Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal ta på meg noen ekstrajobber. Har varebil så tenkte å legge ut annonse på Facebook. Hva er greit pris for å f eks kjøre og kaste en sofa på fyllingen?  500- 1000 kr? Koster jo med diesel, bom og må vel betale på fyllingen også? 

Anonymkode: e8383...4aa

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må jo først undersøke hvor mye det koster på fyllinga.. Det har mye å si om hvorvidt 500 er mye eller lite. 

Anonymkode: 79145...c4c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det koster som regel å kaste restavfall (som møbler er) på fyllingen. Bedre å finne seg et skogholt og dumpe sofaen der..

Anonymkode: 77119...2fd

Er det lov? 🤔🤔

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det lov? 🤔🤔

Selvfølgelig ikke.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Her er det gratis å kaste alle slags ting på fyllinga, inkludert møbler, så lenge man er der som privatperson. Firmaer må betale. 

Anonymkode: 1028d...893

AnonymBruker
Skrevet

Forøvrig tror jeg det er veldig få som gidder å betale 1000 kroner for å bli kvitt en sofa. Som regel kommer det noen og henter den hvis man legger den ut som "gis bort" (uansett stil og stand). Ellers har de fleste noen de kjenner/noen i nær familie som kan kjøre den bort, eller man kan låne tilhenger gratis fra diverse butikker. 

Det er nok en typisk ting som folk tenker skal være veldig billig å få utført. 

Anonymkode: 1028d...893

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde gladelig betalt 1000 kr for å bli kvitt sofa. Jeg hadde blitt enda gladere om det hadde vært noen som hadde tatt oppdrag typ hente kjøpte møbler på finn som feks sofa, og frakte det hjem til meg og ta med gammel sofa på fyllingen. 

Hilsen ei uten førerkort som hater å spørre venner om hjelp.

Anonymkode: c5b4d...322

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ville tatt meg betalt for tre timer hvertfall eks 900 og  500 for bil, 100kr per sete i avgift.

Blir fort 1500-2000 per oppdrag

Usikker på om det er marked for det.

Mye finn,loppemarked og second hand med gratis henting om dagen. Kanskje større marked med bistå enslige med flytteoppdrag

Anonymkode: 5992f...683

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg hadde gladelig betalt 1000 kr for å bli kvitt sofa. Jeg hadde blitt enda gladere om det hadde vært noen som hadde tatt oppdrag typ hente kjøpte møbler på finn som feks sofa, og frakte det hjem til meg og ta med gammel sofa på fyllingen. 

Hilsen ei uten førerkort som hater å spørre venner om hjelp.

Anonymkode: c5b4d...322

Det finnes grupper på Facebook som tar sånne oppdrag 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg skal ta på meg noen ekstrajobber. Har varebil så tenkte å legge ut annonse på Facebook. Hva er greit pris for å f eks kjøre og kaste en sofa på fyllingen?  500- 1000 kr? Koster jo med diesel, bom og må vel betale på fyllingen også? 

Som privatperson er det begrenset hvor mye du kan jobbe på denne måten, uten å skatte av inntekt, føre regnskap M.m. 
Annonserer du på sosiale medier så vil nok noen melde fra til skattemyndighetene før eller senere. Så her må du i det minste opprette et enkeltmannsforetak og drive lovlig. 

Anonymkode: 2e244...609

Skrevet (endret)

Vi (på gjenvinningsstasjonen jeg jobber på) tar 50-100 kroner per sofa, avhengig av størrelse. Ellers er det kubikkpris hos oss, altså betaler du etter hvor mange kubikk du har med deg, men stasjoner operer veldig ulikt rundtom i landet. Hos noen stasjoner kan man levere alt gratis (fordi man betaler høyere renovasjonsavgift ;)), så her må du nesten søke opp din lokale stasjon på nett og se hvordan praksisen er.

Husk at om du driver søppeltaxi driver du i en gråsone, og etter noen turer vil det bli fattet mistanke fra de ansatte om at du driver med næring. Næringspriser er hos oss, og vil tro på de aller fleste gjenvinningsstasjoner i Norge, en god del høyere enn privatkunder. 

Endret av gobbledigook
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke det er marked for det. Her i byen kan vi bestille henting av slike store ting hjemme, gratis x antall ganger pr år. 

Anonymkode: 234c1...12a

• Nyttig 1
Skrevet

Regn ut: kjørelengde, bom, bensin og din times pris. 
eller ta fast pris på ulike områder 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...