AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #1 Skrevet 18. juli 2024 Jeg har kjelesett/grytesett som jeg har hatt i 6 år. Jeg tørker de alltid med kjøkkenhåndkle etter vask og håndkle får da noen svarte flekker på seg etter hver gang jeg har tørket kjele. Er det skadelig for meg å lage mat og spise fra disse kjelene, da de avgir farge/flekker på håndkle? Innimellom pleier jeg å bruke litt eddik i bunn da det veldig ofte blir sånn «regnbue» farge i bunn. Kan det være pga bruk av eddik? Bør jeg kjøpe nye? Og hvilke isåfall vil dere anbefale til meg? De må ikke være dyre og helst sett. Anonymkode: 919ba...d2e
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #2 Skrevet 18. juli 2024 Mine håndklær får bare slike flekker når jeg tørker den utvendige bunnen av kjelen. Får dine flekker når du tørker kjelen innvendig? For øvrig sier du ikke hva slags kjeler du har, og det er jo litt vesentlig. Men jeg tipper det er rustfritt stål, pga. det du sier om "regnbuefarge". Det er i så fall bare pga. varmen, og ikke noe å være nervøs for. Anonymkode: bf92e...274
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå