AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #1 Skrevet 17. juli 2024 Noen andre som har opplevd at utseende endrer seg totalt etter sykdom/behandling? Hvordan lever dere med dette? Jeg ble feilbehandlet og har endt opp med store forandring i ansikt og hår(stort hårtap, blitt dradd i fjeset, mistet underhudsfett, osv)så mye at jeg ikke føler meg som meg selv. Før følte jeg meg fin om jeg pyntet meg, og egentlig ellers også, men nå orker jeg ikke å se meg i speilet. Hvordan skal jeg lære meg å leve med at jeg ser helt annerledes og stygg ut? Har gått et par år nå og endringene er permanente dessverre. Noen som har opplevd noe lignende? Anonymkode: a6fb1...f19 4
BobbySocks Skrevet 17. juli 2024 #2 Skrevet 17. juli 2024 Er det noe kosmetisk du kan gjøre for å føle deg freshere? Botox, massasjer, fillers, kremer, jeg aner ikke hva som finnes der ute? Etter sykdom er det lov å jukse litt. 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #3 Skrevet 17. juli 2024 Så kjipt. Håper du har fått erstatning for feilbehandlingen. Jeg har ikke erfaring med akkurat dette, men har erfaring med sykdom som hemmer mange aspekter av livet. Det må jeg jevnlig jobbe med å akseptere. Jeg antar at det handler om aksept også når utseende endres? Kanskje en psykolog kan være til hjelp? Ellers er det sikkert triks du kan gjøre med sminke og kanskje parykk, som kan gjøre at du føler deg finere? Kreftsyke får vel hjelp på dette området? Kanskje du kan få tilsvarende hjelp? Håper du har god dialog med fastlegen din! Anonymkode: 41678...37c
Gjest Inkognitoher Skrevet 17. juli 2024 #4 Skrevet 17. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Noen andre som har opplevd at utseende endrer seg totalt etter sykdom/behandling? Hvordan lever dere med dette? Jeg ble feilbehandlet og har endt opp med store forandring i ansikt og hår(stort hårtap, blitt dradd i fjeset, mistet underhudsfett, osv)så mye at jeg ikke føler meg som meg selv. Før følte jeg meg fin om jeg pyntet meg, og egentlig ellers også, men nå orker jeg ikke å se meg i speilet. Hvordan skal jeg lære meg å leve med at jeg ser helt annerledes og stygg ut? Har gått et par år nå og endringene er permanente dessverre. Noen som har opplevd noe lignende? Anonymkode: a6fb1...f19 Jeg vet ikke hvilket kosthold du har, men å endre det kan ha stor betydning. Hvis du orker trene litt, så betyr også det mye. Ellers kan du ty til kosmetiske behandlinger, eventuelt en plastisk operasjon hvis det betyr veldig mye å «se ut som seg selv» igjen. Uansett, ønsker deg lykke til ❤️
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #5 Skrevet 17. juli 2024 BobbySocks skrev (6 minutter siden): Er det noe kosmetisk du kan gjøre for å føle deg freshere? Botox, massasjer, fillers, kremer, jeg aner ikke hva som finnes der ute? Etter sykdom er det lov å jukse litt. Jeg vet ikke, jeg har ikke så god råd og så vet jeg ikke helt hva som hadde hjulpet mest. Jeg har ingenting i mot å jukse, men jeg vet bare ikke helt hvor jeg skal begynne for jeg har aldri prøvd noe sånt før. Takk for svar❤️ Anonymkode: a6fb1...f19
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #6 Skrevet 17. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så kjipt. Håper du har fått erstatning for feilbehandlingen. Jeg har ikke erfaring med akkurat dette, men har erfaring med sykdom som hemmer mange aspekter av livet. Det må jeg jevnlig jobbe med å akseptere. Jeg antar at det handler om aksept også når utseende endres? Kanskje en psykolog kan være til hjelp? Ellers er det sikkert triks du kan gjøre med sminke og kanskje parykk, som kan gjøre at du føler deg finere? Kreftsyke får vel hjelp på dette området? Kanskje du kan få tilsvarende hjelp? Håper du har god dialog med fastlegen din! Anonymkode: 41678...37c Jeg fikk en veldig liten erstatning fra NPE for utgiftene for å prøve å rette opp noe av det, visste ikke før etterpå at jeg hadde rett på gratis advokat for å kanskje få en større sum, så det var veldig leit. Jeg vet ikke om jeg orker psykolog, jeg har gått tidligere for depresjon og syntes det hjalp mer med selvhjelp. Prøver meg en del på sminke men synes det er så vanskelig, jeg hadde det så lett før med huden jeg hadde at jeg er helt grønn. Som å få tildelt et nytt ansikt og ingenting jeg pleide å gjøre fungerer lenger. Vet ikke helt hvordan man finner frem i sminketriksenes verden og vet ikke hva jeg skal søke på. Tusen takk for svar❤️ Anonymkode: a6fb1...f19 1
BobbySocks Skrevet 17. juli 2024 #7 Skrevet 17. juli 2024 Kan du bestille en time hos en slik sminkedame (her hører du hvor kunnskapen min ligger)? Evnt har YouTube mye bra! 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #8 Skrevet 17. juli 2024 Begynn på youtube. Finnes masse tips og triks der, for det meste. Så start med ett enkelt søk på det første problemet du vil ta tak i. Finnes mange tips for å få tynnere hår til å se tykkere ut, alt man trenger er en god hårføner og en god stylingbørste, f.eks. Tips på hvordan legge øyenskygge, tips til hvordan legge countour for å oppnå ønskede effekter. Anonymkode: a775c...611 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #9 Skrevet 17. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg fikk en veldig liten erstatning fra NPE for utgiftene for å prøve å rette opp noe av det, visste ikke før etterpå at jeg hadde rett på gratis advokat for å kanskje få en større sum, så det var veldig leit. Jeg vet ikke om jeg orker psykolog, jeg har gått tidligere for depresjon og syntes det hjalp mer med selvhjelp. Prøver meg en del på sminke men synes det er så vanskelig, jeg hadde det så lett før med huden jeg hadde at jeg er helt grønn. Som å få tildelt et nytt ansikt og ingenting jeg pleide å gjøre fungerer lenger. Vet ikke helt hvordan man finner frem i sminketriksenes verden og vet ikke hva jeg skal søke på. Tusen takk for svar❤️ Anonymkode: a6fb1...f19 Skjønner at dette er vanskelig❤️ To konkrete forslag: 1. Snakk med fastlegen din om plagene du opplever som følge av feilbehandlingen. Spør om det finnes noen hjelp å få via det offentlige helsevesenet, enten det er behandling som kan endre utseende så du ser mer ut som du pleide, eller det er kurs e.l. om hvordan håndtere situasjonen din, praktisk og/eller mentalt. 2. Kontakte pasientombudet for å undersøke om du har mulighet for å søke om større erstatning. Det høres ut som at skadene har blitt større enn det som lå til grunn for erstatningen du fikk? https://www.pasientogbrukerombudet.no/hvordan-kan-vi-hjelpe Anonymkode: 41678...37c 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #10 Skrevet 17. juli 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Skjønner at dette er vanskelig❤️ To konkrete forslag: 1. Snakk med fastlegen din om plagene du opplever som følge av feilbehandlingen. Spør om det finnes noen hjelp å få via det offentlige helsevesenet, enten det er behandling som kan endre utseende så du ser mer ut som du pleide, eller det er kurs e.l. om hvordan håndtere situasjonen din, praktisk og/eller mentalt. 2. Kontakte pasientombudet for å undersøke om du har mulighet for å søke om større erstatning. Det høres ut som at skadene har blitt større enn det som lå til grunn for erstatningen du fikk? https://www.pasientogbrukerombudet.no/hvordan-kan-vi-hjelpe Anonymkode: 41678...37c Tusen hjertelig takk. Det skal jeg gjøre❤️ Anonymkode: a6fb1...f19 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå