Gå til innhold

Venninne som gir dårlige gaver

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Først: Ja, det er alltid fint når noen tenker på deg og vil gi deg en gave. Jeg er takknemlig for at hun tenker på meg, men…. 😬

Hun er så fryktelig dårlig til det! Jeg får alltid servietter av en eller annen grunn, med unntak av den gangen jeg fikk snytepapir med hjerter på. Det meste i gavene er egentlig bare «tull» og har ikke noe nytte for meg. Du kan kanskje argumentere at snytepapir kommer godt med når jeg blir syk, men jeg har følsom hud og trenger balsamert papir. 👸Hun gir meg også ting som er litt uomteksomme. For eksempel da jeg slutter å spise ting med mye sukker og hadde greid å holde meg borte fra godteri i flere uker og hun ga meg en svær plate med sjokolade dager etter vi hadde snakket om hvor stolt jeg var av meg selv. 🙈 

Noen som kjenner seg igjen? Jeg er ikke like ivrig på å gi gaver, men når jeg gjøre det er det nøye gjennomtenkt. Jeg ser ikke poenget med å gi snytepapir eller sjokolade til folk som er på slankern. 

Anonymkode: 9e665...0d1

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slutt å gi gaver til hverandre da. 

Anonymkode: 50810...39e

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Dette her. Sånne smågaver er bare materialistisk piss

Anonymkode: dd6a5...51d

• Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Servietter kan da vel alltid brukes. Eller har du aldri besøk? Jeg er veldig glad i å få gaver som kan brukes. Snytepapiret hadde jeg sikkert brukt som greit å tørke hendene i noen ganger på kjøkkenet eller noe

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ofte gir dere hverandre gaver, egentlig?

Anonymkode: a45b3...cff

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hun gir gaver uansett. Hun gir når hun vil. Jeg gir ikke gaver generelt. Jeg gir til familie til jul og bursdag, men prøver å ikke gi gaver til venner fordi jeg har så mange. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker overraskelser, men jeg unngår gaver med venner fordi det er stress. Men hun gir småting til mange. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kan dere være litt enig at det er kjipt å gi godteri til noen som du veeeet har holdt seg borte fra sukker i flere uker? Det var ikke noe glipp, det var med vilje. Jeg ble faktisk skuffet over det fordi det føltes som sabotasje. 

• Liker 12
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt med gavetullet!! Er så lei av disse folka som driver å kjøper masse dritt.

Anonymkode: e14d7...1e2

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men kan dere være litt enig at det er kjipt å gi godteri til noen som du veeeet har holdt seg borte fra sukker i flere uker? Det var ikke noe glipp, det var med vilje. Jeg ble faktisk skuffet over det fordi det føltes som sabotasje. 

Ja det er dårlig gjort, men tenker du ikke får gjort så mye med det… 

Når jeg får sånne gaver gir deg dem ofte videre hvis jeg selv skal bort 😁 

Anonymkode: bce7e...eaf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omtanken burde telle mye mer enn prislappen og nytten.
Hvis folk er misfornøyde med omtanke, sender det signaler om at mottaker er bortskjemt, materialistisk og nedlatende.
Hvis du skal redde vennskapet, bør dere bli enige om å kutte ut gaver.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jo, det er dårlig, og det er lov å si i fra. Min mor pleier å gjøre det samme og da minner jeg henne alltid på at jeg prøver å unngå søtsaker. Og så blir hun alltid såååå overrasket! 

Anonymkode: 23654...2be

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, men jeg er ikke enig der heller. Jeg hadde bare lagt bort godteriet.

Jeg spiser ikke mye godteri. Jeg fikk en stor plate sjokolade som jeg ikke liker så godt. Jeg synes det var veldig fint av min venn å gi meg den. Det har np lagt i skuffen i noen måneder. Kanskje jeg tar den frem en gang og deler med noen som er på besøk. 

Endret av exictence
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hun gir gaver uansett. Hun gir når hun vil. Jeg gir ikke gaver generelt. Jeg gir til familie til jul og bursdag, men prøver å ikke gi gaver til venner fordi jeg har så mange. 

Det er jo ikke gaver å gi en sjokolade eller snytepapir. 

Be henne slutte da. 

Anonymkode: 1a4b8...85f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, kjenner meg igjen, jeg spiser ikke sjokolade, ikke syltetøy, drikker ikke te, bruker ikke håndkrem, likevel hender det jo jeg får det i gave. Og det er greit, jeg forventer ikke at folk skal huske alt om meg eller legge hele sjela si i en vertinnegave eller noe sånn.

Så jeg takker pent, legger det til side og gir det videre til noen jeg vet setter pris på det. For eksempel elsker broren min sjokolade og syltetøy, så han får det. Null problem, jeg gir sikkert ikke alltid helt «riktige» gaver jeg heller. Litt raushet på sånne ting tenker jeg vi alle kan ha nytte av.

Anonymkode: cb48f...731

• Liker 6
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med deg. Jeg bruker aldri servietter, og har sagt det, men har noen vi alltid får servietter fra. Har to skuffer full av servietter. Jada, vi kan sikkert bruke dem siden vi nå har dem, men vi har ikke for vane å gjøre det. Så de bare ligger der. Får ellers mye nips som bare tar opp plass, og som jeg egentlig ikke trenger eller har lyst på. Og den sjokoladen du fikk, joda, sikkert hyggelig tanke, men likevel umusikalsk å gi når dere nettopp hadde snakket om at du hadde sluttet med så mye sukker. 

Anonymkode: c3557...509

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bruk servietter og snytepapir. Sett godteriet på bordet når du har besøk. Sånn ellers, så bør bestevenninner kunne prate sammen. Si at du ønsker at dere skal slutte helt med å gi hverandre gaver. Det er unødvendig å fornærme henne med å si at du syns hun gir billig ræl.

Her er forresten typiske ting jeg og min bestevenninne gir:

Blomster, poser med spennende blomsterfrø, hun strikker sokker til meg ❤️, jeg gir vin og sjokolade (hun vet at ikke jeg drikker/spiser det), stearinlys, servietter, duftvoks, dusjsåpe, bodylotion, øredobber, noe til hage/drivhus..... Jeg er glad for at vi i alle år har klart å holde gavene på et rimelig nivå, da jeg generelt er motstander av dyre gaver.

Anonymkode: 7f827...c11

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er jo ikke gaver å gi en sjokolade eller snytepapir. 

Anonymkode: 1a4b8...85f

Du mener altså det at folk som gir dyre konfekten i gave til jul og diverse, det er ikke gaver? 🤨 Hva faen er en gave for deg da, et diamanthalskjede til 150000?

Anonymkode: b0721...7ec

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De

Du mener altså det at folk som gir dyre konfekten i gave til jul og diverse, det er ikke gaver? 🤨 Hva faen er en gave for deg da, et diamanthalskjede til 150000?

Anonymkode: b0721...7ec

Ikke meg du siterer, men det virker som TS bruker ordet gaver litt feil. Gaver gir man til jul,bursdag og andre større anledninger, men en sjokoladeplate og snytepair er en liten oppmerksomhet.  En oppmerksomhet som venninnen har med seg når hun treffer eller kommer innom TS.

Anonymkode: 30a8c...610

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surpomp skrev (1 time siden):

Omtanken burde telle mye mer enn prislappen og nytten.
Hvis folk er misfornøyde med omtanke, sender det signaler om at mottaker er bortskjemt, materialistisk og nedlatende.
Hvis du skal redde vennskapet, bør dere bli enige om å kutte ut gaver.

Prislapp har ingeting å si for meg. Jeg er også fornøyd med å ikke få gave. Jeg vil bare ikke ha ting som jeg anser som søppel. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...