Gå til innhold

Vask av badegulv som samler ufine mengder støv

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Dette høres sikkert rimelig evneveikt ut, men whatever. Jeg flyttet inn i nybygget leilighet for litt siden (leier), og badegulvet har et sånt irriterende mønster som samler støv ufattelig lett. Har tidligere bare hatt helt flate gulv, da har det vært chill å vaske over gulvet med vanlig mopp.

Mopping funker derimot dårlig på dette gulvet her. Vanskelig å forklare hvordan det ser ut helt konkret, men det er 1mm dype sirkler, og alt støvet legger seg i disse. Badet er temmelig stort, så her er det hundrevis av slike "sirkler" å fare over med moppen, og gulvet ser rett og slett ikke rent ut før jeg har gått over 3-4 ganger. Har ikke tålmodighet til dette i lengden. Om jeg legger meg på alle fire og skurer gulvet for hånd så får jeg med alt støvet, men har ikke egentlig rygg til det.

Tips til konkrete typer mopper / annet utstyr jeg bør prøve før jeg klikker?

Anonymkode: d3890...8dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Robotstøvsuger fikser det på en blunk. Eventuelt vanlig støvsuger 

Anonymkode: 83361...815

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Robotstøvsuger fikser det på en blunk. Eventuelt vanlig støvsuger 

Anonymkode: 83361...815

Prøvd vanlig støvsuger både med og uten stykke, funker egentlig bare om jeg står lenge over hver enkelt sirkel. Dette er også en tålmodighetsprøve. 

Robotstøvsuger kan vurderes...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Støvsuger, ja. 

Anonymkode: 96698...3f7

Prøvd, tar likevel lang tid. Føles også litt uhygienisk. Men skal vurdere det som noen andre foreslo, altså robotstøvsuger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Dette høres sikkert rimelig evneveikt ut, men whatever. Jeg flyttet inn i nybygget leilighet for litt siden (leier), og badegulvet har et sånt irriterende mønster som samler støv ufattelig lett. Har tidligere bare hatt helt flate gulv, da har det vært chill å vaske over gulvet med vanlig mopp.

Mopping funker derimot dårlig på dette gulvet her. Vanskelig å forklare hvordan det ser ut helt konkret, men det er 1mm dype sirkler, og alt støvet legger seg i disse. Badet er temmelig stort, så her er det hundrevis av slike "sirkler" å fare over med moppen, og gulvet ser rett og slett ikke rent ut før jeg har gått over 3-4 ganger. Har ikke tålmodighet til dette i lengden. Om jeg legger meg på alle fire og skurer gulvet for hånd så får jeg med alt støvet, men har ikke egentlig rygg til det.

Tips til konkrete typer mopper / annet utstyr jeg bør prøve før jeg klikker?

Når bygget er nytt, så melder du fra til eier, slik at hen får sett på dette og kan ta problemet opp med utbygger. Da kan det være en reklamasjonssak overfor utbygger. Et badegulv skal da være mulig å holde rent og få støvet opp fra. 

Anonymkode: d4664...8d4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvis vanlig støvsuger sliter, er det garantert ikke noe vits i å prøve med en robotstøvsuger... 

Anonymkode: 20a38...938

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Prøvd, tar likevel lang tid. Føles også litt uhygienisk. Men skal vurdere det som noen andre foreslo, altså robotstøvsuger. 

Det er jo ikke akkurat sånn at robotstøvsuger suger så mye bedre? Men fordelen er at du kan kjøre den daglig, så samler det seg kanskje ikke like mye. Og så har man jo robotstøvsugere som vasker, de går jo over gulvet så mange ganger du vil uten at det er noe stress :) 

Hvilket stykke har du på støvsuger? Det går an å kjøpe forskjellige stykker, jeg ville sett etter noe med børster på som går nedi. Tror cluet er å virvle opp støvet.

Jeg har diverse børstehoder til drillen for å vaske fuger og sånt, funker max :) Men da sitter du på knærne.

Kunne også vurdert å klage til utbygger, det går jo ikke an å lage et badegulv som ikke skal vaskes...

Hiv mikrosement på driten evt, kanskje du får dem til å ta regningen 😛 

Anonymkode: 5443e...31c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...