Gjest ivilia Skrevet 16. februar 2006 #1 Skrevet 16. februar 2006 Tenker på firma der man kan registrere cven sin, og som kan hjelpe en i jobbsøkerprosessen. Hvilke er bra og mindre bra? (Noen som har bedre rykte og er flinkere til å få en ut i jobb enn andre kanskje??) Har nesten gitt opp å få jobb uten hjelp fra et slikt firma, er universitetsutdannet og har lite relevant jobberfaring foreløpig.. (kommer derfor bak alle de som har relevant yrkeserfaring). Takk for svar!
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2006 #2 Skrevet 17. februar 2006 Jeg trodde at slike firma jobber for arbeidsGIVER ikke de arbeidssøkende. Slik har i allefall jeg oppfattet det. De jobber ikke for at du skal få jobb, de jobber for at deres oppdragsgivere skal finne en arbeidstager. Men kan hende jeg blander sammen med vikarbyrå...
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2006 #3 Skrevet 17. februar 2006 Har veldig dårlig erfarenhet med monster.no, de er skikkelig useriøse spørr du meg :evil: De surret masse med mine papirer og jeg syntes at min "kontaktperson" virket veldig ung og umoden. Hun ville heller snakke om byturen i helgen enn jobben jeg hadde søkt på.
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2006 #4 Skrevet 17. februar 2006 Jeg har veldig god erfaring med Proffice. Kjempegreie folk=) Ordnet meg først et vikariat, og nå fikk jeg 100% stilling i en stor bedrift, begynner på tirsdag. Utrolig hyggelige og dyktige folk som jobber der.
Gjest Lea Skrevet 18. februar 2006 #5 Skrevet 18. februar 2006 Jeg har brukt Jobzone. De får jo oppdrag fra arbeidsgiveren, men jeg opplevde i alle fall at de gjorde en innsats for å finne en jobb til meg. Etter at jeg kom som nr. to på den jobben jeg søkte ble de flinke til å ta kontakt i forbindelse med jobber/vikariat de fikk inn. Jeg har også vært borti Adecco og Manpower. Der leverte jeg CV, søkte diverse jobber og hørte ingen verdens ting. Uansett bør man nok være aktiv selv. De finner ikke en jobb automatisk til de som leverer en CV.
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2006 #6 Skrevet 18. februar 2006 Jeg har dårlige erfaringer med alle overfornevnte..og gode erfaringer med Top Temp!
Grace Skrevet 18. februar 2006 #7 Skrevet 18. februar 2006 Min samboer prøvde Manpower og det var helt talentløst. De hadde jobber å tilby, men man er vel ikke inntresert i f.eks vanlig butikkjobb når man har gått en fire års utdannelse og spesialisert seg innen noe..
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2006 #8 Skrevet 18. februar 2006 Ordnet meg først et vikariat, og nå fikk jeg 100% stilling i en stor bedrift ← Fint for deg, men det avhenger av hva du har som yrke, i dagens arbeidsmarked skriker de etter en type arbeidskraft og er mettet på en annen. Da har det ikke noe å si hvor dyktig du er eller hvor aktiv du er som søker..
vilde Skrevet 18. februar 2006 #9 Skrevet 18. februar 2006 Tenker på firma der man kan registrere cven sin, og som kan hjelpe en i jobbsøkerprosessen. ← Som sagt over her så jobber rekrutteringsfirmaene for arbeidsgiver og ikke for deg. Hvilke som er bra kommer vel an på hvilken bransje man er i. Når man er nyutdannet er det ikke alltid så mye hjelp å hente hos slike type firmaer.
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2006 #10 Skrevet 19. februar 2006 Trådstarter her. Mulig jeg formulerer meg litt feil, men mener altså firma som Manpower, Addeco og lignende. Hvilke som jobber og står på for at vi arbeidssøkende får oss jobb, vs de man aldri hører noe fra. (Har inntrykk av at MP og Adecco er bemanningsbyråer mange ikke hører noe fra, men det er kanskje feil?) Jeg er utdannet master i adm org fra UIO, bor i en by på vestlandet nå og er på jakt etter jobb. Vet ikke hvilket byrå som vil være best for meg. Noen flere tips?
abelille Skrevet 20. februar 2006 #11 Skrevet 20. februar 2006 Det er vel ikke spesielt mange av de firmaene som jobber og står på for arbeidssøkeren. Men de så lenge de har oppdrag og klarer å få besatt dem, så tjener de selvsagt på det. Vet at det finnes et bemanningsfirma som heter raadhuset som jeg tror kanskje har litt mer mot din utdanning. Ellers kjenner jeg ikke så godt til noen av rekruteringsfirmaene, jeg hørte ekstremt lite fra dem da jeg var nyutdannet.
Gjest gjesten Skrevet 20. februar 2006 #12 Skrevet 20. februar 2006 Jeg har vært i kontakt med Manpower, Proffice, Kelly etc, men det er bare Proffice som har tatt kontakt med meg på annet vis enn en veldig generell mail. Proffice har hatt relevante jobber til meg i forhold til utdannelse (6 år på universitet), men de er dårlige til å ta kontakt i etterkant om man ikke får jobben. De lar det hele bare flyte ut i tid helt til neste jobb som er aktuell dukker opp De andre vikarbyråene har for det meste kun gitt meg jobbannonser på mail og ikke annet, men det har vært det samme som ligger ute på aetat.
Gjest Evangelina Skrevet 20. februar 2006 #13 Skrevet 20. februar 2006 Jeg registrerte meg nylig hos Adecco, og skrev i tillegg en mail til dem der jeg fortalte litt mer om meg selv og lurte på om jeg kunne få en kontaktperson. Fikk telefon etter noen timer, og skal i møte med dem på onsdag. Dette var positivt og gledelig, da jeg ikke hadde noen som helst forventninger. Men tror mailen jeg sendte i tillegg hjalp på, skrev der litt mer om hvilken fagbakgrunn jeg har og lignende.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå