skreppamedleppa Skrevet 19. juli 2024 #21 Skrevet 19. juli 2024 (endret) Gagaen skrev (22 minutter siden): Det er forskjell på lukt av rent hus og lukt av parfyme. Jeg foretrekker det første! Akkurat som at man tror det lukter rent av mennesker når det lukter parfyme,såpe og krem. Vi er hjernevasket av bransjen som selger slike produkter! Men hvorfor svarer du i denne tråden da? Hva du foretrekker er jo ikke tema, trodde du det var det? Dessuten: såpe med parfyme og såpe uten parfyme er begge deler såpe og gjør begge deler jobben med å få det reint. Endret 19. juli 2024 av skreppamedleppa 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #22 Skrevet 20. juli 2024 Vifte skrev (På 16.7.2024 den 22.46): Hei. Jeg elsker lukten av rent hus, men synes lukten blir så fort borte etter at jeg har vasket. Jeg veksler mellom å bruke pink stuff, jif skurekrem sitron, jif allrent, og ajax allrengjøring. Noen som har tips til vaskemidler som lukter lenger enn 15 min? Og som ikke er skadelig for dyr, barn og miljø? 🧼 Skål med vaskemiddel er vel eneste løsning. Anonymkode: 267c7...f15 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2024 #23 Skrevet 20. juli 2024 Gagaen skrev (På 19.7.2024 den 8.45): Det er forskjell på lukt av rent hus og lukt av parfyme. Jeg foretrekker det første! Akkurat som at man tror det lukter rent av mennesker når det lukter parfyme,såpe og krem. Vi er hjernevasket av bransjen som selger slike produkter! Nja, ikke helt hjernevasket av den slags. Nå for tiden handler jo alt om å være allergivennlig, miljøvennlig, etc. Har drevet med renhold i mange år og det verste jeg gjør er å vaske hos eldre mennesker. De ringer å klager så fort de kommer hjem fordi de ikke syns det er rent nok. Da vet jeg hva jeg gjør, jeg tar støv lett en runde til og setter ut skåler med grønnsåpe. Så venter jeg en stund før jeg rydder sammen og reiser. Når de kommer tilbake så er de så fornøyde for at jeg gjorde alt mye bedre denne gangen. Egentlig var de bare ute etter lukten av grønnsåpe. Så mulig det henger igjen mer fra gamle dager. De fleste over 60 er veldig opptatt av at det skal lukte såpe, jo eldre jo verre. Anonymkode: 267c7...f15 2 1
Vifte Skrevet 22. juli 2024 Forfatter #24 Skrevet 22. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 20.7.2024 den 18.21): Nja, ikke helt hjernevasket av den slags. Nå for tiden handler jo alt om å være allergivennlig, miljøvennlig, etc. Har drevet med renhold i mange år og det verste jeg gjør er å vaske hos eldre mennesker. De ringer å klager så fort de kommer hjem fordi de ikke syns det er rent nok. Da vet jeg hva jeg gjør, jeg tar støv lett en runde til og setter ut skåler med grønnsåpe. Så venter jeg en stund før jeg rydder sammen og reiser. Når de kommer tilbake så er de så fornøyde for at jeg gjorde alt mye bedre denne gangen. Egentlig var de bare ute etter lukten av grønnsåpe. Så mulig det henger igjen mer fra gamle dager. De fleste over 60 er veldig opptatt av at det skal lukte såpe, jo eldre jo verre. Anonymkode: 267c7...f15 Det skal sies at jeg «kun» er i starten av 30-årene 😅 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #25 Skrevet 22. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 20.7.2024 den 18.21): Nja, ikke helt hjernevasket av den slags. Nå for tiden handler jo alt om å være allergivennlig, miljøvennlig, etc. Har drevet med renhold i mange år og det verste jeg gjør er å vaske hos eldre mennesker. De ringer å klager så fort de kommer hjem fordi de ikke syns det er rent nok. Da vet jeg hva jeg gjør, jeg tar støv lett en runde til og setter ut skåler med grønnsåpe. Så venter jeg en stund før jeg rydder sammen og reiser. Når de kommer tilbake så er de så fornøyde for at jeg gjorde alt mye bedre denne gangen. Egentlig var de bare ute etter lukten av grønnsåpe. Så mulig det henger igjen mer fra gamle dager. De fleste over 60 er veldig opptatt av at det skal lukte såpe, jo eldre jo verre. Anonymkode: 267c7...f15 De trenger ikke være over 60 heller! Har diskutert grønnsåpe med en del folk og jeg får beskjed om å ikke blande meg i hva de vasker sine gulv i! Og jeg sier bare at de kan bare fortsette å ødelegge gulvene for min del. Trist at ikke folk leser og forstår litt. Anonymkode: c9769...57a
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #26 Skrevet 22. juli 2024 Grønnnsåpe lukter godt og passer der det er tregulv. Usikker på om den lukter noe lenger men. Anonymkode: 0ed72...047
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2024 #27 Skrevet 22. juli 2024 Vifte skrev (På 16.7.2024 den 23.09): Ja, jeg ønsker at det skal lukte når jeg har vasket. Derfor stilte jeg spørsmålet. Ingen som kommer anmeldt hjem til meg reagerer på lukt Nei, vi som reagerer på lukt er ofte høflige og kommenterer ikke i andres hjem. Men det betyr ikke at vi ikke synes at det er ubehagelig. Når det lukter rent og friskt i et hjem er det en helt annen opplevelse enn parfymerte kunstige lukter som er plassert ut med vilje. Duften av skyllemiddel er verdtingen og er rent kvalmende og litt jalla lukt. Samme med vaskeprodukter kjøpt i dagligvare. Ingenting er bedre enn nyvasket tregulv som lukter godt bare fordi de er rene. Når det er sagt kan du prøve profesjonelle produkter som lukter svakt av ren eucalyptus eller sitron. Den subtile eimen er frisk og ren. Nor Engros har ofte disse. Anonymkode: a1407...640 1
Hmmmmmm Skrevet 25. juli 2024 #28 Skrevet 25. juli 2024 Jeg bruker duft tree til bil, den lyseblå. Den lukter rent. I søppel dunker bruker jeg flytende duftputer fra normal som jeg lager hull i. Lukter masse. Ment til vaskemaskin. 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2024 #29 Skrevet 26. juli 2024 Hmmmmmm skrev (13 timer siden): Jeg bruker duft tree til bil, den lyseblå. Den lukter rent. I søppel dunker bruker jeg flytende duftputer fra normal som jeg lager hull i. Lukter masse. Ment til vaskemaskin. De som står ute?🤔 Anonymkode: de158...d1b
Vifte Skrevet 26. juli 2024 Forfatter #30 Skrevet 26. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 22.7.2024 den 21.56): Nei, vi som reagerer på lukt er ofte høflige og kommenterer ikke i andres hjem. Men det betyr ikke at vi ikke synes at det er ubehagelig. Når det lukter rent og friskt i et hjem er det en helt annen opplevelse enn parfymerte kunstige lukter som er plassert ut med vilje. Duften av skyllemiddel er verdtingen og er rent kvalmende og litt jalla lukt. Samme med vaskeprodukter kjøpt i dagligvare. Ingenting er bedre enn nyvasket tregulv som lukter godt bare fordi de er rene. Når det er sagt kan du prøve profesjonelle produkter som lukter svakt av ren eucalyptus eller sitron. Den subtile eimen er frisk og ren. Nor Engros har ofte disse. Anonymkode: a1407...640 Takk for tips 😊
Hmmmmmm Skrevet 29. juli 2024 #31 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 26.7.2024 den 7.23): De som står ute?🤔 Anonymkode: de158...d1b Nei, inne. Da lukter det godt hver gang jeg skifter pose
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå