AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #1 Skrevet 16. juli 2024 For tre uker siden fikk jeg andregradsforbrenninger på leggene etter jeg ble solbrent. Det ble ganske store blemmer som legen stakk hull på. For noen dager siden sluttet det endelig å svi/brenne. Nå flasser det veldig og klør. Så det er jo ganske normalt. Men idag ser jeg at det kommer gule blemmer? Er det normalt etter tre uker? Alt annet ser/virker jo bedre, men så plutselig får jeg mange små blemmer? Anonymkode: 237c1...b4a
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #2 Skrevet 16. juli 2024 Smører du på noe? Bruk aloe vera! Anonymkode: e7182...ee0
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #3 Skrevet 16. juli 2024 Tenker det er områder hvor brannsåret har gått dypere enn der du først hadde synlige blemmer. Jeg ville uansett kontaktet legen igjen, et brannsår skal sjeldent bare tørkes ut av seg selv, ofte vil man behandle med egnet krem/salve og steril bandasje. Anonymkode: be147...f76
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #4 Skrevet 16. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Smører du på noe? Bruk aloe vera! Anonymkode: e7182...ee0 Man skal ikke bruke aloevera på brannsår. Anonymkode: be147...f76 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #5 Skrevet 16. juli 2024 Brannsår blir fort betent. Fikk selv resistent bakterie i mitt brannsår og tok mange mnder før det ble bedre pga jeg ikke gikk til legen tidlig nokk og pga jeg prøvde mer egen behandling en legebehandling. Holdt på å miste foten. Kom deg til legen! Det er vist nokk ganske vanelig med brannsår Anonymkode: 3187e...3ea 3
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #6 Skrevet 16. juli 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Smører du på noe? Bruk aloe vera! Anonymkode: e7182...ee0 Brannsår /så store hudskader som på bildet skal ha hvit steril vaselin og ingenting annet med mindre lege har gitt annen beskjed. (aloe Vera er for lengst fy!) Anonymkode: e4bb1...d18 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #7 Skrevet 16. juli 2024 Har vært hos legen tre ganger. Første gangen var når blemmene dukket opp, andre dagen etterpå fordi jeg var ekstremt hoven i beina og tredje etter noen dager. Får bare beskjed om at det ser bedre og bedre ut. Fortsatt noe hoven. Har brukt bandasje / vært tildekket i tre uker så jeg tenkte jeg kunne gå uten nå siden jeg ikke har åpne sår lenger? Fikk beskjed om at jeg kunne bruke fuktighetskrem uten parfyme osv Anonymkode: 237c1...b4a
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #8 Skrevet 16. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har vært hos legen tre ganger. Første gangen var når blemmene dukket opp, andre dagen etterpå fordi jeg var ekstremt hoven i beina og tredje etter noen dager. Får bare beskjed om at det ser bedre og bedre ut. Fortsatt noe hoven. Har brukt bandasje / vært tildekket i tre uker så jeg tenkte jeg kunne gå uten nå siden jeg ikke har åpne sår lenger? Fikk beskjed om at jeg kunne bruke fuktighetskrem uten parfyme osv Anonymkode: 237c1...b4a Men hvis det har dukket opp nye blemmer, så er det ikke bedre lenger nå. Syntes de også ser litt gule ut. Hvordan er formen ellers har du feber, eller andre tegn til infeksjon? Kontakt lege. Anonymkode: b01a1...390 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #9 Skrevet 16. juli 2024 Ta en telefon til fastlegekontoret ditt og snakk med dem. Der får du de beste svarene. Anonymkode: e4bb1...d18 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #10 Skrevet 16. juli 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Men hvis det har dukket opp nye blemmer, så er det ikke bedre lenger nå. Syntes de også ser litt gule ut. Hvordan er formen ellers har du feber, eller andre tegn til infeksjon? Kontakt lege. Anonymkode: b01a1...390 Nei var det jeg også tenkte. De er gule ja, akkurat som de var i begynnelsen, men alle blemmene var jo borte , helt til disse kom nå. Formen er bra ellers. Var ganske skjelven/hadde mye frysninger rett etter det skjedde for 3 uker siden, men ikke merket noe mer etter det. Trodde jeg endelig kunne gå uten bandasjer nå, men ser ikke sånn ut 😕 Har sendt bilder til fastlegen så får se hva hun sier Anonymkode: 237c1...b4a
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #11 Skrevet 16. juli 2024 Synes det der ser mer ut som gulestafylokkokk blemmer, mer pussaktig enn sånn væskefylt det er i starten. Anonymkode: a69c0...1de 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå