AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #1 Skrevet 15. juli 2024 Hvor håpløst er det å date en mann med langt ekteskap bak seg, single et lite halvår. På generelt grunnlag laber sjans for suksess regner jeg med- noen med erfaring? 🙂 Anonymkode: 7052e...a0b
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #2 Skrevet 15. juli 2024 Det er "statistisk" sett labert. Men ingen er like og alle har sin historie. Var det han som gikk? Eller eksen hans som slo opp? Dette er vesentlig. Mange menn som blir dumpa etter langt samboerskap /ekteskap har for det første et stort behov for å lære seg å leve på egenhånd og nullstille og ikke bare forvente å få tilbake det livet de tapte. For det andre er det mange som savner eksen leenge.. Selv når de inngår nye forhold. Hvis det var han som gikk, kan det stille seg veldig anderledes. De er ofte veldig ferdige med ex. De kan være overmodne for et ekte forhold. Men de har trolig allikevel et behov for å tilvenne seg et nytt liv. Så de bør bo for seg selv en lang stund. Men som sagt. Alle hsr din historie og sitt utgangspunkt. M50 (som har vært igjennom det og var den som gikk) Anonymkode: 7b528...5c6 7 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #3 Skrevet 15. juli 2024 Jeg forsøkte. Han ble forlatt av xkona. Ble veldig tydelig etterhvert at han ikke var over henne. Herregud, vi ligner til og med på hverandre uteendemessig. Sa takk for meg. Anonymkode: d02e7...f65 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #4 Skrevet 15. juli 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Det er "statistisk" sett labert. Men ingen er like og alle har sin historie. Var det han som gikk? Eller eksen hans som slo opp? Dette er vesentlig. Mange menn som blir dumpa etter langt samboerskap /ekteskap har for det første et stort behov for å lære seg å leve på egenhånd og nullstille og ikke bare forvente å få tilbake det livet de tapte. For det andre er det mange som savner eksen leenge.. Selv når de inngår nye forhold. Hvis det var han som gikk, kan det stille seg veldig anderledes. De er ofte veldig ferdige med ex. De kan være overmodne for et ekte forhold. Men de har trolig allikevel et behov for å tilvenne seg et nytt liv. Så de bør bo for seg selv en lang stund. Men som sagt. Alle hsr din historie og sitt utgangspunkt. M50 (som har vært igjennom det og var den som gikk) Anonymkode: 7b528...5c6 Takk for konstruktivt svar. Udramatisk brudd, hvem som trykte på den berømte knappen er noen uklart, en slags enighet tror jeg, selv om den erfaringsmessig gjerne egentlig er litt skjev.. flytte sammen er uansett ikke aktuelt på flere år grunnet barn, det er mitt valg. Trå varsomt kanskje, og ikke lulle seg inn i noe slags fantasiverden 🙂 Anonymkode: 7052e...a0b
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #5 Skrevet 15. juli 2024 5 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg forsøkte. Han ble forlatt av xkona. Ble veldig tydelig etterhvert at han ikke var over henne. Herregud, vi ligner til og med på hverandre uteendemessig. Sa takk for meg. Anonymkode: d02e7...f65 Huff 🙈 Hvor lenge gikk det før du slo fast at dette ikke var bærekraftig? Anonymkode: 7052e...a0b
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #6 Skrevet 15. juli 2024 Her forlot mannen kona til fordel for meg. Han var aldri utro, vi var kollegaer og ble ekstremt forelsket på jobb. Vi var fysiske og ble sammen så fort han flyttet ut og inn i en leid bolig. Det gikk fint i en stund. Så kom hans sorgreaksjon snikende. De hadde vært gift ca 10 år, men ingen barn. Sorgreaksjonen var ganske voldsom og varte lenge. Det endte opp med at jeg gjorde det slutt fordi han var så langt nede og veltet seg i selvmedlidenhet over å «ha vært utsatt for et samlivsbrudd». Anonymkode: 5a1aa...e51 2 3
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #7 Skrevet 15. juli 2024 Kan være smart! De beste mennene blir kjapt tatt av markedet! Jeg har nettopp blitt kjæreste med en som hadde vært singel i ca 9 mnd da vi møttes, men kun bodd alene i 3 mnd. Nå får vi se hvordan det går da. Anonymkode: db09c...b91 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #8 Skrevet 15. juli 2024 Jeg hadde aldri satset på en mann som ikke har bodd alene og klart seg selv noen år etter et brudd med alt som følger i kjølvannet. Det har noe med å finne roen i seg selv som menneske før man går inn i et forhold igjen. Der bommer svært mange og hopper fra det ene forholdet etter det andre og klager på at det alltid er noe som er galt. Anonymkode: c1e2d...991 1
Fjellmannover190 Skrevet 15. juli 2024 #9 Skrevet 15. juli 2024 Mann I midten av 40 årene her, i forhold fra 18 år til i fjor. Jeg gikk uten å ha en ny dame linet opp. Jeg var veldig ferdig med forholdet når jeg avsluttet, men ventet noen mnd før jeg møtte noen. Har hatt to kortvarige(1-3 mnd) forhold, men de ble ikke avsluttet på grunn av savn eller noe mot eksen.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #10 Skrevet 15. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg hadde aldri satset på en mann som ikke har bodd alene og klart seg selv noen år etter et brudd med alt som følger i kjølvannet. Det har noe med å finne roen i seg selv som menneske før man går inn i et forhold igjen. Der bommer svært mange og hopper fra det ene forholdet etter det andre og klager på at det alltid er noe som er galt. Anonymkode: c1e2d...991 I realiteten ville en bra mann blitt kapret av noen andre lenge før det tidskravet du har satt. Bra menn (og damer) som ønsker forhold forblir ikke single lenge. Man kan ikke velge og vrake som man gjorde i 20-årene da "alle" var single. Selv er jeg i midten av 30-årene og ble singel for et år siden. Jeg var veldig ferdig med eksen da jeg gikk og datet fra første stund, men er fortsatt veldig singel. Jeg mangler ikke tilbud, men jeg har til gode å finne en bra mann som passer meg, som også er singel. Det er ikke få ganger jeg har møtt en mann i en eller annen sammenheng og tenkt "søren at han ikke er singel". De beste er allerede tatt. Får for øvrig litt tilbud fra gifte menn også, men det er så klart uaktuelt så lenge de er gift. Anonymkode: 320b1...e37 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #11 Skrevet 15. juli 2024 Det er så individuelt, det er helt umulig å vite med sikkerhet hvordan den enkelte takler det. Selvsagt er det ideelle at man er minst ett år, eller kanskje to, for seg selv. Lærer seg å leve uten det som var, og blir klar følelsesmessig til å møte en annen. Tror det verste som kan skje er at man sammenligner den nye med ekskona, at hun ikke er helt ute av bildet. Da vil det nye forholdet gå over ende. Jeg har en kollega som har vært skilt en stund, og gått ut og inn av flere forhold, og det er fordi han egentlig ikke er ferdig med hun som var kona hans. Anonymkode: aaa6c...a17 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #12 Skrevet 15. juli 2024 7 hours ago, AnonymBruker said: Det gikk fint i en stund. Så kom hans sorgreaksjon snikende. De hadde vært gift ca 10 år, men ingen barn. Sorgreaksjonen var ganske voldsom og varte lenge Både menn og kvinner kan rammes av voldsom skyldfølelse. Noen tror kanskje det løses ved å gå tilbake til ex. Men det gjør det ikke. Det må bearbeides. Ikke alle er like gode på det. 24 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg hadde aldri satset på en mann som ikke har bodd alene og klart seg selv noen år etter et brudd med alt som følger i kjølvannet. Vet ikke hva du mener med "noen år", men menn som er laget for stabile og gode forhold setter seg ikke i karantene i flere år. De treffer damer som ønsker det samme ganske lett. Noen trenger kanskje en rebound eller to men de vil ikke ønske å herje på sjekkemarkedet. Jeg var på en date en 3-4 mnd etter bruddet, men det føltes feil for meg da. Så jeg satte dating til side i ett og et halvt år ca. I den tiden hadde jeg nok med meg selv. Men jeg kjente på ensomheten. I den perioden merket jeg interesse fra damer som kommenterte at de syntes det var rart at en "bra mann" som meg gikk singel. Så Tindret jeg en stund og datet noen jeg ikke fikk kjemi med før jeg fant min kjæreste. Hun og jeg har veldig like verdier og kommuniserer veldig godt og mest av alt, er det masse følelser. Hvis hun vil, så kommer jeg til å holde fast i henne alt jeg kan. Min største bekymring er at hun er litt over min liga på mange måter, bortsett fra jobb og økonomi, kanskje (men rik er jeg ikke!) . Jeg tenker hun kunne fått nesten hvem som helst. Men hun holder rundt meg så jeg nesten knekker nakken.. Det går an å oppleve kjærlighet i min alder også. Jeg tror at såkalte "bra menn" (la oss heller kalle dem "seriøse") kryr det tydeligvis ikke av, så bruk hodet og magefølelsen og ikke for mye oppstilte kriterier. Anonymkode: 7b528...5c6
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #13 Skrevet 15. juli 2024 Mannen min og jeg møtte hverandre ganske nysingle, kun 6-8 måneder etter bruddene våre. Men begge to hadde mange år bak oss med parterapi og styr, så vi var helt ferdige med de forrige forholdene våre. For oss fungerte det & vi er gift på 10. året nå ❤️ Anonymkode: 7d5e2...208
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #14 Skrevet 15. juli 2024 Jeg møtte min mann ca 6 mnd etter dama dro med en annen fyr. Det gikk ca 6mnd til før jeg sa ja til første date. Ett år etter dro jeg, fordi han var ukke ferdig med henne og jeg var lei av kronisk sameligning med henne. Og alle kjærlighets triste sanger på repit. Han dukket opp igjen 3 år etter bruddet også ble vi gift til slutt. Men da var han ferdig med henne og vi hadde noe å bygge på. Det var jo umulig når følsene dro et annet sted. Selv om han påsto ddt motsatte Anonymkode: a0cdd...283 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #15 Skrevet 15. juli 2024 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): I realiteten ville en bra mann blitt kapret av noen andre lenge før det tidskravet du har satt. Bra menn (og damer) som ønsker forhold forblir ikke single lenge. Man kan ikke velge og vrake som man gjorde i 20-årene da "alle" var single. Selv er jeg i midten av 30-årene og ble singel for et år siden. Jeg var veldig ferdig med eksen da jeg gikk og datet fra første stund, men er fortsatt veldig singel. Jeg mangler ikke tilbud, men jeg har til gode å finne en bra mann som passer meg, som også er singel. Det er ikke få ganger jeg har møtt en mann i en eller annen sammenheng og tenkt "søren at han ikke er singel". De beste er allerede tatt. Får for øvrig litt tilbud fra gifte menn også, men det er så klart uaktuelt så lenge de er gift. Anonymkode: 320b1...e37 Men her tar du jo allerede feil i å tro at de bra mennene er tatt. Hvilken forutsetning har du for å tro at de er så bra som du tror? Du vet jo ikke annet enn bildet de sender ut. Menn og kvinner som løper inn i nye forhold rett etter brudd er desperate og tar ofte til takke med hva som helst kun for å slippe å være single. Det er fort gjort å innbille seg at noen er bra, men etterhvert som tiden går så avsløres sannheter, og tror du at de som lever i disse forholdene utbasunerer hva som ikke er så bra? Du ser det han viser deg, og du ser det du tror er sant. Sannheten er at disse mennene kan være like giftige som alle andre. Så nei, det at de beste er tatt er en sannhet med modifikasjoner Anonymkode: c1e2d...991
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #16 Skrevet 15. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg hadde aldri satset på en mann som ikke har bodd alene og klart seg selv noen år etter et brudd med alt som følger i kjølvannet. Det har noe med å finne roen i seg selv som menneske før man går inn i et forhold igjen. Der bommer svært mange og hopper fra det ene forholdet etter det andre og klager på at det alltid er noe som er galt. Anonymkode: c1e2d...991 Tøv! Hvis det er et kriterium, går du glipp av mange. Menn er oftere enn kvinner klare for noe nytt relativt kort tid etter et brudd. Anonymkode: 5616b...9a8 1
Fjompenisse Skrevet 16. juli 2024 #17 Skrevet 16. juli 2024 9 hours ago, AnonymBruker said: Jeg hadde aldri satset på en mann som ikke har bodd alene og klart seg selv noen år etter et brudd med alt som følger i kjølvannet. Det har noe med å finne roen i seg selv som menneske før man går inn i et forhold igjen. Der bommer svært mange og hopper fra det ene forholdet etter det andre og klager på at det alltid er noe som er galt. Anonymkode: c1e2d...991 Mulig jeg leser deg som fanden leser bibelen, men det er faktisk en andel menn som ikke er hjelpesløse hverken på kjøkkenet, badet, med barn eller foran vaskemaskinen. Men mulig jeg tolker innlegget ditt helt feil. For min del kunne jeg sikkert begynt å date nå 7 måneder etter bruddet, jeg var nok ferdig med forholdet en god stund lenger enn det faktiske bruddet. Men nå nyter jeg tilværelsen som singel. For jeg er ikke en av de hjelpeløse som ikke klarer noe uten en dame i hus. 4 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2024 #18 Skrevet 16. juli 2024 Han hadde vært separert i 1 år, bare en helvetes mas om eksen og hevn på henne. Så sjekk iallefall om han er ferdig med tidligere forhold. Anonymkode: 26d7d...d26 4
Fjellmannover190 Skrevet 16. juli 2024 #19 Skrevet 16. juli 2024 21 hours ago, AnonymBruker said: Hvor håpløst er det å date en mann med langt ekteskap bak seg, single et lite halvår. På generelt grunnlag laber sjans for suksess regner jeg med- noen med erfaring? 🙂 Anonymkode: 7052e...a0b I denne datingverdenen er vel statistikken imot deg uansett, så hvorfor ikke prøve? Som nyskilt mann som kan lage mat, kan kle på meg, normal bmi, godt trent, over 190 og generelt ha et interessant liv, så er ikke problemet å komme meg inn i et forhold, men å finne noen som er perfekt og som gir følelser. Dette kan matche på første date eller på første forhold, men det kan også ta lang tid. Bare pass på at at den nyskilte mannen er ferdig med forholdet sitt og har bearbeidet seg selv. Nok menn som føles seg dumpet og er bitre av den grunn. 1 1
MissSkog Skrevet 16. juli 2024 #20 Skrevet 16. juli 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Kan være smart! De beste mennene blir kjapt tatt av markedet! Jeg har nettopp blitt kjæreste med en som hadde vært singel i ca 9 mnd da vi møttes, men kun bodd alene i 3 mnd. Nå får vi se hvordan det går da. Anonymkode: db09c...b91 Samme her. Jeg er også sammen med en mann hvor eksen hadde flyttet ut noen måneder i forveien. Ikke noe dramatisk brudd, og det hadde vært slutt en god stund før hun flyttet ut. De har barn sammen. Har aldri vært noe problem her, men det kan helt sikkert slå begge veier. Er vel verre om han var den som ble dumpa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå