Gå til innhold

Gave til ettåring

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva gir man til en ettåring som har alt?

Jeg var nylig i hjemmet til ettåringen, og der bugnet det over av leker og klær. Moren sa at de hadde masse av det.

Så, de vet at de får gave fra oss, og de står oss nær, hva kan jeg gi som ikke koster flere tusen, men som likevel skiller seg ut i mengden.

Alle forslag trengs!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sølvskrin til å legge tenner i, sølvsparebøsse, fås hos det fleste gullsmeder og koster ikke så mye.

Mine venner ber meg kjøpe slike ting siden de kjøper klær og leker selv (men jeg har også en mistanke om at de ber om slikt fordi jeg har litt mer midler enn dem), og har igjen andre venner som også kjøper klær og leker til barnet.

Jeg synes det er vanskelig å kjøpe gaver til så små barn. Lykke til :)

Skrevet

CD

Musikk med Thorbjørn Egner, Knudsen og Ludvigsen eller noe annet for barn.

Hyggelig å få og lett å bytte om en har det fra før.

Skrevet

Trenger alltids tøfler, artig få noen forseggjorte og spesielle. Du finner dem på babyutstyrsbutikker f eks, til 3-400 kr. Str 21- 22-23 kanskje. Min sønn på 17 md bruker 22.

Kjekt å få "skikkelige" ting som man kanskje ikke kjøper så ofte sjøl. (kjøper gjerne klær på salg, - 3 bodyer til 99,- og ikke den ene kjempetøffe til 139,-)

Men de har kanskje nok av det.

Troll vinterlue (299,-) eller votter(299,-) eller Reima Tec votter og sånne ting ønsker jeg meg til gutten min. Bøker også. Mye heller det enn leker.

Tegnesaker er jo kjempeflott å gi til en ettåring. Kanskje han ikke har fått sine første tegnesaker enda? Tusjer som ikke er "farlige" + tegneforkle.

Aquadoodle er noe de har på lekebutikker som ettåringen min synes er kjempeartig. Kjøpte den til halv pris (150 kr). "Tøymatte" med to tusjer som man kan fylle med vann og tegne med på matten. Blir da blå streker,- som går bort når vannet tørker. Kan brukes om og om igjen.

Skrevet

Tusen takk for flotte ideer og gode tips.

*noterer*

Dere blir vel ikke overrasket hvis jeg sier at bokhyllen alt er fylt opp, og barneCDer går i ett på anlegget :ler:

Men tegneutstyr, sølv, kanskje bøker som jeg selv satte pris på som liten er absolutt gode ideer.

Takk! Kom gjerne med mer hvis dere skulle komme på noe :tommelsmil:

Skrevet

Spørs hvor mye du penger du skal bruke, men 300 i et fond??

Skrevet

Har ettåringen fått eget rom,- og vet du om han har mange bilder på veggene. lamper etc. ? Kanskje det kunne vært en ide? Eller en liten stol, en lekekasse, (kan gjerne male et eventyrbilde på)et bilteppe til gulvet.Har endel artige møbler på Ikea. "Gyngestol", nesten som en banan, stol som man kan dra over et tak slik at den blir som en kule, gyngebenk etc

Skrevet

..i hvilke lekebutikker (i Oslo) får man kjøpt Aquadoodle ??

Hørtes kjempeartig ut! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...