AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #1 Del Skrevet 16. juli 2024 Hva syns dere om denne ukesmenyen? Fulgte den forrige uke, og gikk ned 1,5 kg. I tillegg til dette spiser jeg innimellom 1 neve nøtter, eller 1 avocado, eller ekstra grønnsaker/salat. Drikker kaffe og vann/farris, innimellom 1 glass kokosmelk uten sukker. Har ikke vært noe særlig sulten utenom måltider, og i kostholdsplanleggeren min virker denne menyen balansert ift karbo (ca 40 g pr dag), protein (60-70 g pr dag) og fett (ca 70-100 g pr dag). Tenkte å følge den 1 uke til, og så variere middagene med noe annet de neste to ukene. Mandag: Frokost: 1 kornmo knekkebrød, 10 g meierismør, 1 ts peanøttsmør Lunsj: 1 kornmo knekkebrød, 10 g meierismør, 1 kokt egg, agurk/tomat Middag: Ovnsstekt torsk 200 g, brokkoliblanding, 1 dl hj.lagd fløte/kremost saus Kvelds: 1 cottage cheese wrap m/salat, 1 ts rømme, 20 g mozarella Tirsdag: Frokost: 1 kornmo knekkebrød, 10 g meierismør, 1 skive brunost Lunsj: 1 kornmo knekkebrød, 10 g meierismør, 1 kokt egg, agurk/tomat Middag: Cottage cheese wrap m/2 speilegg, 2 bacon, salat og 50 g tomatbønner Kvelds: Cottage cheese wrap m/salat, 1 ts rømme, 20 g mozarella Onsdag: Frokost: 1 kornmo knekkebrød, 10 g meierismør, 1 ts peanøttsmør Lunsj: 1 kornmo knekkebrød, 10 g meierismør, 1 kokt egg, agurk/tomat Middag: Hjemmelagd fiskegrateng uten makaroni m/ekstra grønnsaker Kvelds: 1 kornmo knekkebrød, 10 g meierismør, 1 ts peanøttsmør Torsdag: Frokost: 1 kornmo knekkebrød, 10 g meierismør, 1 skive brunost Lunsj: 1 kornmo knekkebrød, 10 g meierismør, 1 kokt egg, agurk/tomat Middag: 1 stekt kyllinglår, 1 dl bernaise lagd m/fløte, salat Kvelds: Cottage cheese wrap m/salat, 1 ts rømme, 20 g mozarella Fredag: Frokost: 1 kornmo knekkebrød, 10 g meierismør, 1 ts peanøttsmør Lunsj: 1 kornmo knekkebrød, 10 g meierismør, 1 kokt egg, agurk/tomat Middag: Hj.lagd fiskesuppe m/torsk og grønnsaker Kvelds: 1 kornmo knekkebrød, 10 g meierismør, 1 ts peanøttsmør Lørdag: Frokost: 1 kornmo knekkebrød, 10 g meierismør, 1 skive brunost Lunsj: 1 kornmo knekkebrød, 10 g meierismør, 1 kokt egg, agurk/tomat Middag: Biff, selleri frites, bernaisesaus lagd m/fløte, salat Kvelds: 1 cottage cheese wrap m/salat, 1 ts rømme, 20 g mozarella Søndag: Frokost: 1 kornmo knekkebrød, 10 g meierismør, 1 ts peanøttsmør Lunsj: 1 kornmo knekkebrød, 10 g meierismør, 1 kokt egg, agurk/tomat Middag: Kyllingsuppe m/1 kyllinglår og grønnsaker Kvelds: 1 kornmo knekkebrød, 10 g meierismør, 1 ts peanøttsmør Anonymkode: 86edf...a66 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #2 Del Skrevet 16. juli 2024 Du har sikkert gått ned mye i vann også så ikke få panikk om du spiser litt salt eller sukker og det kommer brått tilbake. Anonymkode: 1e437...a4f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #3 Del Skrevet 16. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du har sikkert gått ned mye i vann også så ikke få panikk om du spiser litt salt eller sukker og det kommer brått tilbake. Anonymkode: 1e437...a4f Det er nok sant. Jeg spiser greit med salt, men sukker tåler jeg ikke så det spiser jeg ikke noe særlig av. Bruker vanligvis sukkererstatninger som stevia etc, men har ikke gjort det denne uken for jeg har rett og slett ikke fysa på noe søtt. Anonymkode: 86edf...a66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 16. juli 2024 #4 Del Skrevet 16. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er nok sant. Jeg spiser greit med salt, men sukker tåler jeg ikke så det spiser jeg ikke noe særlig av. Bruker vanligvis sukkererstatninger som stevia etc, men har ikke gjort det denne uken for jeg har rett og slett ikke fysa på noe søtt. Anonymkode: 86edf...a66 Ser ut som altfor lite frokost / lunsj , blir du ikke sulten ? Hadde kjørt på med litt gulrøtter , vannmelon , appelsin i båter , epler eller annet i tillegg til det ene knekkebrødet . Å varier gjerne knekkebrødet med Wasa husmann eller rugsprø . Men hvis denne «kuren « funker for deg, noe vektreduksjon tilsier , så bare fortsett sånn . 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #5 Del Skrevet 16. juli 2024 Burde kanskje tilføye: Høyde: 160 cm Nåværende vekt: 70 kg Alder: 40 år Aktivitetsnivå: hobby mosjonist Tenker at jeg pga alder burde få i meg nok proteiner når jeg forsøker å gå ned 10 kg. Har spist litt mer usunt den siste tiden, som ferdigmat og slike ting (ikke noe særlig godteri), og det holder for at jeg legger på meg. Det gikk greit da jeg var yngre, men kroppen endrer seg vel med alderen. Derfor jeg prøver dette nå 😅 Ts Anonymkode: 86edf...a66 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #6 Del Skrevet 16. juli 2024 NiceOrNothing skrev (1 minutt siden): Ser ut som altfor lite frokost / lunsj , blir du ikke sulten ? Hadde kjørt på med litt gulrøtter , vannmelon , appelsin i båter , epler eller annet i tillegg til det ene knekkebrødet . Å varier gjerne knekkebrødet med Wasa husmann eller rugsprø . Men hvis denne «kuren « funker for deg, noe vektreduksjon tilsier , så bare fortsett sånn . Ja, jeg er litt enig med deg i det. Jeg er som regel ikke så innmari sulten når jeg står opp, derfor frokosten er såpass mager. Men burde kanskje lagt til noe grønt der, takk for tips. Ts Anonymkode: 86edf...a66 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 16. juli 2024 #7 Del Skrevet 16. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, jeg er litt enig med deg i det. Jeg er som regel ikke så innmari sulten når jeg står opp, derfor frokosten er såpass mager. Men burde kanskje lagt til noe grønt der, takk for tips. Ts Anonymkode: 86edf...a66 Ikke spis hvis du ikke er sulten. Kanskje droppe frokost og spise større lunsj? Mer grønnsaker kan du alltids slenge med, og belgvekster og linser. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 16. juli 2024 #8 Del Skrevet 16. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, jeg er litt enig med deg i det. Jeg er som regel ikke så innmari sulten når jeg står opp, derfor frokosten er såpass mager. Men burde kanskje lagt til noe grønt der, takk for tips. Ts Anonymkode: 86edf...a66 Spe på med masse grønt . Det gir deg mer næring 😘evnt spis en salat av ulik art til lunsj . Varier med egg , reker eller ost / skinke eller kylling / tunfisk . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #9 Del Skrevet 16. juli 2024 Blåttvann skrev (Akkurat nå): Ikke spis hvis du ikke er sulten. Kanskje droppe frokost og spise større lunsj? Mer grønnsaker kan du alltids slenge med, og belgvekster og linser. Takk for tips, spesielt ift belgvekster. Kan jo lage en liten skål med noe grønt og bønner/linser i tillegg til frokosten kanskje. Ts Anonymkode: 86edf...a66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #10 Del Skrevet 16. juli 2024 Personlig syntes jeg det var utrolig kjedelig med det knekkebrødet opp til tre måltider per dag. Og det smøret gir 220kcal og hadde vært bedre erstattet med noe som gir mer næring. Og 1 dl bearnaise til et kyllinglår? Tenker du må få opp protein og ned på fett. Anonymkode: 89438...936 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #11 Del Skrevet 16. juli 2024 NiceOrNothing skrev (Akkurat nå): Spe på med masse grønt . Det gir deg mer næring 😘evnt spis en salat av ulik art til lunsj . Varier med egg , reker eller ost / skinke eller kylling / tunfisk . Tunfisk ja, der sa du noe. Det kan jeg bake inn i denne ukesmenyen. Takk for tips. Ts Anonymkode: 86edf...a66 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #12 Del Skrevet 16. juli 2024 Takk for at du delte😊 Hvilke typer wraps bruker du? Vanlige tortilla lefser? Anonymkode: 5a1a6...04d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 16. juli 2024 #13 Del Skrevet 16. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Burde kanskje tilføye: Høyde: 160 cm Nåværende vekt: 70 kg Alder: 40 år Aktivitetsnivå: hobby mosjonist Tenker at jeg pga alder burde få i meg nok proteiner når jeg forsøker å gå ned 10 kg. Har spist litt mer usunt den siste tiden, som ferdigmat og slike ting (ikke noe særlig godteri), og det holder for at jeg legger på meg. Det gikk greit da jeg var yngre, men kroppen endrer seg vel med alderen. Derfor jeg prøver dette nå 😅 Ts Anonymkode: 86edf...a66 Glemte å si at jeg syns du er kjempeflink ! Å du trenger ikke gå ned mye, å det lureste er å gå ned sakte, for da holder du vekten lettere. Du har jo knekt koden nå, med mindre inntak enn forbruk , lek deg og kos deg med ulike matkomboer. Ikke lås deg i en diett . Tenk mer på å variere den, så du ikke blir lei . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #14 Del Skrevet 16. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Personlig syntes jeg det var utrolig kjedelig med det knekkebrødet opp til tre måltider per dag. Og det smøret gir 220kcal og hadde vært bedre erstattet med noe som gir mer næring. Og 1 dl bearnaise til et kyllinglår? Tenker du må få opp protein og ned på fett. Anonymkode: 89438...936 Ja, kanskje det? Nå har jeg prøvd å ligge på rundt 1 g protein pr kg kroppsvekt, som er anbefalingene hvis man ikke trener hardt. Men burde kanskje øke likevel pga alder? Har noe planteproteinpulver som jeg evt kan ta, men det metter jo lite da, bare for å få opp protein nivået. Alternativt kan jeg jo bruke cottage cheese istedenfor meierismør, men så var det noe med metthetsfølelsen over tid... Kan prøve det et par dager og se. Ts Anonymkode: 86edf...a66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 16. juli 2024 #15 Del Skrevet 16. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk for tips, spesielt ift belgvekster. Kan jo lage en liten skål med noe grønt og bønner/linser i tillegg til frokosten kanskje. Ts Anonymkode: 86edf...a66 Eller bare mos litt ferdig-bløtlagte linser sammen med røra når du lager cottagecheese-wrap (regner med du lager de populære cc-lefsene). Du kan ha brekkbønner til ovnsstekt torsk, nam! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 16. juli 2024 #16 Del Skrevet 16. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Takk for tips, spesielt ift belgvekster. Kan jo lage en liten skål med noe grønt og bønner/linser i tillegg til frokosten kanskje. Ts Anonymkode: 86edf...a66 Sukkererter , minigulrøtter etc . Omelett med spinat, tomat , vårløk , broccoli og fetaost f eks . ( ovnsbakt f eks , så du kan bruke av flere dager ) . 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #17 Del Skrevet 16. juli 2024 NiceOrNothing skrev (Akkurat nå): Glemte å si at jeg syns du er kjempeflink ! Å du trenger ikke gå ned mye, å det lureste er å gå ned sakte, for da holder du vekten lettere. Du har jo knekt koden nå, med mindre inntak enn forbruk , lek deg og kos deg med ulike matkomboer. Ikke lås deg i en diett . Tenk mer på å variere den, så du ikke blir lei . Takk for det, og for mange gode tips. Jeg har tidligere gått ned fra 90 kg til 70 kg (med lavkarbo) og holdt meg der (med smart karbo), men det er jo noen år siden nå. Tenkte å prøve å bli kvitt 10 kg til nå da, sant det du sier om variasjon også. Ts Anonymkode: 86edf...a66 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #18 Del Skrevet 16. juli 2024 Blåttvann skrev (2 minutter siden): Eller bare mos litt ferdig-bløtlagte linser sammen med røra når du lager cottagecheese-wrap (regner med du lager de populære cc-lefsene). Du kan ha brekkbønner til ovnsstekt torsk, nam! Supert tips, det skal jeg gjøre 👍 Ts Anonymkode: 86edf...a66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #19 Del Skrevet 16. juli 2024 Er mye for min del. Veldig mye. 10 mg meierismør? Du veier smøret men ikke brokkoliblandingen? Det tror jeg ikke på. Jeg tror du driver med gjetting og da er poenget borte Anonymkode: ba32f...77d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 16. juli 2024 #20 Del Skrevet 16. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tunfisk ja, der sa du noe. Det kan jeg bake inn i denne ukesmenyen. Takk for tips. Ts Anonymkode: 86edf...a66 Pass på hva slags tunfisk du spiser dersom du spiser mer enn én gang i måneden, spis tunfisk fra boks (laget av små tunfisk). De større tunfiskene er nemlig fulle av kvikksølv og andre meget uheldige stoffer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå