TomBombadil Skrevet 23. juli 2024 #21 Skrevet 23. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det kan du ikke mene? Den vanlige sørkoreaneren er blitt nokså høy, men, uansett, bilen er laget for verdensmarkedet og selger også godt i USA. De er enda feitere enn oss. Det er ikke en reell problemstilling. @AB...88f, EX30 er en mikrobil. Baksetet har beinplass til treåringer. Volvo/Polestar sine elbiler så langt har vært en enorm skuffelse. Og det kommer fra noen som har hatt 140, 240, 740 og V90 (den gamle) fra 70-tallet til langt inn på 2000-tallet. Anonymkode: 7eeb8...886 Hva har fedme å gjøre med saken? Man får da ikke lenger lårbein av å bli feit. Det er en høyst reell problemstilling at sitteputene i sørøstasiatiske biler er veldig korte. Jeg får sterke smerter etter 2 t bak rattet i en bil med kort sittepute.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #22 Skrevet 23. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvorfor har du den ikke lenger? Anonymkode: bc50f...e20 Jeg kjøpte den litt på impuls, for å være ærlig. Helt grei bil, men jeg syntes den var litt kjedelig. Men den var god å kjøre, og hadde god plass. Var også imponerende på vinterføre (denne hadde 4x4). Anonymkode: 7e535...011
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #23 Skrevet 23. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Mye bedre kvalitet, veldig mye kjekkere å kjøre, bedre og mer økonomisk dæsjbord, bedre batteriteknologi, 2 år mer med garanti, finere interiør og, subjektiv, ikke så dørgende kjedelig som enda en Škoda på veien. Anonymkode: 7eeb8...886 Hva begrunner du *bedre kvalitet* med?? Har du egen erfaring på dette? Og hva legger du i *mer økonomisk dashbord*? 2 år mer garanti er definitivt et stort pluss for Kia, men jeg er helt uenig i at interiøret er finere. Skoda får veldig skryt for interiøret sitt. Det er meget pent og veldig funksjonelt. Utvendig design kan også diskuteres. Min personlige mening er at Kia'n ser veldig rar ut fra siden, og direkte stygg hekk, men smaken er som baken. Pluss for Kia er absolutt ladetid på hurtigladingen, men oppgitt rekkevidden er vel nesten likt, om ikke litt bedre på Skoda. Jeg har ikke kjørt Kia'n, men Skoda Enyaq er en veldig god bil å kjøre. Anonymkode: 7e535...011 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #24 Skrevet 23. juli 2024 Skoda Enyaq vil jeg også si er det beste alternativet i denne prisklassen. Ellers er Sør-Korea fanatikeren på plass, som vanlig i hver eneste tråd, men salgstallene kommer ikke til å forandre seg uansett hvor desperat man er på å pushe frem Kia og Hyundai. For ikke å nevne totalt patetiske Honda Jazz 😂 Anonymkode: 1bf4c...39c 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #25 Skrevet 23. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva begrunner du *bedre kvalitet* med?? Har du egen erfaring på dette? Og hva legger du i *mer økonomisk dashbord*? Anonymkode: 7e535...011 Oops, ergonomisk mente jeg å skrive. Kia har de mest fornøyde nybilkjøpere i etter hvert nesten alle land. Volkswagenkonsernet har da i alle år slitt med mye trøbbel med bilene sine. Anbefaler uansett at du tar deg en prøvetur, EV6 er en overraskende godt balansert bil. Anonymkode: 7eeb8...886
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #26 Skrevet 23. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Oops, ergonomisk mente jeg å skrive. Kia har de mest fornøyde nybilkjøpere i etter hvert nesten alle land. Volkswagenkonsernet har da i alle år slitt med mye trøbbel med bilene sine. Anbefaler uansett at du tar deg en prøvetur, EV6 er en overraskende godt balansert bil. Anonymkode: 7eeb8...886 Jeg er litt uenig i interiørbiten. Liker Skoda sin bruksvennelighet, og kvalitetsfølelse. Jeg har kun "prøvesittet" Kia hos forhandler, og fikk ikke den samme kvalitetsfølelsen av interiøret på Kia som i Enyaq'en. Nå har jeg hatt Enyaq i 1,5 år, og den har fungert prikkfritt hittil. Jeg har aldri hatt Skoda før, og var faktisk veldig spent. Men jeg har blitt overraskende glad i den. Men jeg kunne absolutt tenkt meg å prøve Kia. Den virker å ha flere gode kvaliteter. Anonymkode: 7e535...011 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2024 #27 Skrevet 23. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg er litt uenig i interiørbiten. Liker Skoda sin bruksvennelighet, og kvalitetsfølelse. Jeg har kun "prøvesittet" Kia hos forhandler, og fikk ikke den samme kvalitetsfølelsen av interiøret på Kia som i Enyaq'en. Nå har jeg hatt Enyaq i 1,5 år, og den har fungert prikkfritt hittil. Jeg har aldri hatt Skoda før, og var faktisk veldig spent. Men jeg har blitt overraskende glad i den. Men jeg kunne absolutt tenkt meg å prøve Kia. Den virker å ha flere gode kvaliteter. Anonymkode: 7e535...011 Ingenting er bedre enn å være fornøyd med en så stor investering! Anonymkode: 7eeb8...886
AnonymBruker Skrevet 9. august 2024 #28 Skrevet 9. august 2024 Håper at EV6 varer en stund 🙈! Takk for alle innspill. Anonymkode: bc50f...e20 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #29 Skrevet 15. august 2024 Jeg kjører Id4 på jobb og EV6 hjemme. Ville valgt EV6 igjen 10 av 10 ganger! Anonymkode: 5e043...a22 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2024 #30 Skrevet 15. august 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg kjører Id4 på jobb og EV6 hjemme. Ville valgt EV6 igjen 10 av 10 ganger! Anonymkode: 5e043...a22 Jeg er jo selvsagt helt enig med deg, men når du kjenner begge bilene så godt - jeg har bare prøvekjørt - kan du oppsummere hvorfor? Anonymkode: 7eeb8...886
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #31 Skrevet 16. august 2024 EV6 er rett og slett en mye artigere bil å kjøre. Jeg kan egentlig ikke forklare akkurat hvorfor, men den har jo et litt mer sportslig utseende og jeg opplever at den oppfører seg litt bedre på vei, ligger bedre i svingene. Den har også et MYE bedre infotainment-system og lyd. Skjermene er veldig intuitive og enkle å navigere i, i motsetning til Id4 som har et helt håpløst system. Jeg brukte evigheter på å finne ut av hvor jeg f.eks satt på rattvarme og å legge inn favorittkanaler på radioen... Det som er positivt med Id4'n, derimot, er den adaptive cruicecontrollen. Den er uovertruffen og jeg kjører fint 40 mil på landevei uten å være i nærheten av gass- og bremsepedal. Den leser veldig godt svinger og reduserer fart veldig fint der det er nødvendig. Id4'n har også noe større bagasjeplass, for de som trenger det, men selve kupe-plassen er bedre i KIA'n. Det går fint 3 voksne mennesker i baksetet på KIA'n, mens i Id4, blir det trangt. Nå har jeg nok antageligvis litt flere tilleggsfunksjoner i KIA'n, men slikt som automatisk seteinnstilling, kjøling i setet og automatisk opplåsning er finesser som appellerer veldig til meg. Anonymkode: 5e043...a22 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2024 #32 Skrevet 16. august 2024 Ja, men det er jo klassikeren: Volkswagen vil ha deg til å betale ekstra for alt, Kia leverer alt. Er også enig i at betjening og kjøreglede/innstilling av kjørehjelperne hos Kia er betydelig bedre. Takk for svar! Anonymkode: 7eeb8...886
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå