juli 2024 av Mayer 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #25 Skrevet 21. juli 2024 Spiller det noen rolle? Altså - om han har eller ikke har en diagnose endrer intet. Hans adferd vil være som den er inntil han selv så sterkt ønsker endring at han setter ned innsatsen det krever. Uavhengig av om han altså får en diagnose. Leger eller psykologer endrer ikke adferd - de gir pasienter som ønsker endring verktøy til å endre. Så la oss si din mann i morgen fikk en diagnose. Han er fortsatt ikke motivert for å endre seg. Endrer noe seg for deg? Det du heller bør fokusere på er dette: hvorfor valgte du han som partner? Hva antok, visste eller trodde du et samboerforhold med denne personen ville tilføre ditt liv? Og stemmer det fremdeles? Dersom nei? Å vikle et forhold er bedre enn å la det være dårlig. Anonymkode: 2d66c...4c2 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #26 Skrevet 21. juli 2024 Snublefot62 skrev (2 timer siden): Han kan jo bare være en drittsekk og? I våre dager er ingen drittsekker må vite. Hver nordmann sin diagnose...😂 Anonymkode: 362db...da5 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #27 Skrevet 21. juli 2024 Mayer skrev (43 minutter siden): Jeg HAR lært mye av egenstudier, ja. Og som jeg har sagt allerede, jeg diagnostiserer ingen over tastaturet, men jeg prøvde å gi fornuftige svar til TS basert på kunnskapen og erfaringen jeg har. Det er ikke rakettforskning å slå fast om noen har narcissistiske trekk. Hvis noen sier at en person er arrogant, mangler empati, blir sur når de ikke får viljen sin, og hele tiden må være i sentrum, så er jo det en ganske sterk indikasjon (forutsatt at det TS sier er sant). Det er noen punkter ts også ramser opp som gjør at man bør ikke låse seg bare fast til narsissistiske trekk. Det er mulig det er noen annet også. Dette er komplisert. En nevnte autisme, jeg tror det er lurt å se på den muligheten også. Anonymkode: 76fd6...3e2
Mayer Skrevet 21. juli 2024 #28 Skrevet 21. juli 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det er noen punkter ts også ramser opp som gjør at man bør ikke låse seg bare fast til narsissistiske trekk. Det er mulig det er noen annet også. Dette er komplisert. En nevnte autisme, jeg tror det er lurt å se på den muligheten også. Anonymkode: 76fd6...3e2 Nå må du være forsiktig, du kan ikke fjerndiagnostisere autisme uten utdannelse og kunnskap (Sarkasmevarsel)
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #29 Skrevet 21. juli 2024 Mayer skrev (3 minutter siden): Nå må du være forsiktig, du kan ikke fjerndiagnostisere autisme uten utdannelse og kunnskap (Sarkasmevarsel) Hihi! Har utdannelse 🤫 Anonymkode: 76fd6...3e2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #30 Skrevet 21. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hæ? Haha, håper dette er tull. Det slår meg stadig hvor dårlig mange er til å se ironi og sarkasme. Er det fraværet av emojis som forvirrer dere? Anonymkode: e6968...074 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #31 Skrevet 21. juli 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det slår meg stadig hvor dårlig mange er til å se ironi og sarkasme. Er det fraværet av emojis som forvirrer dere? Anonymkode: e6968...074 Innlegget var vel ikke godt nok skrevet da, siden ironien ikke var påfallende og det like gjerne kunne vært en av de autodidakt YouTube-selvlærte her i tråden som skrev en anekdote fra eget liv Anonymkode: 29d95...ce0 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #32 Skrevet 21. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Min mann har bestandig vært en særing som er utfordredende å leve sammen med. Men i en lengre stressende tid har det nå blitt så krevende at jeg lurer veldig på om han rett og slett har en diagnose. Han vil selvsagt ikke høre noe av det- så å få han testet er tydeligvis uaktuelt. Symptomene: - Overtenking og overkomplisering. - Manisk fingerbiting og rastløse fingre og bein. - Må ha ting på en spessiell måte ellers blir man sint. - Plutselige Irrasjonelle sinneutbrudd for bagateller. - Dårlig til å forklare, forklaringer blir ofte mangelfulle og rotete. - Veldig sta og passiv, kritisk og arrogant. - Humørsvingninger. - Mye selvtillit, tar sjeldent selvkritikk for dårlig vurdering, benekter automatisk feil. - Får en tanke om noe og klarer ikke å rive ifra seg ideen, nekter å høre argumenter om alternativt å endre det man så for seg. - Løper igjennom oppgaver og gjør dem så fort man kan, sliter seg fort ut. -Manglende forståelse for andre folks følelser. - Må være midtpunktet. Anonymkode: f173d...415 Hvor lite sympatisk/empatisk er det mulig å være overfor sin egen partner? Ingen, absolutt ingen kan eller skal fjerndiagnostisere andre mennesker basert på en fremstilling av deg og over nettet. Dette er bare usmakelig. Anonymkode: 5167c...514
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #33 Skrevet 21. juli 2024 Er alltid like festlig med diagnosepolitiet på kg. Anonymkode: 76fd6...3e2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #34 Skrevet 21. juli 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Det slår meg stadig hvor dårlig mange er til å se ironi og sarkasme. Er det fraværet av emojis som forvirrer dere? Anonymkode: e6968...074 Lærte du ikke på skolen at ironi er vanskelig å oppfatte i tekst? Anonymkode: 76fd6...3e2 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #35 Skrevet 21. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Min mann har bestandig vært en særing som er utfordredende å leve sammen med. Men i en lengre stressende tid har det nå blitt så krevende at jeg lurer veldig på om han rett og slett har en diagnose. Han vil selvsagt ikke høre noe av det- så å få han testet er tydeligvis uaktuelt. Symptomene: - Overtenking og overkomplisering. - Manisk fingerbiting og rastløse fingre og bein. - Må ha ting på en spessiell måte ellers blir man sint. - Plutselige Irrasjonelle sinneutbrudd for bagateller. - Dårlig til å forklare, forklaringer blir ofte mangelfulle og rotete. - Veldig sta og passiv, kritisk og arrogant. - Humørsvingninger. - Mye selvtillit, tar sjeldent selvkritikk for dårlig vurdering, benekter automatisk feil. - Får en tanke om noe og klarer ikke å rive ifra seg ideen, nekter å høre argumenter om alternativt å endre det man så for seg. - Løper igjennom oppgaver og gjør dem så fort man kan, sliter seg fort ut. -Manglende forståelse for andre folks følelser. - Må være midtpunktet. Anonymkode: f173d...415 Dette er trolig ikke autisme siden han må være midtbunktet. Men dette kan være uoppdaget adhd, eller helt andre ting/kombinasjon av andre ting. ADHD og traumer kan være veldig likt. Det er forøvrig ikke sikkert at han har mye selvtillit selv om det ser slik utad. Mange med både traumer og adhd maskerer og gir uttrykk for ting som egentlig ikke stemmer. Anonymkode: 4ff58...a0c
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #36 Skrevet 21. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Alle rundt deg har diagnoser og alle har blitt fjerndiagnosert av fremmede på KG? Stein, glasshus. gryte, kjele, svart. Anonymkode: 9cd98...5a1 Ja, de har fått diagnosene her på kg etter en beskrivelse av meg. Det har hjulpet meg å forstå at jeg ikke har vært problemet i samspillet med disse menneskene. Jeg anser meg som helt frisk. Anonymkode: 7c0ae...7ae
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #37 Skrevet 21. juli 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: ….men ironi forstår du ikke. Anonymkode: cf7bf...fed Typisk tegn på autisme! 😆 Anonymkode: 9b9af...237 1
My o MY Skrevet 21. juli 2024 #38 Skrevet 21. juli 2024 Det er helt ekstremt med diagnose- spekulasjoner på dette forumet! TS, hvorfor er det viktig å "få ham testet" og spekulere i dette? Er det fordi du da lettere vil akseptere han, eller vil du unnskylde det eller bruke det mot ham? Og som en skriver her, så kan dette være reaksjoner på hvem du er i forholdet også. Han virker både nervøs og selvhevdende, så det kan faktisk fint være samspill mellom dere som er fullstendig feil. Jeg bet meg spesielt merke i at forklaringene hans er rotete, og det tyder på en person under press. Gå i deg selv, se på samspill mellom dere, og spør gjerne han og hør etter uten å gå i forsvar.
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #39 Skrevet 21. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hæ? Haha, håper dette er tull. Jeg jobber innen psykisk helsevern og har gått nok i meg selv og skaffet meg nok kompetanse til å stå veldig trygt i mine meninger og påstander her. Ingen som ikke har fagkompetanse og som er i kontakt med den aktuelle personen over nok tid, kan diagnostisere noen. Dette gjelder over hele landet og i hele verden. Selv overlegene med 14 års utdannelse kan ikke diagnostisere noen på bakgrunn av stikkord andre har skrevet. Om du har fått bekreftet diagnoser på alle rundt deg via kg, håper jeg disse menneskene også har vært til utredning og fått identifisere diagnoser der. Om ikke kan du se bort fra diagnosene, da diagnoser gitt på kg såklart er helt ugyldige og til skade for det individet som forsøkes å diagnostiseres. Anonymkode: 29d95...ce0 Synes du diskvalifiserer litt vel mye nå. Det at de satte disse diagnosene har gitt meg et veldig mye bedre liv. Jeg gjorde det slutt med ekssamboer, har kuttet kontakten med mor, far, bror og venninne. Jobber med å lære å leve med samboers diagnoser, men tror jeg skal lytte til rådet å dumpe han siden jeg har funnet meg en elsker som virker veldig mye stabil enn han. Anonymkode: 7c0ae...7ae
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #40 Skrevet 21. juli 2024 Du tuller? Du mener KG psykologene har diagnostisere mannen din, basert på det du skriver her? Uten engang å ha snakket med mannen din? Innimellom blir jeg litt matt over den manglende kompetansen folk har rundt kompleksiteten det er å sette en diagnose. Anonymkode: 6c62d...da8 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå