AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #21 Skrevet 20. juli 2024 miamiamia skrev (1 time siden): Nå har det kommet frem at det er et forkjølelsesvirus og ikke noe mer fare enn en vanlig forkjølelse. Munnbind beskytter heller ikke en dritt. Dette er også kommet frem. Reis, og kos deg! Om noen har så svakt immunforsvar og er redde for en forkjølelse så får DE bli hjemme. Munnbind beskytter ikke andre mot smitte? Ok, får la være å ta på meg munnbind på jobb på mandag, hvis pasientene spør kan jeg si at en ekspert på KG sier det ikke funker. Anonymkode: 59492...5ca 4
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #22 Skrevet 20. juli 2024 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Hvorfor tester folk seg i det hele tatt?? Anonymkode: b6fb7...1cb Fordi: https://www.nrk.no/nordland/bor-du-teste-deg-for-korona_-1.16654993 Anonymkode: 59492...5ca 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #23 Skrevet 20. juli 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg har corona nå og isolerer meg ikke. Det er som en forkjølelse og jeg holder meg ikke hjemme når jeg er forkjøla Anonymkode: 3234e...0eb For andre er det ikke nødvendigvis det. Jeg har blitt sengeliggende noen dager hver gang, og brukt en måned på å komme helt tilbake til normalen etterpå. Så har det tatt minst en måned med trening for å komme tilbake til opprinnelig fysisk form. To måneder totalt, altså. Jeg blir fryktelig irritert om noen gjør livet mitt dårligere i to måneder, det er ekstremt egosentrisk. Anonymkode: dbd76...109 1
Gjest Bombasi Skrevet 20. juli 2024 #24 Skrevet 20. juli 2024 (endret) AnonymBruker skrev (4 timer siden): Testet positivt i dag. Skal egentlig fly på tirsdag. Selv om det ikke er krav om isolasjon lenger så er det jo ganske ufint å sette seg på et fly når man har korona. Eller, hva gjør egentlig folk nå? Anonymkode: 7a79b...82c Synes du burde ta på deg munnbind når du er ute og reiser med covid. Du har vel ett liggende. Personlig ville jeg holdt meg hjemme om jeg absolutt ikke måtte ut å reise. Endret 20. juli 2024 av Bombasi
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #25 Skrevet 20. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fordi: https://www.nrk.no/nordland/bor-du-teste-deg-for-korona_-1.16654993 Anonymkode: 59492...5ca Men hurtigtesten er jo veldig upålitelig. Jeg har testet negativt på den, men positiv på pcr. Helsepersonell som tok hurtigtesten også, så den ble ikke utført feil. Anonymkode: 3a876...068
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #26 Skrevet 20. juli 2024 Hva skriver fhi.no, jo at man skal holde seg hjemme ved symptomer, og hvorfor, jo, for å forhindre smittespredning særlig til sårbare personer. Det er faktisk også anbefalt munnbind. https://www.fhi.no/sm/luftveisinfeksjoner/smittevernrad-ved-luftveisinfeksjoner/#generelle-smittevernrd-som-gjelder-alle Anonymkode: 333be...36e 1 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #27 Skrevet 20. juli 2024 Når du fikk symptomer på det da? Anonymkode: 6f80f...0b9
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #28 Skrevet 20. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har corona nå og isolerer meg ikke. Det er som en forkjølelse og jeg holder meg ikke hjemme når jeg er forkjøla Anonymkode: 3234e...0eb Så kult av deg å risikere å ødelegge ferien til andre med å smitte de Anonymkode: 6f80f...0b9 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #29 Skrevet 20. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har corona nå og isolerer meg ikke. Det er som en forkjølelse og jeg holder meg ikke hjemme når jeg er forkjøla Anonymkode: 3234e...0eb For mange er det absolutt ikke som en forkjølelse selv om de er friske, uten underliggende sykdom. Anonymkode: 6f80f...0b9 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #30 Skrevet 20. juli 2024 Hvorfor var de så strenge med dette i 2020? Når det kun er forkjøla? Skjønner ikke all hysteriet den gangen. Anonymkode: 7a8d3...05c 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #31 Skrevet 20. juli 2024 Tenker du er komt så langt i forløpet at det sikkert går fint. Om du er godt tett så ville derimot vert forsiktig. Det er en fin måte å få sprengte trommehinner på. Anonymkode: 6f80f...0b9 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #32 Skrevet 20. juli 2024 5 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor var de så strenge med dette i 2020? Når det kun er forkjøla? Skjønner ikke all hysteriet den gangen. Anonymkode: 7a8d3...05c Hysteriet var for en stor del medieskapt. Mange fikk inntrykk av at det var noe helt nytt at folk dør av smittsomme sykdommer. Anonymkode: 3d969...971 3
katties Skrevet 20. juli 2024 #33 Skrevet 20. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men hurtigtesten er jo veldig upålitelig. Jeg har testet negativt på den, men positiv på pcr. Helsepersonell som tok hurtigtesten også, så den ble ikke utført feil. Anonymkode: 3a876...068 Jeg kan litt om både PCR og de testene. Kort oppsummert så får du positiv test hvis du har korona og den har repliserte seg nok. PCR er super-sensitivt, så den kan bli positiv i lang tid etterpå, da selv veldig små mengder virus-RNA kan detektere. Det kan bety at du f.eks. er så-å-si immun mot viruset, men det realiserer seg *litt* likevel. Du er da ikke smittsom i særlig grad. Får du utslag på vanlig test er du definitivt smittsom.
katties Skrevet 20. juli 2024 #34 Skrevet 20. juli 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Hvorfor var de så strenge med dette i 2020? Når det kun er forkjøla? Skjønner ikke all hysteriet den gangen. Anonymkode: 7a8d3...05c Det at noen er så korka i huet at de ikke forstår at det ikke er en vanlig forkjølelse kan man ikke gjøre så mye med. Du har hatt 4 år på å forstå dette, men tydeligvis lærer noen aldri. Så har du tydelig is heller ikke forstått at hovedproblemet var at sykehus ville blitt overfylt (man hadde bare måttet la folk dø, selv om de kunne ha overlevd), noen av symptomene er absolutt ikke som etter forkjølelse, og de tidligere virusene var mye mer farlige. 2
katties Skrevet 20. juli 2024 #35 Skrevet 20. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har corona nå og isolerer meg ikke. Det er som en forkjølelse og jeg holder meg ikke hjemme når jeg er forkjøla Anonymkode: 3234e...0eb Når bar det vanlig å få hukommelsesproblemer etter en vanlig forkjølelse? Hva med "long-forkjølelse" - hvorfor hørte vi aldri om dét før? Eller hva med multiprgsnsvikt hos barn etter forkjølelse? Ikke vært borti slikt før...? Kanskje er det fordi det IKKE er en vanlig forkjølelse??? 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #36 Skrevet 20. juli 2024 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Hva skriver fhi.no, jo at man skal holde seg hjemme ved symptomer, og hvorfor, jo, for å forhindre smittespredning særlig til sårbare personer. Det er faktisk også anbefalt munnbind. https://www.fhi.no/sm/luftveisinfeksjoner/smittevernrad-ved-luftveisinfeksjoner/#generelle-smittevernrd-som-gjelder-alle Anonymkode: 333be...36e ‘…… bør du holde deg hjemme til du føler deg frisk’ Man føler seg sjelden syk ved forkjølelse og et ordinært coronaforløp Anonymkode: 3234e...0eb
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #37 Skrevet 20. juli 2024 katties skrev (1 minutt siden): Når bar det vanlig å få hukommelsesproblemer etter en vanlig forkjølelse? Hva med "long-forkjølelse" - hvorfor hørte vi aldri om dét før? Eller hva med multiprgsnsvikt hos barn etter forkjølelse? Ikke vært borti slikt før...? Kanskje er det fordi det IKKE er en vanlig forkjølelse??? For meg er det det😀 Anonymkode: 3234e...0eb
katties Skrevet 20. juli 2024 #38 Skrevet 20. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): For meg er det det😀 Anonymkode: 3234e...0eb Jaja, var det for meg de to første gangene også, men ikke den tredje. Heldigvis har jeg allerede måttet trene opp hjernen et par ganger i livet før, så det tar ikke et par-tre år nå lengre, men håper du får testa den korona-varianten også, så kan du selv få bedømme om det er en forkjølelse.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #39 Skrevet 20. juli 2024 katties skrev (5 minutter siden): Jaja, var det for meg de to første gangene også, men ikke den tredje. Heldigvis har jeg allerede måttet trene opp hjernen et par ganger i livet før, så det tar ikke et par-tre år nå lengre, men håper du får testa den korona-varianten også, så kan du selv få bedømme om det er en forkjølelse. Er 3.gangen nå og fortsatt i fin form 😀 Anonymkode: 3234e...0eb
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #40 Skrevet 20. juli 2024 For hver gang man blir smittet av covid-19, øker risikoen for å få long covid Link til artikkel: https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/britt-elin-jeg-er-sjokkert-over-hvor-fa-som-blir-friske/16831670/ Anonymkode: 55a7e...25a 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå