AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #1 Skrevet 17. juli 2024 Må vi leve resten av livet alene? Hvordan finne en passende partner? Mulig vi får høy sexlyst hvis vi møter den rette? Hvordan bli interessert i det motsatte kjønn når man har lav sexlyst? Hvorfor gidde å oppsøke menn hvis man ikke vet om man greier å prestere i senga? Anonymkode: 1aa0d...7a4
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #2 Skrevet 17. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Må vi leve resten av livet alene? Hvordan finne en passende partner? Mulig vi får høy sexlyst hvis vi møter den rette? Hvordan bli interessert i det motsatte kjønn når man har lav sexlyst? Hvorfor gidde å oppsøke menn hvis man ikke vet om man greier å prestere i senga? Anonymkode: 1aa0d...7a4 Har det alltid vært sånn, og hvor gammel er du? Jeg opplevde synkende sexlyst fra slutten av 30-åra, men tenkte mest at det var pga småbarnsfasen, hverdagsstress og en del helseproblemer. Jeg har ikke hatt lyst på sex, men har hatt lyst til å ha lyst… For noen måneder siden startet jeg på hormonbehandling pga perimenopause (hetetokter og søvnproblemer). Det har jammen gjort susen for sexlysten! Mannen min er også veldig fornøyd. Det kan altså være at du har lavt østrogennivå. K46 Anonymkode: 9eac4...3e1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #3 Skrevet 17. juli 2024 Viktige spørsmål der, ts. De stilles nok oftere og oftere, ettersom samfunnet passer mindre og mindre for mennesker. Hvor mange unge i rett alder går for eksempel på antidepressiva? Medisiner som man vet tar knekken på libido og følelsesliv. Anonymkode: 0c421...e91 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #4 Skrevet 17. juli 2024 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Har det alltid vært sånn, og hvor gammel er du? Jeg opplevde synkende sexlyst fra slutten av 30-åra, men tenkte mest at det var pga småbarnsfasen, hverdagsstress og en del helseproblemer. Jeg har ikke hatt lyst på sex, men har hatt lyst til å ha lyst… For noen måneder siden startet jeg på hormonbehandling pga perimenopause (hetetokter og søvnproblemer). Det har jammen gjort susen for sexlysten! Mannen min er også veldig fornøyd. Det kan altså være at du har lavt østrogennivå. K46 Anonymkode: 9eac4...3e1 Har innenfor normalen, tror den er på 30-40. Har alltid hatt lav sexlyst. Skjønner ikke hvorfor kvinner er interessert i menn. Anonymkode: 1aa0d...7a4 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #5 Skrevet 17. juli 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Viktige spørsmål der, ts. De stilles nok oftere og oftere, ettersom samfunnet passer mindre og mindre for mennesker. Hvor mange unge i rett alder går for eksempel på antidepressiva? Medisiner som man vet tar knekken på libido og følelsesliv. Anonymkode: 0c421...e91 Ja, jeg tror og håper vi går mot et mer inkluderende samfunn som tar hensyn til alle typer mennesker og behov. Det er tydelig at de unge ikke har det bra med alt presset de blir utsatt for. Kanskje i fremtiden finnes det datingsider for de med lav sexlyst, aseksuelle eller de som kun ønsker et romantisk eller fysisk forhold uten samleie. Det finnes jo impotente menn også. De lider vel i det stille de og. Anonymkode: 1aa0d...7a4
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #6 Skrevet 17. juli 2024 Jeg har alltid hatt lav sexlyst.. traff mannen for 20 år siden, og vi har nok begge lavere drift enn mange andre, så sånn sett passer vi fint sammen. Har tenkt flere ganger at om jeg skulle miste han, vet jeg ikke om jeg hadde orket å finne meg noen ny, akkurat pga det du nevner..... Anonymkode: e0c15...620 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #7 Skrevet 17. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har alltid hatt lav sexlyst.. traff mannen for 20 år siden, og vi har nok begge lavere drift enn mange andre, så sånn sett passer vi fint sammen. Har tenkt flere ganger at om jeg skulle miste han, vet jeg ikke om jeg hadde orket å finne meg noen ny, akkurat pga det du nevner..... Anonymkode: e0c15...620 Ja, det er ikke lett. Man har lett for å ende opp ensom. Men jeg liker nærhet og fysisk kontakt så er ikke fornøyd med min situasjon. Anonymkode: 1aa0d...7a4
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #8 Skrevet 17. juli 2024 Den gamle datingtjenesten Sukker.no, har ikke akkurat så mange brukere, men der må du fylle ut en ganske omfattende personlighetsprofil. Det gjør at du kan bruke søkefunksjonen for å finne dem med lav sexlyst, eller dem som ikke prioriterer tida si til sex. Anonymkode: 0c421...e91 2
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #9 Skrevet 17. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Må vi leve resten av livet alene? Hvordan finne en passende partner? Mulig vi får høy sexlyst hvis vi møter den rette? Hvordan bli interessert i det motsatte kjønn når man har lav sexlyst? Hvorfor gidde å oppsøke menn hvis man ikke vet om man greier å prestere i senga? Anonymkode: 1aa0d...7a4 Vi møtte hverandre på vanlig måte. Ingen av oss gikk med et skilt der nivået på sexlysten vår sto oppført. At vi var kompatible også på det seksuelle er ren tilfeldighet men ganske flaks, da vi begge har en noe spesiell fungering når det kommer til lyst. Anonymkode: cdf74...bdb
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #10 Skrevet 17. juli 2024 Lav sexlyst er ikke uvanlig. Jeg tenker at det finnes to typer; de som er tilfreds med lite lyst, og de som ønsker å ha mer lyst. Hvis du har lyst til å ha mer lyst, da er det ofte håp, for da kan du søke hjelp hos lege, sexolog, gynekolog eller liknende. Det er både teknikker og medikamenter som kan hjelpe. Anonymkode: 80da9...8c6
Majer Skrevet 17. juli 2024 #11 Skrevet 17. juli 2024 En del av de jeg kjenner med lav sexlyst assosierte ikke sex med noe positivt de fleste gangene. Andre har ikke begynt å ha sex enda og har kanskje noen andre barrierer i livet som reduserer lysten- stress, psykiske utfordringer osv. Så har vi demiseksuelle. For dem er det jo lurt å vente med sex til de møter noen de har sterke følelser for. Den ene eksen min var sånn. Hun hadde ikke giddet å utforske seg selv engang før vi møttes, men det endret seg Siste gruppen har vel bare lav sexlyst og må akseptere at det er sånn. For de kan det kanskje være lurt å ha åpne forhold
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #12 Skrevet 17. juli 2024 Min kone sliter med lav sexlyst i perioder, men vi går godt sammen likevel. Hun merker nok at jeg onanerer enkelte kvelder i uker uten sex, men hun lar meg holde på. Men det er med sexlyst som med arbeidslyst. Det en vil beholde må en anstrenge seg litt for. Anonymkode: 2a13f...228 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #13 Skrevet 18. juli 2024 Det verste med dere med lav sexxlyst er å ofte er den ikke så lav i begynnelsen av et forhold. Med andre ord er dere falske jævler. Anonymkode: e01c8...6b2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #14 Skrevet 18. juli 2024 Har du tanker om hvorfor lysten er lav? Jeg er 100% overbevist av at årsaken enten er hormonell eller at man rett og slett ikke har bra sex. Ingen vil ha "lav lyst" på noe som er fantastisk bra. Det gjelder jo alt i livet og tenker det kan gjelde sex også. Anonymkode: afb5d...3dd
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #15 Skrevet 18. juli 2024 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Jeg er 100% overbevist av at årsaken enten er hormonell eller at man rett og slett ikke har bra sex. Ingen vil ha "lav lyst" på noe som er fantastisk bra. Det gjelder jo alt i livet og tenker det kan gjelde sex også. Anonymkode: afb5d...3dd Jeg kjenner jeg blir nysgjerrig på deg som person, når du skriver slik. Hvilken bakgrunn har du? Anonymkode: 0c421...e91
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #16 Skrevet 18. juli 2024 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Har du tanker om hvorfor lysten er lav? Jeg er 100% overbevist av at årsaken enten er hormonell eller at man rett og slett ikke har bra sex. Ingen vil ha "lav lyst" på noe som er fantastisk bra. Det gjelder jo alt i livet og tenker det kan gjelde sex også. Anonymkode: afb5d...3dd Ja, det kan stemme. Hvordan kan årsaken være hormonell? Kanskje man ikke har møtt den rette, men synes i det er vanskelig å interessere meg for menn når jeg vet at jeg har lav sexlyst eller har hatt det i tidligere forhold. Hvordan bli interessert i menn da? Anonymkode: 1aa0d...7a4
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #17 Skrevet 18. juli 2024 23 hours ago, AnonymBruker said: Min kone sliter med lav sexlyst i perioder, men vi går godt sammen likevel. Hun merker nok at jeg onanerer enkelte kvelder i uker uten sex, men hun lar meg holde på. Men det er med sexlyst som med arbeidslyst. Det en vil beholde må en anstrenge seg litt for. Anonymkode: 2a13f...228 Samme her. Faktisk var det en lettelse for henne at jeg åpent opp om onani. Hun følte det befriende at jeg kunne "lette på trykket" selv. Og så tror jeg faktisk hun tenner på det, for sexlysten hennes ble i alle fall ikke verre. Anonymkode: 2befb...36a
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2024 #18 Skrevet 18. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er 100% overbevist av at årsaken enten er hormonell eller at man rett og slett ikke har bra sex. Ingen vil ha "lav lyst" på noe som er fantastisk bra. Det gjelder jo alt i livet og tenker det kan gjelde sex også. Anonymkode: afb5d...3dd Uenig. Det er mange ting jeg elsker, men ikke vil ofte. Jeg eeeeelsker å kjøre Berg og dalbaner. Noe av det morsomste jeg gjør. Men gjør det ikke mer en 1-2 ganger i året. Pinnekjøtt er noe av det beste jeg vet. Jeg gleder meg flere dager i forkant. Allikevel spiser jeg det kun i julen, gjerne 2 ganger. Å gå på konserter gir meg stor glede og kan leve lenge på opplevelsen av en bra konsert. Jeg er på 2-3 konserter i året. Jeg digger sexen jeg har med kjæresten min. Viner full klaff seksuelt. Allikevel har jeg sjeldent lyst. Jeg får spontant lyst på sex 3-4 ganger i året, enda jeg elsker å ha bra sex. Ved sist årlige helsjekk hos legen, viste testosteronverdier at jeg lå i øvre sjiktet av normalområdet. Jeg er frisk, sunn og godt trent. At noe er veldig deilig, morsomt, godt etc, gjør ingen automatikk i at man ønsker det ofte. Når det kommer til hvor ofte man har lyst på sex, så er det like individuelt som alt annet, uavhengig av hvor bra man opplever sexen når man har den. Det er faktisk ikke sånn for på langt nær alle at «god sex avler sex». Anonymkode: cdf74...bdb
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2024 #19 Skrevet 19. juli 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Uenig. Det er mange ting jeg elsker, men ikke vil ofte. Jeg eeeeelsker å kjøre Berg og dalbaner. Noe av det morsomste jeg gjør. Men gjør det ikke mer en 1-2 ganger i året. Pinnekjøtt er noe av det beste jeg vet. Jeg gleder meg flere dager i forkant. Allikevel spiser jeg det kun i julen, gjerne 2 ganger. Å gå på konserter gir meg stor glede og kan leve lenge på opplevelsen av en bra konsert. Jeg er på 2-3 konserter i året. Jeg digger sexen jeg har med kjæresten min. Viner full klaff seksuelt. Allikevel har jeg sjeldent lyst. Jeg får spontant lyst på sex 3-4 ganger i året, enda jeg elsker å ha bra sex. Ved sist årlige helsjekk hos legen, viste testosteronverdier at jeg lå i øvre sjiktet av normalområdet. Jeg er frisk, sunn og godt trent. At noe er veldig deilig, morsomt, godt etc, gjør ingen automatikk i at man ønsker det ofte. Når det kommer til hvor ofte man har lyst på sex, så er det like individuelt som alt annet, uavhengig av hvor bra man opplever sexen når man har den. Det er faktisk ikke sånn for på langt nær alle at «god sex avler sex». Anonymkode: cdf74...bdb Det er åpenbart at du har responsiv sexlyst eller rett og slett aseksuell. Anonymkode: e01c8...6b2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå