Majka Skrevet 16. februar 2006 #1 Del Skrevet 16. februar 2006 Jeg husker familien spiste stekt servelatpølse i min barndom. Her en dag tenkte jeg at jeg skulle mimre litt og lage meg dette, men fant rett og slett ikke servelatpølse i butikken... Fant noe som lignet ved navnet falukorv, men kan det være det samme? Den servelatpølsen jeg husker hadde større diameter og ingen bøy på pølsa. Kanskje de ikke spiser servelatpølse i distriktet jeg bor i nå, eller har de rett og slett gått ut av produksjon? Er sikkert 15 år siden jeg spiste det sist. Noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Latee Skrevet 16. februar 2006 #2 Del Skrevet 16. februar 2006 Joda, den er nok fortsatt i produksjon, da jeg søkte på google fant jeg mange resultater bl.a. oppskrifter med servelatpølse som ingridiens. http://www.matoppskrift.no/sider/artikkel709.asp Så du får lete videre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scheherazade Skrevet 16. februar 2006 #3 Del Skrevet 16. februar 2006 Det finnes iallfall i Bergen, på Safari, de lager den selv og den er god! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tyr Skrevet 16. februar 2006 #4 Del Skrevet 16. februar 2006 Hei Tror du bare må ta en letetur, tror nesten alle butikker har servelatpølse. Severt med båndspagetti - soppstuing og litt bokkolin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2006 #5 Del Skrevet 16. februar 2006 Hei! Det samme lurer jeg på. Finner ikke jeg heller... Bor i Trondheim, men er vestlending sjø. Spiser dere servelatpølse i Trondheim? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majka Skrevet 17. februar 2006 Forfatter #6 Del Skrevet 17. februar 2006 Nå har jeg skrevet en e-post til Gilde, og fått svar. Slik servelatpølse som jeg er på jakt etter selges bare på vestlandet...Så da får jeg bare vente til neste ferie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 17. februar 2006 #7 Del Skrevet 17. februar 2006 Visste dere at servelat opprinnelig var lagd av hjerne? Derfor sluttet jeg å spise servelat, selv om gildedama sa at dem ikke fikk lov til å bruke hjerner i produksjonen sin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest piaf Skrevet 17. februar 2006 #8 Del Skrevet 17. februar 2006 (endret) Visste dere at servelat opprinnelig var lagd av hjerne? Derfor sluttet jeg å spise servelat, selv om gildedama sa at dem ikke fikk lov til å bruke hjerner i produksjonen sin ← Stemmer det - det opprinnelige ordet ser ut til å være italiensk: Cervelato, dvs pølse laget av svinekjøtt og svinehjerne. Endret 6. september 2007 av Eurydike Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå