AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #21 Del Skrevet 16. juli 2024 Herregud, tusen takk for kjempegode tips, oppmuntrende og fine ord og betryggelse, nå ble jeg kjempeglad ❤️🌹 Noterer så blekket spruter her! Kjempeglad jeg opprettet denne posten fremfor å avlyse turen! Skal skrive en liten update underveis eller etter turen hvis andre engstelige sjeler er i samme situasjon, så er det forhåpentligvis bare gode opplevelser å komme med 😊 Anonymkode: 14fac...9ea 5 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ada@ Skrevet 16. juli 2024 #22 Del Skrevet 16. juli 2024 Jeg var alene i Dublin da jeg var 20 og det er 20 år siden😅. Hadde en veldig kjekk tur! Kos deg masse♥️ 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #23 Del Skrevet 16. juli 2024 Dublin er null problem å reise til alene! Ta det helt med ro! Anonymkode: ff4cb...fc4 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #24 Del Skrevet 16. juli 2024 Anbefaler å dra til Cobblestone for å høre på live musikk Anonymkode: b19c6...c67 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 17. juli 2024 #25 Del Skrevet 17. juli 2024 Du kan ta DART (lokaltog) langs kysten, det er en fin tur når været er bra. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #26 Del Skrevet 17. juli 2024 Irer er generelt åpne og trivelige mennesker, så finn gjerne en pub utenfor det verste turistområdet. Ellers er Dublin en fin by, ikke noe å uroe seg over. Hvis du ikke vil dra på tur alene, hør på hotellet om busstur langs kysten eller lignende. Jeg har ikke vært på det i Dublin, men i Edinburgh finnes det veldig morsomme ghost walks. En fin tur å ta på kvelden for å ha noe annet å gjøre enn å sitte i en pub. Selv om lite slår livemusikk i en irsk pub 😉 Anonymkode: 5de84...65e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #27 Del Skrevet 17. juli 2024 Så gøy! Dublin er trygt å reise til. Bruk sunn fornuft som du også ville gjort her hjemme, så går det veldig bra. Kos deg og nyt ferien. Tenk å kunne gjøre å se akkurat det du vil, når du vil ☺️ Skulle ønske jeg hadde like mye guts som deg, å reist alene. Kos deg og god tur 🤩 Anonymkode: 1847d...e7a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #28 Del Skrevet 17. juli 2024 Du valgte helt rett! Jeg har vært i Dublin flere ganger, også alene, jeg ville vært mer redd for at ting skulle skje i NYC hehe. Du er drit tøff som reiser alene, dette blir bra! Anonymkode: 7578c...b43 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #29 Del Skrevet 17. juli 2024 Dublin må jo være beste byen å dra alene til 🙂. Vært der et par ganger, og irene er helt fantastiske. Kommer i snakk med folk overalt. Mye mer åpne og hyggelige enn oss nordmenn 🙂. Skravlet med folk i busskøer, på benker i parken, på pub, på hotellet..... De tok kontakt. Aldri opplevd noe farlig eller utrygt der. Anbefaler faktisk sightseeing-buss. Veldig lærerik tur. Og selvfølgelig biblioteket, øl-museum og alle andre attraksjoner. Anonymkode: cefaa...022 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #30 Del Skrevet 17. juli 2024 Dublin er kjempefint! Vært der mange ganger og opplevde det som veldig trygt, og irer er kjempehyggelige og så hjelpsomme. Du kommer til å kose deg masse 😃 Anonymkode: 4ebd6...201 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #31 Del Skrevet 17. juli 2024 Dublin er en flott by og relativt trygt, sannsynligvis tryggere enn New York. Lommetyveri er lett å sikre seg mot og sjansen for at noen legger noe i drinken din er ekstremt liten. Jeg har reist alene i mer enn 40 land, mange langt mer shady enn Irland, og har aldri opplevd noe ubehagelig (med unntak av et par situasjoner som utelukkende skyldes egen naivitet og dumskap da jeg bar ung). Anonymkode: 92c3e...cdf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laraa Skrevet 17. juli 2024 #32 Del Skrevet 17. juli 2024 (endret) Jeg dro alene på lang togtur typ mini interail da jeg bodde i Tyskland. Venninnen min som bodde i Stuttgart ble akutt syk og jeg sto der med togbilletter og en uke foran meg med null overnatting. Jeg var allerede på vei til Stuttgart og fikk panikk inni meg. Jeg måtte tenke raskt og annerledes, så jeg dro til Nürnberg, München og Regensburg. Jeg var kjemperedd og hadd null erfaring med å komme meg hit og dit. Følte det var lommetyver på hvert hjørne 😅 men jeg endte opp med den beste reiseopplevelsen noensinne. Det tror jeg du også får, bare du kommer frem. De beste opplevelsene har man ofte alene pga full frihet til hvor og når man vil spise, hva man vil se etc....og så opplever jeg ofte en sjelefred..det er bare meg og mine tanker og mitt eget tempo Endret 17. juli 2024 av Laraa 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bigote Skrevet 17. juli 2024 #33 Del Skrevet 17. juli 2024 Høres som Irland er landet du burde dra til. Å kjenne på nerver for å dra et sted for så å gjøre det trigger vekst, og en ny realitets orientering som kan utfordre angsten. Jeg heier på deg TS! Kos deg 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #34 Del Skrevet 17. juli 2024 Takker for videre svar og tips ❤️ Har begynt å glede meg, til tross for at magen slår kollbøtte 😊 Anonymkode: 14fac...9ea 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #35 Del Skrevet 17. juli 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Kvinne på 29 år her. Jeg føler jeg har gjort en stor tabbe. Jeg har bare surret inne alene denne ferien (singel) fordi alle venninnene mine er bortreist. Så helt spontant bestilte jeg flybilletter og hotell i Dublin, stod mellom Dublin (ikke vært før) og NY (vært flere ganger) Angrer som en hund at jeg ikke valgte NY som er kjent. Der hadde jeg ikke vært redd for å være alene. Jeg har generalisert angst og den smalt ikke før i ettertid. Jeg har lest litt og sett det står om aggressive lommetyver i Dublin, hva gjør jeg om jeg får frastjålet mobilen så jeg ikke får brukt kart, kommunisert hjem, bestille drosje og elektronisk flybillett osv når jeg er alene? Hva skjer om noen legger noe i drinken min når jeg er alene? Hva om jeg bare roter meg bort og ikke har noe å finne på og blir stuck inne på hotellrommet, det var jo nettopp derfor jeg ville vekk, fordi jeg ikke vil sitte mer stuck i leiligheten mens det regner. Har betalt 10.000 og jeg har generelt ikke god råd, det er penger jeg kunne brukt på en annen reise neste år med venner istedenfor 😕 Har sjekket med hotellet og får ikke penger tilbake. Jeg gråter og angrer. Men samtidig er jeg redd jeg angrer om jeg ikke drar også. Setter sinnsykt pris på tilbakemeldinger fra andre som har vært alene i Dublin. Anonymkode: 14fac...9ea Her snakker angsten, ja jeg ville vært skitredd for å reise alene til NY, mtp alt man hører om farer der, mens du føler deg trygg der - så det er jo ikke de objektive faktaopplysningene som skremmer. Har du lært deg å la bekymringstanker ta mindre plass? Anonymkode: 22112...b00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #36 Del Skrevet 17. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Takker for videre svar og tips ❤️ Har begynt å glede meg, til tross for at magen slår kollbøtte 😊 Anonymkode: 14fac...9ea En gang var du i New York for første gang også, og så ble du vant til det. Så det kommer nok til å bli bra i Dublin også. Jeg har ikke vært i Dublin (eller New York), men kunne virkelig tenkt meg å dra dit. I hvert fall nå etter alle svarene du har fått at det er så fint å dra dit. Jeg syns du er tøff uansett som drar alene, både til New York og Dublin. God ferie Anonymkode: 29774...4bd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #37 Del Skrevet 17. juli 2024 Dublin er verdens beste by! Kanskje skjer det samme med deg som med meg. Da jeg besøkte byen for første gang ble jeg forelsket i byen, folket, kulturen og alt annet. Endte med flere ferieturer på kort tid, før jeg rett og slett flyttet dit. 😄 Årene i Dublin er noen av de beste i mitt liv. Anonymkode: d4432...bb2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #38 Del Skrevet 17. juli 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Her snakker angsten, ja jeg ville vært skitredd for å reise alene til NY, mtp alt man hører om farer der, mens du føler deg trygg der - så det er jo ikke de objektive faktaopplysningene som skremmer. Har du lært deg å la bekymringstanker ta mindre plass? Anonymkode: 22112...b00 Har gått til psykolog tidligere og lærte mye nyttig om angsten, men helt kvitt den og bekymringstanker er jeg ikke. Men vil si 80% bedre enn da jeg var tidlig i tyveårene. Nå er jeg i det minste i full jobb og lever normalt. Men jeg merker støtte og oppmuntring hjelper veldig, for pga dere snille mennesker i tråden har jeg gått fra å tenke at jeg skal avlyse til å glede meg 😊 5 minutter siden, AnonymBruker said: En gang var du i New York for første gang også, og så ble du vant til det. Så det kommer nok til å bli bra i Dublin også. Jeg har ikke vært i Dublin (eller New York), men kunne virkelig tenkt meg å dra dit. I hvert fall nå etter alle svarene du har fått at det er så fint å dra dit. Jeg syns du er tøff uansett som drar alene, både til New York og Dublin. God ferie Anonymkode: 29774...4bd Tusen takk 😊 Ja, virker som det var et perfekt valg utifra svarene 😀 Anonymkode: 14fac...9ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #39 Del Skrevet 17. juli 2024 3 minutter siden, AnonymBruker said: Dublin er verdens beste by! Kanskje skjer det samme med deg som med meg. Da jeg besøkte byen for første gang ble jeg forelsket i byen, folket, kulturen og alt annet. Endte med flere ferieturer på kort tid, før jeg rett og slett flyttet dit. 😄 Årene i Dublin er noen av de beste i mitt liv. Anonymkode: d4432...bb2 Herlig å høre 😀 Og så kult at du flyttet dit! Anonymkode: 14fac...9ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2024 #40 Del Skrevet 17. juli 2024 Hvis du er bekymret for mobilen kan man få ta i sånne små mobilvesker til å henge rundt halsen, den kan du da også putte under skjorta så er den ute av syne på brystet☺️ Anonymkode: 7cef5...f27 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå