AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #1 Skrevet 17. juli 2024 Hei. Jeg har et barn med utfordringer og sliter med aggresjon. Jeg venter på å få hjelp av bup, men i mellomtiden så har jeg kontaktet psykisk helse for ungdom i kommunen, men det er vente tid på alt og vanskelig siden det er sommer. Jeg har også prøvd å fått hjelp fra bv, jeg har ringt de 3 ganger men siden gutten er såpass stor så er det ikke noe de kan gjøre, siden det ikke dreier seg om omsorgssvikt. Så til problemet, han er svært verbalt utagerende og hører ikke etter på noe som helst av beskjeder. Han har problemer med menn og autoriteter, dette er en gutt som har vært utsatt for vold av faren sin, tok meg 4 år å få til slik at far ikke har samvær. I kveld truet minn sønn meg med å drepe meg og barnet jeg har i magen, og han skulle slå ned min mann, alt pga at han ikke var fornøyd med middag. Jeg sliter med å leve i dette her, alt har eskalert de siste 2 mndene, han sier at ikke ser på meg som sin mor, jeg er ingenting for han. Om jeg dør så er ikke det så farlig sier han, jeg tror ikke han mener det men jeg blir redd og bekymret for både meg, barnet og min sønns fremtid. Veien han går nå er skummel, og jeg er redd han kommer til å havne utenpå. Er det noen her med noen erfaring som dette? Tips og råd taes gledelig i mot. Dette er en gutt som alltid har vært svært høflig , god, snill og omsorgsfull. J Anonymkode: a2642...834 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #2 Skrevet 18. juli 2024 Hvor gammel er han da? Det har jo mye å si for hvordan du kan håndtere det… Anonymkode: 9d0c1...fde 1
Juniper Skrevet 18. juli 2024 #3 Skrevet 18. juli 2024 Jeg tenker at du faktisk må fokusere på egen sikkerhet her. Ta en telefon til barnevernet og gi beskjed om at han er ute av kontroll og har drapstruet deg. Om de henter han ut av hjemmet vil det kanskje være den vekkeren han trenger for å forstå at ting har konsekvenser, og at han ikke kan oppføre seg sånn. Ja, han trenger hjelp, men jeg tror ikke at du kan hjelpe han. Han eier ikke respekt for deg. 3
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #4 Skrevet 18. juli 2024 Har dere sjekket alt somatisk via lege? Ville tatt kontakt med fastlege eller legevakt. Truer han deg og er fysisk ville jeg ringt politiet. Anonymkode: a0698...e67 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #5 Skrevet 18. juli 2024 Hvor gammel er han? Når ble han kjent med at du er gravid, sammenfaller det med den brå endringen du beskriver? Anonymkode: 4791c...93e
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #6 Skrevet 18. juli 2024 (endret) Til TS: Er dette noe som har kommet i forbindelse med ny partner/graviditet? Kan han være redd for å miste deg/usikker på sin posisjon? Har et barn som kan utagere voldsomt mot søsken, blir veldig påvirket av sjalusi. (Selv om jeg jobber veldig for å trygge på at begge er like viktig/elsket). Anonymkode: 7c4c3...1e0 Endret 20. juli 2024 av Sciurus 4
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #7 Skrevet 18. juli 2024 Han er 16, snart 17 år. han skal snart flytte så jeg trenger ikke å få han tvangsflyttet, men jeg vil at han skal få hjelp. Han har det ikke noe godt og jeg ønsker at han skal få et godt liv, han trenger hjelp for traumer. Hvis dette eskalerer så ser jeg for meg dop og en vei med kriminalitet. Han har kuttet ut alt han har likt, sluttet på idretten sin. ts Anonymkode: a2642...834 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #8 Skrevet 18. juli 2024 Hvis dere bor noenlunde urbant, har det lokale politiet en forebyggende avdeling. Kontakt dem. Anonymkode: 4791c...93e 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #9 Skrevet 18. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det grufset der kan du holde for deg selv. Til TS: Er dette noe som har kommet i forbindelse med ny partner/graviditet? Kan han være redd for å miste deg/usikker på sin posisjon? Har et barn som kan utagere voldsomt mot søsken, blir veldig påvirket av sjalusi. (Selv om jeg jobber veldig for å trygge på at begge er like viktig/elsket). Anonymkode: 7c4c3...1e0 Jeg tenker at han føler at jeg sviktet han, jeg rømte fra far med barna, men far klarte å få samvær uansett. Det er mange år siden jeg dro fra far. Han sier at han ble alene med faren siden jeg valgte å ikke bo der mere. Min sønn og samboer har hadd et godt forhold, vi har vært sammen i flere år og bodd sammen i snart 3 år. Det er dette plutselige skifte i væremåte som bekymrer meg sån, det voldsomme hatet til menn og autoritære mennesker. Ts Anonymkode: a2642...834 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #10 Skrevet 18. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis dere bor noenlunde urbant, har det lokale politiet en forebyggende avdeling. Kontakt dem. Anonymkode: 4791c...93e Ja det var kanskje ikke dumt, men bor i en relativt liten by, men verdt å kontakte dem uansett for å høre uansett. Takk for tips. Ts Anonymkode: a2642...834 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #11 Skrevet 18. juli 2024 Purr på BUP! Dra innom, be legen din ringe dem, be helsestasjonen ringe dem. Jeg kom meg inn på BUP via noen innen helse som kjente en som jobbet med inntak privat, og dermed klarte å få til et møte, og da startet ballen å rulle. Ellers helper barnevernstjenesten lite. Jeg har to barn som utagerer fysisk, slår meg, sparker, biter, klorer, sier de skal drepe meg osv. Forstår hvor fortvilende du har det ❤️ Anonymkode: fa147...9ca 2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #12 Skrevet 19. juli 2024 Truer han deg så ringer du politiet enkelt å greit,har gjort det selv etter trusler og rasering av inventar,tok fort slutt! Hjelp må han få men han må også kunne regulere seg. Kan det være han reagerer pga du er gravid? Har du prøvd lavterskel tilbud på helsestasjonen? Anonymkode: c4554...48e 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #13 Skrevet 19. juli 2024 Ikke lett å få hjelp når de er så store dessverre. Han må ville det selv, ellers gjør de ingenting. Hvor engasjert er samboeren din i gutten? Anonymkode: a76b5...f25 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #14 Skrevet 19. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Truer han deg så ringer du politiet enkelt å greit,har gjort det selv etter trusler og rasering av inventar,tok fort slutt! Hjelp må han få men han må også kunne regulere seg. Kan det være han reagerer pga du er gravid? Har du prøvd lavterskel tilbud på helsestasjonen? Anonymkode: c4554...48e Har tenkt at kanskje han føler på at jeg skaper meg nå en ny familie, kanskje han er sjalu. Han ser en mann som er genuint snill mot meg og snakker om barnet osv. Min samboer har sagt at han synes vi skal tone ned alt snakket om barnet og heller snakke enda mer positivt om han, og heller prøve å styrke selvtilliten til sønnen. Min samboer og min sønn har hadd er kjempe fint forhold, de har kost seg masse sammen og hadd et veldig godt forhold, helt til min samboer fikk nok og sa fra til han, ang at han ikke kunne komme med drapstrusler osv. Ts Anonymkode: a2642...834 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #15 Skrevet 19. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ikke lett å få hjelp når de er så store dessverre. Han må ville det selv, ellers gjør de ingenting. Hvor engasjert er samboeren din i gutten? Anonymkode: a76b5...f25 Nei jeg får ikke noe hjelp, så situasjonen er vanskelig. Men jeg ønsker hjelp til meg selv, slik at jeg kan møte dette på en måte som er bra å ikke ødeleggende. Min samboer har vært super og de har hadd et godt forhold. Men sønnen har lagt han til hat etter at han sa fra til han. Virker som om min sønn ikke tåler å bli snakket til, han går fra 0 til 100 om det blir gitt forventninger, eller om han føler vi ser ned på han osv. Han misforstår mye, jeg tror han har fått store psykiske problemer etter alt han har opplevd. ts Anonymkode: a2642...834 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #16 Skrevet 19. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 18.7.2024 den 23.32): Purr på BUP! Dra innom, be legen din ringe dem, be helsestasjonen ringe dem. Jeg kom meg inn på BUP via noen innen helse som kjente en som jobbet med inntak privat, og dermed klarte å få til et møte, og da startet ballen å rulle. Ellers helper barnevernstjenesten lite. Jeg har to barn som utagerer fysisk, slår meg, sparker, biter, klorer, sier de skal drepe meg osv. Forstår hvor fortvilende du har det ❤️ Anonymkode: fa147...9ca Bup sier at han er såpass stor at hvis han ikke ønsker å motta hjelp, så gjør de ingenting. Føler med deg, jeg synes dette er så vanskelig situasjon å stå i. Hvordan takler du dette? Jeg føler på skam for at jeg har dårlige tanker når ting står på som verst. Jeg føler også på skam for at jeg er redd min egen sønn. Jeg levde i så mange år med vold fra faren og dette blir retraumatiserende og vanskelig. ts Anonymkode: a2642...834 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #17 Skrevet 19. juli 2024 Høres ut som en forferdelig slitsom situasjon å stå i ❤️ Kanskje Familievernkontoret kan hjelpe? Anonymkode: e4b56...eb2
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #18 Skrevet 19. juli 2024 Det er ikke noe rus involvert kanskje? (Eller anabole steorider?). Er jo slettes ikke uvanlig med temperamentsendring da.. Anonymkode: 2dc41...6ae
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #19 Skrevet 19. juli 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det er ikke noe rus involvert kanskje? (Eller anabole steorider?). Er jo slettes ikke uvanlig med temperamentsendring da.. Anonymkode: 2dc41...6ae Nei, han er en tynn spinkel gutt som ikke liker å trene. Han er kun sammen med meg, han er ikke ute av huset. ts Anonymkode: a2642...834 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #20 Skrevet 20. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 18.7.2024 den 23.32): Purr på BUP! Dra innom, be legen din ringe dem, be helsestasjonen ringe dem. Jeg kom meg inn på BUP via noen innen helse som kjente en som jobbet med inntak privat, og dermed klarte å få til et møte, og da startet ballen å rulle. Ellers helper barnevernstjenesten lite. Jeg har to barn som utagerer fysisk, slår meg, sparker, biter, klorer, sier de skal drepe meg osv. Forstår hvor fortvilende du har det ❤️ Anonymkode: fa147...9ca Hvor gamle er barna dine? Noen diagnoser? Anonymkode: d0a1b...e95
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå