AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #1 Skrevet 17. juli 2024 Lønner det seg i lengden å ha lån i spk? Per nå får jeg bedre rente i en annen bank, om jeg og mannen slår lånene våre sammen. Begynner å bli fristende å bytte Vet også at spk alltid er trege med å senke rentene, i forhold til andre banker. Anonymkode: 9d011...84d
Hengebuksvinet Skrevet 17. juli 2024 #2 Skrevet 17. juli 2024 Måtte inn å sjekke rentene, det sies jo det skal være beste plassen å ha lån. Effektiv: 5,34% Nom: 5,17%. Er vel ganske bra for tiden? (Kan ikke sammenligne med å låse seg til fastrente)
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #3 Skrevet 17. juli 2024 Hengebuksvinet skrev (22 minutter siden): Måtte inn å sjekke rentene, det sies jo det skal være beste plassen å ha lån. Effektiv: 5,34% Nom: 5,17%. Er vel ganske bra for tiden? (Kan ikke sammenligne med å låse seg til fastrente) Det er bra, det. Husk at rentene i SPK har et etterslep. Hvis rentene går oppover, ligger SPK noen måneder etter, så rentene ser lavere ut enn de egentlig er. For når rentene går ned, har SPK det samme etterslepet/forsinkelsen ift vanlige banker. Anonymkode: 63462...d44
Hengebuksvinet Skrevet 17. juli 2024 #4 Skrevet 17. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er bra, det. Husk at rentene i SPK har et etterslep. Hvis rentene går oppover, ligger SPK noen måneder etter, så rentene ser lavere ut enn de egentlig er. For når rentene går ned, har SPK det samme etterslepet/forsinkelsen ift vanlige banker. Anonymkode: 63462...d44 Ja, sånn sett gjør jo ikke etterslepet noe utslag. Du har en fordel på vei opp, og må vente litt på at de går ned
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #5 Skrevet 17. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Lønner det seg i lengden å ha lån i spk? Per nå får jeg bedre rente i en annen bank, om jeg og mannen slår lånene våre sammen. Begynner å bli fristende å bytte Vet også at spk alltid er trege med å senke rentene, i forhold til andre banker. Anonymkode: 9d011...84d Hvorfor er det fristende å bytte når dere får bedre rente i en annen bank? 🤔 Anonymkode: c5c3d...53f
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #6 Skrevet 17. juli 2024 Hengebuksvinet skrev (1 time siden): Ja, sånn sett gjør jo ikke etterslepet noe utslag. Du har en fordel på vei opp, og må vente litt på at de går ned Ja, det stemmer. Men det er viktig å være klar over når man sammenligner med prisene i andre banker, både opp og ned. Anonymkode: 63462...d44
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå