Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I USA er det en som har $1M (10M norske kroner) i eie.
Om det man skylder gjør at eie er i minus er man ikke millionær.

Hva synes man her? 

Anonymkode: 58b02...d3e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er en person som har mer enn 1 mill i bolig eller formue etter at gjeld er trukket fra. Men en «ekte» millionær bør ha opp i 10 mill. 

Anonymkode: a2ac1...3b1

• Nyttig 3
Skrevet

i teorien så er en millionær en som har over 1 mill i verdier.

Men i praktisk så blir vel dette brukt på de som har mange millioner

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er en person som har mer enn 1 mill i bolig eller formue etter at gjeld er trukket fra. Men en «ekte» millionær bør ha opp i 10 mill. 

Anonymkode: a2ac1...3b1

Jeg er så heldig å ikke ha gjeld. Ligger på ca 15 i formue. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg selger alt jeg eier, har jeg ca 17-18 millioner.

Likevel har jeg bare utbetalt 35000 i måneden og føler meg fattigere enn de fleste.

Anonymkode: 222c6...00d

AnonymBruker
Skrevet

En million i nettoformue, men det er jo ikke stort lenger. Har selv lurt på hvor lenge det begrepet vil overleve. Det man før kalte millionær er vel nærmere en milliardær i våre dager. Og snart betaler vel de fleste av oss formuesskatt. Både den grensen, og summen som er garantert av sikringsfondet står bom stille. 

Anonymkode: f6f19...552

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er så heldig å ikke ha gjeld. Ligger på ca 15 i formue. 

Det er mulig du i teorien kan kalle deg millionær, men for din egen skyld ville jeg ikke snakket om dette til noen. Litt fordi du bør verne om din egen økonomi da dette er noe av det mest sensitive og private en har, men mest fordi det er en skikkelig pinlig ting å gå rundt og prate om. 

Anonymkode: d5348...4bb

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er mulig du i teorien kan kalle deg millionær, men for din egen skyld ville jeg ikke snakket om dette til noen. Litt fordi du bør verne om din egen økonomi da dette er noe av det mest sensitive og private en har, men mest fordi det er en skikkelig pinlig ting å gå rundt og prate om. 

Nå er jeg anonymbruker da så kan jo faktisk gjøre det, men irl sier jeg ikke en kløyva ord.

Har brent meg på folk som har funnet ut hvor og hvordan jeg bor og som vil være med meg pga det. Misliker sterkt golddiggere. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå er jeg anonymbruker da så kan jo faktisk gjøre det, men irl sier jeg ikke en kløyva ord.

Har brent meg på folk som har funnet ut hvor og hvordan jeg bor og som vil være med meg pga det. Misliker sterkt golddiggere. 

Hjelper ikke å holde tyst om sånt i Norge, når folk snoker i skattelistene og til og med betaler andre for å kunne gjøre det anonymt. I tillegg til at lokalavisene fråtser i de rikeste i hver bygd og grend. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Men det er flaut også på et forum selv om du er anonym. Kan hende du liker å snakke om det selv, men det er egentlig bare pinlig å snakke om hvor mye penger en har, uansett anonym eller ikke. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Men det er flaut også på et forum selv om du er anonym. Kan hende du liker å snakke om det selv, men det er egentlig bare pinlig å snakke om hvor mye penger en har, uansett anonym eller ikke. 

Slett ikke på et underforum for økonomi, der det attpåtil spørres om hva en millionær er. Men det er mye misunnelse på kg, selv i tråder der det spørres direkte "hvor mye tjener du" eller "hva har du i formue", så blir folk beskyldt for å skryte eller lyve hvis de skriver at de har mye. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Haha, what the fuck. Vi er på et anonymt forum, hvor en anonym bruker hevder å ha 15 millioner i formue, i en tråd som handler om "hva er en millionær?". Vedkommende skriver også at han/hun "ikke sier et kløyva ord" om det in real life. Da er det kanskje på tide å roe seg, eller? 😂

Anonymkode: ceebd...f0b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Slett ikke på et underforum for økonomi, der det attpåtil spørres om hva en millionær er. Men det er mye misunnelse på kg, selv i tråder der det spørres direkte "hvor mye tjener du" eller "hva har du i formue", så blir folk beskyldt for å skryte eller lyve hvis de skriver at de har mye. 

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Haha, what the fuck. Vi er på et anonymt forum, hvor en anonym bruker hevder å ha 15 millioner i formue, i en tråd som handler om "hva er en millionær?". Vedkommende skriver også at han/hun "ikke sier et kløyva ord" om det in real life. Da er det kanskje på tide å roe seg, eller? 😂

Anonymkode: ceebd...f0b

Det jeg skrev til ts var ment som råd. Hen må gjerne snakke mye om det anonymt eller ikke anonymt, men da må det også tåles at andre påpeker at man synes det er pinlig. Jeg har ingen grunn til å ta meg nær av at hen mener hen har 15 mill på bok. Tror det er dere som må roe dere.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

For meg er det en som har en million i banken eller andre umiddelbart realiserbare midler, ikke i form av potensielle verdier som bolig. 

Anonymkode: 241fc...550

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Jeg kaller ikke folk med under 4 mill i formue for millionærer, på tross for at de har formue over millionen. For en formue under 4 mill er normalt i dag. Jeg kaller dette for velstående.

For meg er ordet millionær en betegnelse om noen som er rike. Derfor bruker jeg ikke begrepet før jeg vet at vedkommende er rik. Og da må har de gjerne ligge på 5 - 15 mill i formue. 

Alt over 15 mill betegner jeg som mangemillionærer.

Bikker vi 50 mill så kaller jeg de søkkrik. 

Endret av Bombasi
AnonymBruker
Skrevet

Iflg andre tråder på Kg er de som handler på Meny millionærer.

Anonymkode: a4a67...caf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ord som millionær og millionvilla betydde noe på 80-tallet.

Men ikke nå.

Vi trenger et nytt ord!

Mangemillionær blir for upresist, det kan bety alt fra skarve to til ørten-hundre-og-fjaksi-sju.

Dollarmillionær blir for rart å si på norsk, euromillionær likeså.

Anonymkode: 7f6fd...6f2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De aller fleste personer i Norge er millionerer. 

Da eg var ungdom på for 50 år sidan var det ingen som snakket om formueverdier på boliger, eigedomer. eigedomskatter. Norge har siste 40 årene fått mange nyrike personer som  følge av  merkedspriser / verditakesering  av eigedomer.

Når eldrebølgen avtar vil neste genrasjon gradvis  arve  store verdier i eigedomer, boliger som idag, og skjønner ikkje denn klagesangen ifra de yngre overfor de eldre. 

Anonymkode: 79f17...378

AnonymBruker
Skrevet
Bombasi skrev (17 minutter siden):

Jeg kaller ikke folk med under 4 mill i formue for millionærer, på tross for at de har formue over millionen. For en formue under 4 mill er normalt i dag. Jeg kaller dette for velstående.

For meg er ordet millionær en betegnelse om noen som er rike. Derfor bruker jeg ikke begrepet før jeg vet at vedkommende er rik. Og da må har de gjerne ligge på 5 - 15 mill i formue. 

Alt over 15 mill betegner jeg som mangemillionærer.

Bikker vi 50 mill så kaller jeg de søkkrik. 

Sant det. Jeg har 1,5 million i EK som er bakt inn i hus/boliglån. Men inntekten min er på knappe 450 000 kr årlig, så jeg er nok neppe millionær. Men jeg er evig optimist! :ler:

Anonymkode: 89a98...fd4

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Sant det. Jeg har 1,5 million i EK som er bakt inn i hus/boliglån. Men inntekten min er på knappe 450 000 kr årlig, så jeg er nok neppe millionær. Men jeg er evig optimist! :ler:

Anonymkode: 89a98...fd4

Det er aldri galt å være evig optimist! Er en form for rikdom det også. :D 

Skal alle med formue over 1 mill kalle seg millionær, så er selv jeg millionær hvis jeg bare selger huset, enda jeg har 15 år igjen på boliglånet... 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...