Gå til innhold

Blir avvist pga barnet mitt

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har et fullstendig friskt barn på 10 år som er veldig enkel å ha med å gjøre og han er empatisk, snill og bare gøy å være sammen med. Likevel har mange dumpet når de har hørt jeg har barn eller de har ville holde det seksuelt,  noen drar det langt og vil vi skal være ekslusive, men ikke noe mer fordi jeg er mor. Som er uaktuelt for meg som ønsker både noe ekte og helst flere barn. Så hvis det er noe trøst tror jeg ikke det handler om diagnose, men at de generelt vil ha ei barnløs. 

Anonymkode: 73b6a...2e1

• Liker 3
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ligger ikke for alle å påta seg en stor oppgave. Ingen barn kommer med en bruksanvisning og dèt gjelder diagnose eller ikke ❤️ Men jeg ville voktet meg for å gå i offerrolle, da dèt er fryktelig usexy. Mammahjertet og datehjertet kan ikke inneha samme koordinater. Jeg ville foretrukket en partner med barn som vet hva prioriteringer innebærer og bodd separat de første årene. Noe riktig eller feil for introduksjon finnes ikke. Det handler om kjemi, forståelse og vilje til å gå sakte frem 😊❤️

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Mammahjertet ditt knuses av at du blir dumpet? 

Anonymkode: 8a664...1a6

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Særboer.

Det finnes selvsagt de som absolutt ønsker å bo med kjæresten på sikt, men du bør kanskje luke ut dem da.

Anonymkode: 74a48...79d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Mammahjertet ditt knuses av at du blir dumpet? 

Anonymkode: 8a664...1a6

Tror det TS mener (uten at jeg er TS, men en annen mamma til et barn med ekstra behov) er at det gjør vondt at folk ser på sønnen hennes på en negativ måte grunnet autismen

Anonymkode: 1b193...87b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tja. Jeg blir ikke avvist, men jeg og kjæresten er særboere på grunn av barna. Jeg har et barn med autisme, partner et barn med litt mindre spesielle behov. Hadde vi bare hatt de to ordinærtfungerende barna våre, hadde vi nok bodd sammen. 

Det er fullt forståelig. Andres barn er slitsomt, andres barn med store behov er veldig slitsomt. 

Anonymkode: e6de9...4e8

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Er alenemor og har en sønn med autisme. 

Er jo ute på datingmarkedet som mange flere single er. Har startet et par seriøse forhold og det har ikke gått. Har ventet lenge med å introdusere barnet mitt til de. Når jeg først har gjort det så går det ikke lenge før de dumper meg. De takler ikke sønnen min som har autisme. 

kjenner mammahjertet mitt knuses i tusen biter hver eneste gang. 

flere som har erfaring med dette eller hadde du villet blitt sammen med noen som har barn med spesielle behov?

Anonymkode: e1c02...b8a

Jeg har barn med autisme. Og er også over 40 og ufør😬

Tok meg 7 mnd å finne meg en kjæreste. Datet et par før jeg møtte han, men det hadde ikke noe med ungen å gjøre at det ble avsluttet.

Kjæresten min har 2 barn selv og vi introduserte barna ganske raskt da vi begge er 100% alene og vi følte en så ekstremt sterk kjemi.

Det har gått kjempefint og vi reiser på familieferie nå i sommer❤️

Jeg er den som har tenkt at vi fint kan være særboere til ungene har flytter ut, men han ønsker at vi blir samboere på sikt før det.

Han er forelsket i ungen min og ønsker å få en sterkere relasjon og barna hans har sagt de elsker meg🥹

Vi vet jo ikke hva fremtiden vil bringe, men vi gjør hverandre lykkelige og ungen har om noe, brakt oss enda nærmere da han er så full i beundring av hvordan jeg er som mor og Løvemamma🦁❤️

Anonymkode: deb52...025

• Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Godt sagt, er sånn jeg føler det ovenfor mitt eget også. Nevnte over her at min eks hadde barn, og jeg ble jo glad i dem, men elsker ingen som jeg elsker barnet mitt. 

Anonymkode: d600f...a45

Jeg elsker ungene til kjæresten min og hadde ofret livet for dem på lik linje som min egen unge.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg elsker ungene til kjæresten min og hadde ofret livet for dem på lik linje som min egen unge.

Så fint. Folk er forskjellige. Jeg får ikke tilknytning til andres barn (nevnte eks er den eneste jeg har vært sammen med som har barn) på samme måte. Mitt barn vil alltid stå høyest. Og derfor er jeg nå sammen med noen uten barn, da har jeg kun mitt eget å tenke på, og trenger ikke ofre livet for noen andre barn enn det. 

Anonymkode: d600f...a45

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ingen grunn til å ta på vei.

At en kvinne allerede har barn er stor sett negativt. Grunnen er ganske enkelt at barn er arbeid, og at barn som ikke er hans er arbeid som ikke er hans.

Barn med spesielle behov er enda mer arbeid.

Egentlig ganske frekt av kvinner å late som om de ikke forstår noe så innlysende.

Anonymkode: f667d...1da

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Ingen grunn til å ta på vei.

At en kvinne allerede har barn er stor sett negativt. Grunnen er ganske enkelt at barn er arbeid, og at barn som ikke er hans er arbeid som ikke er hans.

Barn med spesielle behov er enda mer arbeid.

Egentlig ganske frekt av kvinner å late som om de ikke forstår noe så innlysende.

Anonymkode: f667d...

Dette kommer jo selvfølgelig under overtramp mot menn, ganske innlysende at man bør finne noen med hjerte som rommer de begge to.

Anonymkode: 5f6b9...a11

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.7.2024 den 13.38):

Er alenemor og har en sønn med autisme. 

Er jo ute på datingmarkedet som mange flere single er. Har startet et par seriøse forhold og det har ikke gått. Har ventet lenge med å introdusere barnet mitt til de. Når jeg først har gjort det så går det ikke lenge før de dumper meg. De takler ikke sønnen min som har autisme. 

kjenner mammahjertet mitt knuses i tusen biter hver eneste gang. 

flere som har erfaring med dette eller hadde du villet blitt sammen med noen som har barn med spesielle behov?

Anonymkode: e1c02...b8a

Jeg ville styrt unna en kvinne som har barn med spesielle behov, dessverre, parforhold er vanskelig nok fra før…

Anonymkode: f8461...26c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har null problem med å forstå at mange ikke vil gå inn i forhold med en som har barn. Uavhengig av om barnet har en diagnose eller ikke.

Jeg har 2 barn. Jeg hadde ikke datet meg selv for å være helt ærlig.

Mann

Anonymkode: e8c23...cde

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det så rart da? En ting er å ha ansvaret for et barn med store utfordringer som man selv har født, det er noe helt annet å plutselig skulle få et så stort ansvar for et ukjent barn. 

Selv synes jeg det å være alenemor er et rødt flagg i seg selv, kun dårlige erfaringer med det 

Anonymkode: ec7c4...7b8

Skrevet

Det kan være krevende nok å bli sammen med en som har barn fra før. Hvis barnet har spesielle behov, skjønner jeg at det er enda vanskeligere. Er forøvrig på autismespekteret selv.  

• Liker 1
Skrevet

Som frivillig barnløs er det uaktuelt for meg å date en mann med barn. Jeg vil  ikke ha barn i livet mitt.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Så leit å lese. Tror ikke folk trekker seg unna pga deg eller barnet ditt, men kanskje frykten for å gå inn i et forhold med et barn som krever mye. 
Tenker det nesten er bedre at de backer unna, enn å gå inn i noe de trekker seg ut av senere og knuser hjertet deres. 
Ikke mist motet, det finnes menn der ute som er villig til å ta hele pakka ❤️ 

Endret av Fjelldronninga
AnonymBruker
Skrevet

Det er et forhold jeg aldri hadde orket, med mindre ungen er så velfungerende at det hadde vært et pluss som f.eks. at han ble verdensmester i sjakk. 

Anonymkode: 441bf...0f6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde definitivt løpt i motsatt retning om jeg fant ut at den jeg datet har et barn med autisme! That I don’t gidd🥲🤪. Uansett hvor bra catch vedkomne er. 

Jeg hadde ikke orket special needs unge. Orker såvidt å deale med egne friske glade barn. Kan bare forestille meg hvor intenst det er med et barn med autisme. Det tar jeg ikke om jeg ikke må. 

Anonymkode: 15977...48d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...