AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #1 Skrevet 16. juli 2024 Klarer du å glede deg til ting? Hvor gammel er du? Hvis du ikke klarer å glede deg, vet du hvorfor? Selv er jeg 50 og har ikke gledet meg til noe på i alle fall 20 år. Jeg tror det er traumerelatert, forventer liksom alltid det verste eller i alle fall at noe skal gå galt. Anonymkode: 57aae...0bf 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #3 Skrevet 16. juli 2024 jeg er 47 og gleder meg veldig til å møte elskeren/kjæresten/fwb (vet ikke helt hva vi er) min igjen. Har nylig oppdaget sex igjen og hvor deilig det er. Men jeg skjønner hva du mener. Har hatt en laaaang periode med bare sorte hverdager hvor jeg bare ville dø. Anonymkode: dc63d...7f7 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #4 Skrevet 16. juli 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Klarer du å glede deg til ting? Hvor gammel er du? Hvis du ikke klarer å glede deg, vet du hvorfor? Selv er jeg 50 og har ikke gledet meg til noe på i alle fall 20 år. Jeg tror det er traumerelatert, forventer liksom alltid det verste eller i alle fall at noe skal gå galt. Anonymkode: 57aae...0bf Men klarer du å glede deg til de små tingene da? For eksempel til neste uke når det kommer en ny episode av en serie du følger med på? Jeg gleder meg for eksempel til det og til dagens første kaffe. Når det gjelder større ting som innebærer reising, så har jeg som regel reisefeber som overskygger gledingen. Anonymkode: 9b29a...fc0
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #5 Skrevet 16. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men klarer du å glede deg til de små tingene da? For eksempel til neste uke når det kommer en ny episode av en serie du følger med på? Jeg gleder meg for eksempel til det og til dagens første kaffe. Når det gjelder større ting som innebærer reising, så har jeg som regel reisefeber som overskygger gledingen. Anonymkode: 9b29a...fc0 Er forresten 46. Anonymkode: 9b29a...fc0
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #6 Skrevet 16. juli 2024 Absolutt Jeg gleder meg stort sett hver dag. Gleder meg til å treffe kollegaer på jobb, gleder meg til å komme hjem for å sole meg i hagen etter jobb, gleder meg til helg, gleder meg til en feriereise vi snart skal på, gleder meg til høsten, gleder meg til en god middag, gleder meg til å se ny episode av en serie, gleder meg til å dusje for da skal jeg teste ut en ny shampo jeg kjøpte i dag, gleder meg til ungene komme hjem osv. Er 48 år Anonymkode: 7fba8...b75 3 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #7 Skrevet 16. juli 2024 Jeg har noe å glede meg til hver dag. Er snart 50. Anonymkode: c65d0...1af 2
Nowayback Skrevet 16. juli 2024 #8 Skrevet 16. juli 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Klarer du å glede deg til ting? Hvor gammel er du? Hvis du ikke klarer å glede deg, vet du hvorfor? Selv er jeg 50 og har ikke gledet meg til noe på i alle fall 20 år. Jeg tror det er traumerelatert, forventer liksom alltid det verste eller i alle fall at noe skal gå galt. Anonymkode: 57aae...0bf Gleder meg til små ting som en god middag, kald øl, en fotballkamp eller en film. Gleder meg til å se 2 av mine 4 familiemedlemmer. 3
Valiant Skrevet 16. juli 2024 #9 Skrevet 16. juli 2024 Meowmere skrev (25 minutter siden): Jeg gleder meg til ting hele tida. 45 år Samme her, like gammel som deg☺️ 1
svartkatt Skrevet 16. juli 2024 #10 Skrevet 16. juli 2024 Ja, men jeg holder forventninger så lave som mulig så forventningsgleden er ganske laber. Har blitt skuffa altfor mange ganger. 1 1
Gjest Azarael Skrevet 16. juli 2024 #11 Skrevet 16. juli 2024 Jeg har noen øyeblikk der jeg gleder meg til enkelte ting som for eksempel bli kvitt drittgjeld, bo et annet sted, oppleve ting med halvsøsteren min, når jeg skal oppleve for første gang å campe ute i naturen i telt og syden for første gang. Min hjernekapasitet går for tiden til grubling, overtenking og gruing. Så langt er jeg 33 år gammel og har nesten bare opplevd vonde ting. Alt hos meg er traumerelatert.
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #12 Skrevet 16. juli 2024 Sjelden. Fordi sist jeg turde kjenne på "livet er ikke så værst" så ble Mamma alvorlig syk rett etterpå. Eneste jeg kan kjenne ser frem til er å ta sovemedisin og sove. Da slipper jeg angsten for noen timer. Anonymkode: 4f4b5...cec 1
MissSkog Skrevet 16. juli 2024 #13 Skrevet 16. juli 2024 Gleder meg også hele tiden! 43 år. Gleder meg til å gå på jobb, treffe kollegaer, dagens første kaffe, god lunsj. Gleder meg til å trene, treffe venninner/familie/kjæreste, til ferier, til høytider, til lønning, til å kjøpe meg noe jeg har skikkelig lyst på, til våren, sommeren og høsten, til badeturer og sommerregn. Til vin på terrassen, lyse sommernetter, gode samtaler og hjemme-alene-kvelder foran TV-en med god mat. Til å tenne stearinlys i høstmørket. Nybakt brød, og helgefrokost. Plukke markjordbær og sopp, til å gjøre ferdig strikkeprosjekt og til å starte på nye. Høre på gammel musikk og oppdage ny. Lese bøker jeg aldri vil at skal ta slutt. Legge meg i nyvasket sengetøy. Sove. Våkne til en ny dag. Det er så mye å glede seg over! Vær positiv, se muligheter heller enn begrensninger og livet vil bli litt lettere 💕 2
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #14 Skrevet 17. juli 2024 MissSkog skrev (6 timer siden): Det er så mye å glede seg over! Vær positiv, se muligheter heller enn begrensninger og livet vil bli litt lettere 💕 Jeg klarer å glede meg OVER ting, altså det jeg opplever akkurat nå, men ikke å glede meg TIL ting som skal skje i framtiden. Du ser forskjellen? Anonymkode: 57aae...0bf 1 2
MissSkog Skrevet 17. juli 2024 #15 Skrevet 17. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg klarer å glede meg OVER ting, altså det jeg opplever akkurat nå, men ikke å glede meg TIL ting som skal skje i framtiden. Du ser forskjellen? Anonymkode: 57aae...0bf Jeg ser forskjellen så beklager om jeg brukte feil ordvalg i siste setningen 😉 Alt jeg nevnte over er jo ting jeg gleder meg TIL, og kan glede meg til lang tid i forveien.
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #16 Skrevet 17. juli 2024 ja, har ikke mistet evnen til å glede meg! Har en liten rutine hver kveld før jeg sovner der jeg tenker på tre ting i livet jeg er takknemlig for samt tre ting jeg gleder meg til i framtiden. Er snart 44. Anonymkode: b3e9d...861 2
Måneskinn Skrevet 17. juli 2024 #17 Skrevet 17. juli 2024 Jeg gleder meg til mange ting jeg, og det er noe jeg er glad for. Gir meg masse å glede meg til helg, folk jeg skal møte, gode middager jeg skal lage, andre ting som jeg vet venter der fremme Syns det er fint å ha noe å se frem til, og elsker de små gledene i hverdagen. Er 47
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #18 Skrevet 17. juli 2024 Jeg har det litt som ts. Når du har passert 50 skal du være ganske naiv om du gleder deg til mye. Små bagateller kan jeg glede meg til, ting som ikke hadde særlig verdi tidligere, enkle ting som var selvfølgelig før. Det er en slags trøst i denne realismen. Anonymkode: 80830...7aa 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #19 Skrevet 17. juli 2024 Nei gjør ikke det. Og jeg vet årsaken ja. Fysisk kronisk sykdom som gjør sitt fysisk sett (ikke psykisk) Anonymkode: d7a74...a45
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #20 Skrevet 17. juli 2024 Jeg er 50+ nå og akkurat nå gleder jeg meg til å få lånet jeg har søkt på, utbetalt, så jeg kan dra og kjøpe meg bil Jeg gleder meg ofte til helgen, selv om det ikke skjer så mye. Som regel gleder jeg meg til å gå og legge meg fordi jeg har så mange kule drømmer om nettene for tiden. Og nå gleder jeg meg til å dra på butikken og kjøpe is for å feire at jeg skal kjøpe bil neste uke. Yay! Så ja, jeg gleder meg til ting. Anonymkode: ddb3d...80a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå