Gå til innhold

Bytte til mindre vask uten å bytte benkeplate?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Prøver å fikse litt på gammelt stygt kjøkken på hytta. Har et stort drog av en vask der og jeg greier ikke finne samme størrelse i ny vask. Er det mulig å bytte til en mindre vask i samme «hull»? Kan  jeg for eksempel bruke byggeskum for å tette hullet? Andre forslag?  Jeg skal uansett foliere benkeplaten så det gjør ikke noe om det er stygt…

Anonymkode: 911e5...dcd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er enklest å skaffe ny benkeplate og sage et tilpasset hull enn å styre med byggskum. Det vil ikke bli glatt og jevnt til foliering. Ei rimelig benkeplate koster ikke all verden på ikea.

Anonymkode: ec30c...68a

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er enklest å skaffe ny benkeplate og sage et tilpasset hull enn å styre med byggskum. Det vil ikke bli glatt og jevnt til foliering. Ei rimelig benkeplate koster ikke all verden på ikea.

Anonymkode: ec30c...68a

Det blir dessverre veldig dyrt da vi har ekstra dype kjøkkenskap som ikke er standardmål, så vi måtte i så tilfelle spesialbestille nye benkeplater. Har allerede sjekket Ikea og selv med laminat blir det opp i 15 000.

ts

AnonymBruker
Skrevet

Alternativet, siden du skal foliere, er å ta ut vasken, lage en mal av hullet i stiv papp, skru inn egnede planker på undersiden av benker slik at du får nærmest en "hylle" rundt kantene på hullet på undersiden. Blir som en slags "spjelking" før neste punkt.

Deretter må du ha en/ noen biter av en benkeplate i tilsvarende tykkelse, sage til etter pappmalen og fore hullet til passende størrelse. Skrus fast fra undersiden, sparkles, males og folieres.

Litt jobb er det jo, men i dette tilfellet bør det gå greit, og du sparer nærmere 15.000.

Anonymkode: 773eb...7c7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Alternativet, siden du skal foliere, er å ta ut vasken, lage en mal av hullet i stiv papp, skru inn egnede planker på undersiden av benker slik at du får nærmest en "hylle" rundt kantene på hullet på undersiden. Blir som en slags "spjelking" før neste punkt.

Deretter må du ha en/ noen biter av en benkeplate i tilsvarende tykkelse, sage til etter pappmalen og fore hullet til passende størrelse. Skrus fast fra undersiden, sparkles, males og folieres.

Litt jobb er det jo, men i dette tilfellet bør det gå greit, og du sparer nærmere 15.000.

Anonymkode: 773eb...7c7

Tusen takk for tips! 

ts

AnonymBruker
Skrevet

Før var det vanligere med en stor avrenningsplate ved siden av vasken. Kanskje en slik vil kunne dekke over hullet?

Anonymkode: e0f93...99f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Før var det vanligere med en stor avrenningsplate ved siden av vasken. Kanskje en slik vil kunne dekke over hullet?

Anonymkode: e0f93...99f

Det er det denne vasken har. Stor dobbel vask med avrenningsplate, så vi finner ingen større å bytte i. Vasken er 50 x 97. 

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er det denne vasken har. Stor dobbel vask med avrenningsplate, så vi finner ingen større å bytte i. Vasken er 50 x 97. 

ts

Er det skåret ut hull til avrenningsplaten også? Det er det ikke på det eldre kjøkkenet jeg besøker nå. I såfall er det nok best å enten skjøte eller bytte den delen av benkeplaten. Hvis du uansett skal foliere benkeplaten bør en skjøt være mulig å skjule.

AnonymBruker
Skrevet
Sølvrosen skrev (1 time siden):

Er det skåret ut hull til avrenningsplaten også? Det er det ikke på det eldre kjøkkenet jeg besøker nå. I såfall er det nok best å enten skjøte eller bytte den delen av benkeplaten. Hvis du uansett skal foliere benkeplaten bør en skjøt være mulig å skjule.

Ah, ja kanskje ikke? Skal sjekke når jeg er på hytta igjen. Takk for tips!

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...