flopp Skrevet 16. februar 2006 #1 Skrevet 16. februar 2006 Har en kamerat / bekjent som har to sønner. Her om dagen møttes vi tilfeldig og jeg har med mine to jenter. Han klarer å gulpe opp: "Jasså, dere har fått to andre-premier!?" Jeg ble helt paff og for å unngå en lite hyggelig diskusjon i fire barneørers påhør så tok jeg med meg mine gullmedaljer og gikk! Hvordan går det an å si noe sånt??
Gjest Gamle Alex Skrevet 16. februar 2006 #2 Skrevet 16. februar 2006 Idiot Men han ser vel på sønnene sine som en penis forlenger. Han virker som typen
14062003 Skrevet 16. februar 2006 #3 Skrevet 16. februar 2006 Ja, noen bare får det til. Kjenner en som skryter av sæden sin fordi kona ble gravid med tvillinger (det er eggdelingen og eggfetelsen som ordner dette hos eneggede)...
Sun Mei Skrevet 16. februar 2006 #4 Skrevet 16. februar 2006 Det er helt utrolig hva folk får seg til å si
villemo69 Skrevet 16. februar 2006 #6 Skrevet 16. februar 2006 Neste gang du møter han sammen med sønnene hans kan du jo si : Jasså, du har med deg bronsjene på tur. Neida, jeg fleiper litt, men herregud er det mulig ? Noen skulle jaggu fått tapet aver kjeften gitt.
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2006 #7 Skrevet 16. februar 2006 Det hadde jeg ikke brydd meg noe om.. Det eneste som er synd er at barna hører det (om de forstår det da?).. Jeg har to jenter og er lykkelig for det. Skulle jeg få to av samme slag ønsket jeg meg jenter. At andre ønsker seg gutter og får det er jo flott! (Men det var en oppgulpet kommentar - kanskje han egentlig ønsket seg jenter selv..?)
Gjest 2324 Skrevet 16. februar 2006 #8 Skrevet 16. februar 2006 Latterlig kommentar. Pappa kjenner en som utalte etter at han fikk vite at hans førstefødte var ei jente: Jaja, man blir vel glad i dem også..
Shea Skrevet 16. februar 2006 #9 Skrevet 16. februar 2006 Tror den kommentaren måtte være lite gjennomtenkt. Helt håpløst å si noe slikt. Sosiale antenner er totalt fraværende hos den mannen. Håper at han innerst inne ikke mener det, for det faktum at en får barn som er frisk er jo det som er velsignelsen og ikke hvilket kjønn.
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2006 #10 Skrevet 16. februar 2006 Da min mor fikk datter nr 3, sa svigerinnen: stakkers xxx (pappas navn) som bare har fått jenter.
Gjest LoisLane Skrevet 16. februar 2006 #11 Skrevet 16. februar 2006 har hatt samme forhold til gutter før jeg fikk dem. Hadde jente, ønsket meg jente og ble ikke superglad da jeg fikk vite at det ble gutt på ultralyden. Nå har jeg en til, og er veldig fornøyd med dem! Poenget mitt er at en har lett for å ønske seg det en har fra før - det veet en liksom mest om. Tror i tillegg at de fleste kvinner og menn ønsker seg et barn av samme kjønn som dem selv. Helt idiotisk kommentar av guttepappaen!
monja Skrevet 16. februar 2006 #12 Skrevet 16. februar 2006 Det er den mest idiotiske kommentaren jeg har hørt Utrolig hva noen får seg til å si. Føler ikke akkurat at gutten min er mer gull enn jenta til venninna mi
Gjest Anerikke Skrevet 16. februar 2006 #13 Skrevet 16. februar 2006 Helt utrolig at det går an å si noe sånt!!!!
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2006 #14 Skrevet 16. februar 2006 Da hadde jeg bare sett rart på ham og sagt takk for advarselen...!
Gjest mamman Skrevet 16. februar 2006 #15 Skrevet 16. februar 2006 hils han å si at de beste elskerne får jenter
Jens Skrevet 16. februar 2006 #16 Skrevet 16. februar 2006 Man har da humor selv om man har blitt mor?Mannen min sier også selv att han gikk for gull da jeg ble gravid, men han tøyser jo bare!Herregud, det er jo bare en morsom kommentar.
Gjest Oppsaltrylltulltroll Skrevet 16. februar 2006 #17 Skrevet 16. februar 2006 Nei, det er faktisk ikke morsomt i det hele tatt. Vokste opp i en familie der onkelen min gikk rundt og sa at hvis det ble gutt skulle tante få diamantring. Men så ble det jente. og hun fikk faktisk ingen ting. Gutta skulle det alltid bli noe stort av osv. Siden foreldrene mine bare fikk meg, har de hele tiden hørt at det skulle ha vært artig for dem med en av hvert. Og jeg fikk alltid høre hvor kjipt det var at jeg ikke hadde søsken....Jeg ønsker meg veldig ei jente og ville bli litt "skuffa" om det ble en gutt. Men det legitimerer ikke at andre kan få slenge sleivkommentarer til meg om at gutt/jente = mest stas. Jeg vil ha jente fordi sambo har sønn fra før. Med tanke på hva slags husslave jeg er for gutta, så kunne jeg trenge ei lita tulle til å hjelpe mamma med å plukke opp sure sokker og skitne underbukser
Gjest 2324 Skrevet 16. februar 2006 #18 Skrevet 16. februar 2006 Man har da humor selv om man har blitt mor?Mannen min sier også selv att han gikk for gull da jeg ble gravid, men han tøyser jo bare!Herregud, det er jo bare en morsom kommentar. ← Ja, kjempemorsomt å si slik foran to jenter..
Bobeline Skrevet 16. februar 2006 #19 Skrevet 16. februar 2006 Hvis kommentaren var alvorlig ment, synes jeg den er frekk. Hvis det var et forsøk på en humoristisk kommentar blir det litt annereldes. Siden barn ikke forstår det så godt, synes jeg det er dumt å komme med slike utsagn i deres nærvær, men som voksne i mellom er det ikke så ille. Min familie tøyser hele tiden med at jeg skulle vært en "Øystein". Men det fikk ikke foreldrene mine til. De hadde kjøpt inn alt som en gutt trengte, og fikk et aldri så lite problem når det viste seg at jeg var en jente. Da måtte resten av familien trå støttende til slik at jeg fikk et jente-navn og andre ting til slutt, og etter at sjokket hadde lagt seg har de tatt godt vare på meg.
flopp Skrevet 16. februar 2006 Forfatter #20 Skrevet 16. februar 2006 Uansett hvordan han mente det synes jeg overhodet ikk det var noe morsomt . Han er en person som selv mener han er hakket over de fleste andre han omgås med og har en tendens til å være litt småfrekk. Men dette synes jeg tok kaka! Jeg skal tenke ut en koommentar til neste gang jeg møter han (og selvfølgelig passe på at ikke hans nærmeste overhører det)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå