AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #21 Skrevet 20. juli 2024 Du vet vel navnet på henne som du tror rapporterte deg. Da kan du vel du som en oppegående og voksen mann bare spørre henne om hvorfor hun gjorde det. Fortelle at du ble utestengt pga dette, og beklage eventuelle misforståelser. Det er vel slik man ordner opp. Anonymkode: 28e4e...483 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #22 Skrevet 21. juli 2024 5 hours ago, AnonymBruker said: Du må bel være rapportert av tre forskjellige brukere du har matchet og skrevet med for å kastes ut. Så det går nok på deg. Anonymkode: 26ee4...7d2 Tja, du må gjerne henvise til kilder her. Ellers fremstår det som noe mangelfullt grunnlag til å påstå det. Anonymkode: cc177...5cb 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #23 Skrevet 21. juli 2024 Er du faktisk blokkert, altså har fått eksplisitt bekreftelse på det, eller får du bare ikke logget inn med telefonnummer? Det siste skjer stadig, helt uten grunn, og løser seg også ofte helt tilfeldig på sikt. Det har med SMS-leverandørene Match bruker å gjøre. Anonymkode: 3c4c1...ca6
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #24 Skrevet 21. juli 2024 Er også blokka fra Tinder. Hadde ikke fjort noe galt eller frekt. Fikk den foto-kontrollen og ble blokka etter det. Ikke nytter det å sende mail til dem heller siden de bare sender ut et automatisk generert svar Anonymkode: a0082...cfe
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #25 Skrevet 21. juli 2024 Det hender. Dame blir fornærmet, sender rapport til tinder. Siden alt damer sier stemmer 100% blir du bannet. Min forsvant etter 2 år. Jeg møtte aldri noen på Tinder og skrev ingenting truende, kvalmt eller seksuelt. Så gudene vet hvem som bannet meg. Anonymkode: 181f9...4f2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2024 #26 Skrevet 21. juli 2024 Ifølge Internett er det ikke så vanskelig å få seg ny profil da. Man må være litt initiativrik. Anonymkode: 51000...8a1
Homelander Skrevet 22. juli 2024 #27 Skrevet 22. juli 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Er også blokka fra Tinder. Hadde ikke fjort noe galt eller frekt. Fikk den foto-kontrollen og ble blokka etter det. Ikke nytter det å sende mail til dem heller siden de bare sender ut et automatisk generert svar Anonymkode: a0082...cfe Samme skjedde med meg. Men måtte bare vente et par døgn, så ble kontoen åpnet igjen, og all good
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #28 Skrevet 22. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 19.7.2024 den 19.52): Spesielt Hinge har fungert bra for meg, men etter en dårlig date med ei jeg ikke ville møte igjen så ble jeg bannet fra Hinge dagen etterpå. Deretter gikk det noen dager så var jeg også bannet fra Tinder. Jeg har ikke skrevet eller gjort noe gale mot noen damer. Har hørt historier om dette fra andre, men opplever at det er litt tabu å snakke om. Syns det er kjipt å bli utestengt fra en såpass sentral plass å møte damer. Noen som har erfaring med dette? Vurderer å forsøke å omgå systemet for å komme meg tilbake, da det nok er en form for AI som har tatt beslutningen om å utestemme meg, men kan jo hende det gjør vondt verre. Anonymkode: cc177...5cb Bannet fra, og det betyr? Anonymkode: 612e4...9f4
Coachshinny Skrevet 22. juli 2024 #29 Skrevet 22. juli 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Er også blokka fra Tinder. Hadde ikke fjort noe galt eller frekt. Fikk den foto-kontrollen og ble blokka etter det. Ikke nytter det å sende mail til dem heller siden de bare sender ut et automatisk generert svar Anonymkode: a0082...cfe Foto kontroll, og det betyr ? Og hva skjer under en fotokontroll?
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #30 Skrevet 22. juli 2024 Noen damer tåler ikke bli avvist så de rapporterer deg og finner på masse tull sikkert Anonymkode: eee63...ccb
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #31 Skrevet 22. juli 2024 Ei venninne av meg rapporterte sin nylige eks der inne og alle venninnene hennes rapporterte han også. Han hadde truffet henne på Tinder, blitt kjærester og så en kveld hadde han slengt henne veggimellom. Politiet henla saken til tross for vitner fordi hun ikke var alvorlig nok skadet. Skjønner da godt at alle rapporterte han, mens hans innstilling var at han ikke hadde gjort noe galt på plattformen… Anonymkode: 172b5...fdd 1
isw Skrevet 23. juli 2024 #32 Skrevet 23. juli 2024 Med forbehold om at jeg egentlig ikke vet en dritt om denne saken: Ofte (men sikkert ikke alltid) ligger det noe mer til slike historier enn det som skrives. Dette kan man jo nesten bare se på det formidable antallet brukere herfra (jeg er medlem begge steder) som kommer til Doktoronline (også et forum i Egmont) og fullstendig uten grunn har blitt utestengt for livstid fra Kvinneguiden. Jeg velger å ha såpass tro på både menneskeheten, rettferdigheten og moderator/admins kompetanse at jeg ikke 100% ubetinget tror på disse historiene. På samme måte tror jeg at en person som BÅDE har blitt permanent utestengt fra Tinder og Hinge, sannsynligvis (dog ikke garantert) har gjort ett eller annet som gjør vedkommende uegnet for å være på slike plattformer. Jeg tror de er velkjent med problemstillingen rundt hevnlystne ex-dater eller sjalu ekser, så det er neppe så enkelt at en enkelt person kan avgjøre en annen persons framtid i den digitale datingverden. Hvis jeg hadde blitt utestengt fra et sted og ikke forstått hvorfor, så tror jeg at jeg hadde gått litt inn i min egne retorikk og sett om det var forbedringsområder. Men igjen.. folk vinner i Lotto og det kan gjøres to separate alvorlige feilvurderinger. Alt er mulig. Men lite sannsynlig slik jeg ser det. 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #33 Skrevet 23. juli 2024 7 hours ago, isw said: Med forbehold om at jeg egentlig ikke vet en dritt om denne saken: Ofte (men sikkert ikke alltid) ligger det noe mer til slike historier enn det som skrives. Dette kan man jo nesten bare se på det formidable antallet brukere herfra (jeg er medlem begge steder) som kommer til Doktoronline (også et forum i Egmont) og fullstendig uten grunn har blitt utestengt for livstid fra Kvinneguiden. Jeg velger å ha såpass tro på både menneskeheten, rettferdigheten og moderator/admins kompetanse at jeg ikke 100% ubetinget tror på disse historiene. På samme måte tror jeg at en person som BÅDE har blitt permanent utestengt fra Tinder og Hinge, sannsynligvis (dog ikke garantert) har gjort ett eller annet som gjør vedkommende uegnet for å være på slike plattformer. Jeg tror de er velkjent med problemstillingen rundt hevnlystne ex-dater eller sjalu ekser, så det er neppe så enkelt at en enkelt person kan avgjøre en annen persons framtid i den digitale datingverden. Hvis jeg hadde blitt utestengt fra et sted og ikke forstått hvorfor, så tror jeg at jeg hadde gått litt inn i min egne retorikk og sett om det var forbedringsområder. Men igjen.. folk vinner i Lotto og det kan gjøres to separate alvorlige feilvurderinger. Alt er mulig. Men lite sannsynlig slik jeg ser det. Ts her. Jeg har vært på disse datingappene av og på noen år, og det kan godt være at det er flere enn 1 person som har rapportert meg. Det er mange folk der ute som henger seg opp i mye rart, og mange hevngjerrige folk. Kanskje var siste date "siste dråpen" som utløste en ban. Dating er tross alt en arena med mye følelser i spill, og det er ikke alltid enkelt å navigere i terrenget. Jeg stiller meg dog skeptisk til din sammenligning mellom utestengelser i norske fora vs datingapper. Forumene opererer i en mye mindre skala enn Match Group sine datingapper. Med flere titalls millioner av brukere i Match Group og dårlige økonomiske resultater har de ikke tid til å gjøre en nøye jobb med hver sak og det er trolig mer effektivt med "falske positive" og bare utestenge hvis det kommer inn rapporter. Jeg tror heller ikke det er gjort en individuell vurdering i hver av appene. Jeg tror det heller bare har tatt noen dager å sende over data om at jeg er bannlyst fra Hinge, og at jeg derfor også skal bannlyses fra Tinder. Det er flere rapporter om dette hvis man googler. Anonymkode: cc177...5cb
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #34 Skrevet 23. juli 2024 Du har helt sikkert fått tre rapporter på deg. Så det kan være noe ved din oppførsel du ikke vet har plaget noen, feks. Det er kanskje litt innbilsk å tenke at en dame du har avvist bestemte deg for å hevne seg på deg. Antageligvis har du skremt noen eller plaget noen, eller vært ufin på date. Ja, folk kan bli lei seg, men om alle driver å rapporterer folk når de blir såret, så hadde ingen vært på tinder. Du har nok gjort - noe - og, om du er usikker på hva, så kan du nok kontakte tinder og spørre hva som har skjedd. Men, det beste er nok å ta inn over seg hvordan du skriver / snakker til andre. Kanskje du er litt agressiv i måten du kommuniserer på ? Det er MANGE menn som er det mot meg på tinder, men jeg rapporterer bare når jeg blir skremt. https://www.help.tinder.com/hc/no/articles/22257807219853-Klage-på-et-brudd-utestenging-advarsel-fjernet-innhold Anonymkode: 51000...8a1 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #35 Skrevet 23. juli 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Det er mange folk der ute som henger seg opp i mye rart Hva mener du med dette? Hva mener du at disse forskjellige damene kan ha hengt seg opp i? Anonymkode: 567a1...390 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #36 Skrevet 23. juli 2024 Å banne og å stenge ute / utestenge er ikke det samme. Bruker du ord på nettstedene du ikke forstår betydningen av kan du bli utestengt. Shit betyr ikke skitt f.eks. Anonymkode: 70790...a26
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2024 #37 Skrevet 25. juli 2024 On 7/23/2024 at 8:15 PM, AnonymBruker said: Du har helt sikkert fått tre rapporter på deg. Så det kan være noe ved din oppførsel du ikke vet har plaget noen, feks. Det er kanskje litt innbilsk å tenke at en dame du har avvist bestemte deg for å hevne seg på deg. Antageligvis har du skremt noen eller plaget noen, eller vært ufin på date. Ja, folk kan bli lei seg, men om alle driver å rapporterer folk når de blir såret, så hadde ingen vært på tinder. Du har nok gjort - noe - og, om du er usikker på hva, så kan du nok kontakte tinder og spørre hva som har skjedd. Men, det beste er nok å ta inn over seg hvordan du skriver / snakker til andre. Kanskje du er litt agressiv i måten du kommuniserer på ? Det er MANGE menn som er det mot meg på tinder, men jeg rapporterer bare når jeg blir skremt. https://www.help.tinder.com/hc/no/articles/22257807219853-Klage-på-et-brudd-utestenging-advarsel-fjernet-innhold Anonymkode: 51000...8a1 Det er ikke noe sikkert ved at jeg har fått 3 rapporter på meg. Vet ikke hvor dette med 3 rapporter kom fra, men vil igjen gjerne ha kilder på det. Syns du gjør mange antagelser om meg og min oppførsel, og forstår egentlig det, møter man noen med annen virkelighetsoppfatning enn en selv så må man vel finne måter å få ting til å stemme. Jeg er heldigvis trygg på at jeg ikke er skremmende i kommunikasjonen. Den siste lenken der er jeg kjent med. Jeg la inn en klage umiddelbart når jeg ble utestengt. Men, hvis du ikke har blitt utestengt, så får du kanskje inntrykk av at Tinder er mer rettferdige enn hva de er, at de har en ordentlig prosess på å behandle klager. Det har de ikke. Jeg fikk faktisk ikke oppgitt noen grunn for hvorfor jeg ble utestengt annet enn "brudd på retningslinjer" og fikk heller ikke noen måte å begrunne klagen. Det var en knapp å trykke på typ "Jeg ønsker å klage" og dett var dett. Det er ikke akkurat slik en får en prosess som ivaretar begge parters interesser, dvs. Tinder-plattformens felles beste samt mitt ønske om å bruke plattformen til å date. On 7/23/2024 at 8:18 PM, AnonymBruker said: Hva mener du med dette? Hva mener du at disse forskjellige damene kan ha hengt seg opp i? Anonymkode: 567a1...390 Sliter med å komme på eksempler i farta. Tenker mer at mennesker og dating er komplekst og at en ting som sies av en person kan oppfattes helt annerledes av andre personer. On 7/23/2024 at 8:30 PM, AnonymBruker said: Å banne og å stenge ute / utestenge er ikke det samme. Bruker du ord på nettstedene du ikke forstår betydningen av kan du bli utestengt. Shit betyr ikke skitt f.eks. Anonymkode: 70790...a26 Joda. "To ban" på engelsk er å utestenge noen. For mange med teknologibakgrunn og som leser og skriver mye engelsk, som meg, så snakker vi ofte om å "banne" folk. Kanskje dette er et godt eksempel på folk som henger seg opp i ulike ting. Og med det så lar jeg denne tråden være. Takk for alle svar og tilbakemeldinger! Ser ut som det er flere der ute med lignende erfaringer. Anonymkode: cc177...5cb
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå