AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #21 Skrevet 18. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men det er flaut også på et forum selv om du er anonym. Kan hende du liker å snakke om det selv, men det er egentlig bare pinlig å snakke om hvor mye penger en har, uansett anonym eller ikke. Anonymkode: d5348...4bb Nå må du gi deg. Tråden handler jo om nettopp dette. Du skal være ganske stinn av mindreverdighetskomplekser om man reagerer på at noen forteller hva man har i formue i en tråd som denne. Anonymkode: 959d8...07a 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #22 Skrevet 18. juli 2024 Bombasi skrev (19 minutter siden): Jeg kaller ikke folk med under 4 mill i formue for millionærer, på tross for at de har formue over millionen. For en formue under 4 mill er normalt i dag. Jeg kaller dette for velstående. For meg er ordet millionær en betegnelse om noen som er rike. Derfor bruker jeg ikke begrepet før jeg vet at vedkommende er rik. Og da må har de gjerne ligge på 5 - 15 mill i formue. Alt over 15 mill betegner jeg som mangemillionærer. Bikker vi 50 mill så kaller jeg de søkkrik. Om vi selger alt vi eier har vi rundt 9 mill i kapital, men vi verken lever som eller tenker på oss selv som millionærer. Alt et låst i eiendom, og vi har også 2,4 mill i gjeld. Vi har ikke høye inntekter heller, og det påvirker jo at vi må leve moderat for å ikke få økonomiske utfordringer. Jeg tenker at vi er litt privilegiert, som har både hus og ferieleilighet i utlandet, men rike er vi ikke. Mer to helt vanlige folk som har jobbet og jobber hardt for å oppnå våre drømmer. Ikke er vi i mål med det heller, så vi kan på ingen måte sløse penger økonomisk. De venner og kjente jeg regner som millionærer har betydelig mer enn oss. Ikke minst en inntekt som gir dem en frihet vi ikke har. Alt er likevel relativt. En ung kvinne vi kjenner godt ,som lever på ung ufør, mener at vi er rike. I forhold til henne er vi nok det. I forhold til venner med millioninntekter, stort hus i Oslo, hytte på Hafjell og stor dyr båt er vi på ingen måte rike. De er det jeg tenker på som millionærer. Anonymkode: 65a24...dd5 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #23 Skrevet 18. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nå må du gi deg. Tråden handler jo om nettopp dette. Du skal være ganske stinn av mindreverdighetskomplekser om man reagerer på at noen forteller hva man har i formue i en tråd som denne. Anonymkode: 959d8...07a Da misforsto du hva jeg skrev Anonymkode: d5348...4bb 1
isw Skrevet 18. juli 2024 #24 Skrevet 18. juli 2024 (endret) Det er et begrep som ble til da en million var vesentlig mer enn det er i dag. På 50-60-tallet kunne du ha en formue på 150-200.000 kroner hvis du eide en gjeldfri bolig. Da var det klart at å ha en million i verdier når gjelden var trukket fra var "stort". I dag er de aller fleste som eier egen bolig millionærer, da bare de 15% du minimum trenger i egenkapital ofte er mer enn en million. Med andre ord: Dette er et begrep som har mistet sin mening. Men man kan gjerne omdefinere det til at om du har en million i likvide midler kan du kalle deg millionær Endret 18. juli 2024 av isw 1
Chupacabra Skrevet 18. juli 2024 #25 Skrevet 18. juli 2024 6 hours ago, AnonymBruker said: Det er en person som har mer enn 1 mill i bolig eller formue etter at gjeld er trukket fra. Men en «ekte» millionær bør ha opp i 10 mill. Anonymkode: a2ac1...3b1 Tror vi bør si 100. Språkutviklingen henger ikke med inflasjonen.
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #26 Skrevet 18. juli 2024 Jeg tenker på millionærer som mennesker som har en såpass stor formue at de kan leve av avkastningen. De behøver ikke å arbeide. Anonymkode: 08d02...be1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #27 Skrevet 18. juli 2024 Du bør nå i det minste ha 1 million USD i likvide midler for å være millionær. Anonymkode: 36357...41d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå