AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #1 Del Skrevet 18. juli 2024 Fra min tidlig barndom, på slutten av 60 tallet, har jeg minner om hermetiserte kjøttkaker på norgesglass. Jeg husker også at jeg syntes de var så utrolig gode. Jeg vet ikke om jeg ville synes det samme i dag, men skulle vært artig å prøvd. Det var min mor og bestemor som drev med dette, de er begge borte nå så for sent å spørre om hvordan de gjorde dette. Noen som vet? Anonymkode: 21271...376 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #2 Del Skrevet 18. juli 2024 Fyll norgesglass med varm kjøttkaker og saus, og hermetiske som vanlig. Jeg foretrekker å sette glassene i stekeovnen. Anonymkode: 5543f...e86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #3 Del Skrevet 18. juli 2024 Hvis de hadde hatt fryser i alle hjem på den tiden ville ingen hermetisert kjøttkakene sine - de ville frøset dem ned i stedet. Hermetisert kjøtt risikerer å bli surt eller på andre måter dårlig om de ikke er laget helt riktig, så frysing er mye enklere og tryggere. Anonymkode: b3b58...380 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #4 Del Skrevet 18. juli 2024 Hermetisering av kjøtt er ikke nødvendig i dag. Botulisme er ingen spøk. Du kan jo lage dem akkurat likt også fryse. Anonymkode: 70630...0b7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #5 Del Skrevet 18. juli 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hermetisering av kjøtt er ikke nødvendig i dag. Botulisme er ingen spøk. Du kan jo lage dem akkurat likt også fryse. Anonymkode: 70630...0b7 Trodde varmebehandling tok knekken på bakterien. Anonymkode: 21271...376 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #6 Del Skrevet 18. juli 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Hvis de hadde hatt fryser i alle hjem på den tiden ville ingen hermetisert kjøttkakene sine - de ville frøset dem ned i stedet. Hermetisert kjøtt risikerer å bli surt eller på andre måter dårlig om de ikke er laget helt riktig, så frysing er mye enklere og tryggere. Anonymkode: b3b58...380 Var absolutt ikke surt, var veldig gode. Syntes ikke de ble like gode etter at de begynte å fryse ned i stedet. Var nok på begynnelsen av 70 tallet at vi fikk fryser. Anonymkode: 21271...376 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #7 Del Skrevet 18. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Var absolutt ikke surt, var veldig gode. Syntes ikke de ble like gode etter at de begynte å fryse ned i stedet. Var nok på begynnelsen av 70 tallet at vi fikk fryser. Anonymkode: 21271...376 De trenger selvsagt ikke bli dårlige. Men de kan absolutt bli det, særlig om man ikke er vant med å hermetisere. Frysing derimot er helt trygt, og mye mindre arbeidskrevende. Anonymkode: b3b58...380 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viktualia Skrevet 18. juli 2024 #8 Del Skrevet 18. juli 2024 For å hermetisere kjøtt på en sikker måte trenger du en trykkoker slik at du får innholdet varmt nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest watt Skrevet 18. juli 2024 #9 Del Skrevet 18. juli 2024 Jeg anbefaler deg å søke info om hermetisering av mat andre steder enn KG. Noen svarer i hytt og pine uten å ha peiling. Gjør noen søk på nettet og du vil finne seriøs veiledning. Det er kjempegøy,nyttig og deilig med hermetikk man har lagt selv. Riktig lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #10 Del Skrevet 18. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hermetisering av kjøtt er ikke nødvendig i dag. Botulisme er ingen spøk. Du kan jo lage dem akkurat likt også fryse. Anonymkode: 70630...0b7 Hvis man er nøye med hygiene og sterilisering og gjør prossessen korrekt så er det trygt. Og så smaker det så mye bedre enn de som er fryst. Anonymkode: d4fb3...b97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #11 Del Skrevet 18. juli 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hvis man er nøye med hygiene og sterilisering og gjør prossessen korrekt så er det trygt. Og så smaker det så mye bedre enn de som er fryst. Anonymkode: d4fb3...b97 👍Akkurat slik jeg husker det. Min mor og bestemor visste nok hva de drev med. Smakte mye bedre enn de fryste senere. Anonymkode: 21271...376 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #12 Del Skrevet 18. juli 2024 watt skrev (32 minutter siden): Jeg anbefaler deg å søke info om hermetisering av mat andre steder enn KG. Noen svarer i hytt og pine uten å ha peiling. Gjør noen søk på nettet og du vil finne seriøs veiledning. Det er kjempegøy,nyttig og deilig med hermetikk man har lagt selv. Riktig lykke til! Ts Takk 🙂 Anonymkode: 21271...376 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå