Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Spise....

reker

Thai mat

indisk mat

sterk krydder

sushi

kjøttpålegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Thai mat og indisk mat tror jeg ikke er noe problem så lenge det er gjennomstekt...

Har jeg i alle fall spist...

Reker.. hmmm kanskje ikke?? Men vet ikke sikkert!

Sterkt krydder tror jeg er mest for din egen del.. halsbrann... ødela forrige natten min (spiste hockey pulver)

kjøttpålegg som er varmebehandlet er ikke noe problem!!

Selv fryser jeg salamien i to døgn før jeg spiser, for heeelt sikkerhetsskyld.

Sushi strides det om... Noen sier at det går fint andre ikke! Men jeg spiser det ikke (liker det ikke heller)

Skrevet

Søstrene mine fikk beskjed om ikke å spise reker, så der er det kanskje også uenighet :klø:

Skrevet

Jeg elsker reker og sushi....

hvor kan jeg finne info? har sett på SNT...finner ikke noe særlig info om det der..

Skrevet

Tror reker er noe man skal unngå når man ammer, for det kan være allergifremkallende...

Det man skal unngå som gravid er vel: myk ost, røkt laks, spekekjøtt ..

Skrevet
Sterkt krydder tror jeg er mest for din egen del.. halsbrann... ødela forrige natten min (spiste hockey pulver)

:ler: Ikke vondt ment altså, men måtte le litt nå.. Så for meg at du satt og slikket i deg pulveret fra den lille boksen akkurat slik vi gjorde som barn.. :ler:

Hadde helt glemt at hockey pulver eksisterte jeg....

Skrevet

reker - bare spis

Thai mat - bare spis

indisk mat - bare spis

sterk krydder - bare spis

sushi - bare spis, men hold deg unna tunfisken.

kjøttpålegg - bare spis, så lenge det er ferskt. (Ikke spis kjøttpålegg som ikke er gjennomstekt/-kokt; dvs. spekemat, roastbeef, enkelte mener at salami kan inneholde rått kjøtt osv.)

Skrevet (endret)
reker - bare spis

Thai mat - bare spis

indisk mat - bare spis

sterk krydder - bare spis

sushi - bare spis, men hold deg unna tunfisken.

kjøttpålegg - bare spis, så lenge det er ferskt. (Ikke spis kjøttpålegg som ikke er gjennomstekt/-kokt; dvs. spekemat, roastbeef, enkelte mener at salami kan inneholde rått kjøtt osv.)

Så lenge dette pålegget har vært fryst først kan du spise det. Jeg hadde dilla på spekeskinke da jeg gikk gravid. Salami spiste jeg som normalt. Men pass på: det er den del salt i dette pålegget med tanke på vann i kroppen.

Endret av monja
Skrevet
:ler:  Ikke vondt ment altså, men måtte le litt nå.. Så for meg at du satt og slikket i deg pulveret fra den lille boksen akkurat slik vi gjorde som barn.. :ler:

Hadde helt glemt at hockey pulver eksisterte jeg....

:rodme: Gjorde sånn :rodme:

Er nok litt barnsli jeg :sjenert:

Men det er IKKE å anbefale som gravid!!!

Skrevet
Så lenge dette pålegget har vært fryst først kan du spise det. Jeg hadde dilla på spekeskinke da jeg gikk gravid. Salami spiste jeg som normalt. Men pass på: det er den del salt i dette pålegget med tanke på vann i kroppen.

Det skal vel fryses på -18 grader i så så mange dager.

Skrevet

Vil bare nevne at jeg ikke har noe problemer med sterk mat! :)

Fått dilla på piripiri, derimot! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...