AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #1 Skrevet 14. juli 2024 Dere som bruker linser, hvor vil dere anbefale en nybegynner å gå? Greit å høre deres erfaringer om hva slags hjelp dere fikk til å lære å ta de på og eventuelt merke og butikk. Anonymkode: 48b8f...4e5
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #2 Skrevet 15. juli 2024 Har hatt god oppfølging på interoptikk Majorstuen. Anonymkode: 9a893...2ef
MissSkog Skrevet 15. juli 2024 #3 Skrevet 15. juli 2024 Interoptikk en gang for lenge, lenge siden. La optiker komme med forslag om linser som passer deg - vi har alle ulike øyne og alle linser passer ikke nødvendigvis alle. Lykke til! Litt uvant i starten, men du finner ut av det!
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #4 Skrevet 15. juli 2024 Jeg har brukt Brilleland. Bare positive erfaringer 😊 Anonymkode: ac305...794
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #6 Skrevet 15. juli 2024 Fikk opplæring på brilleland for maaaange år siden. Men der er sikkert greie tutorials på nett. Det er veldig lett. Nå kjøper jeg kun linser på nett. Bruker hovedsaklig døgnet rundt linser. Sjekker øynene omtrent hvert annen år. Anonymkode: eff78...8ba
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #7 Skrevet 15. juli 2024 Takk for svar alle sammen. Har egentlig ikke så lyst på linser for jeg er så redd de skal sitte fast men på grunn av jobb så blir det enklere enn briller på sikt, håper jeg. Godt å høre at det er lettere enn hva man tror, Anonymkode: 48b8f...4e5
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #8 Skrevet 15. juli 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Fikk opplæring på brilleland for maaaange år siden. Men der er sikkert greie tutorials på nett. Det er veldig lett. Nå kjøper jeg kun linser på nett. Bruker hovedsaklig døgnet rundt linser. Sjekker øynene omtrent hvert annen år. Anonymkode: eff78...8ba Er det billigere å bestille på nett? Anonymkode: b6399...3e8
Gjest Malmfrid Skrevet 15. juli 2024 #9 Skrevet 15. juli 2024 Jeg bruker Specsavers både for briller og linser. Veldig fornøyd.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #10 Skrevet 15. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Takk for svar alle sammen. Har egentlig ikke så lyst på linser for jeg er så redd de skal sitte fast men på grunn av jobb så blir det enklere enn briller på sikt, håper jeg. Godt å høre at det er lettere enn hva man tror, Anonymkode: 48b8f...4e5 Jeg begynte nettopp og styrt voldsomt for å få de på. Men det går seg til og plutselig går det som en lek. Så ikke gi opp! Anonymkode: b6399...3e8
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #11 Skrevet 15. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg begynte nettopp og styrt voldsomt for å få de på. Men det går seg til og plutselig går det som en lek. Så ikke gi opp! Anonymkode: b6399...3e8 Du styrte litt ja...det blir nok slik her og. Anonymkode: 48b8f...4e5
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #12 Skrevet 15. juli 2024 Specsavers for linsekontroll. Bestiller linser på lensway, anbefaler deg å sjekke hva det koster de forskjellige stedene. Jeg sparer mye på å bestille på nett, mens mannen sine er billigst hos specsavers 😊 Var veldig uvant i starten, men du kommer fort inn i det og det er veldig praktisk. Anonymkode: 2252e...2b8
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #13 Skrevet 15. juli 2024 Kommer jo veldig an på hvor du bor. Dette går mer på den enkelte optiker enn hvilken kjede. Jeg liker begge optikerstedene på Carl Berner. Anonymkode: 4cff0...f44
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #14 Skrevet 15. juli 2024 Til min lokale optiker, han er uavhengig kjede. Hvorfor går du ikke til optikeren din om du allerede har briller? En seriøs optiker vil ikke gi deg linser uten at du får opplæring i bruk. Anonymkode: 0f41d...5cf
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #15 Skrevet 15. juli 2024 Men altså, opplæring i å ta på linser?? Det er like lett som å ta seg et glass vann, liksom, ikke noe du trenger opplæring i. Jeg ble selv nærsynt nå i voksen alder og har brukt linser siden. Har aldri vært noe problem å ta dem av og på, selv ikke når jeg har klart å sovne med dem på. Anonymkode: 2d305...762
Karmaisabitch Skrevet 15. juli 2024 #16 Skrevet 15. juli 2024 (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Men altså, opplæring i å ta på linser?? Det er like lett som å ta seg et glass vann, liksom, ikke noe du trenger opplæring i. Jeg ble selv nærsynt nå i voksen alder og har brukt linser siden. Har aldri vært noe problem å ta dem av og på, selv ikke når jeg har klart å sovne med dem på. Anonymkode: 2d305...762 Der tar du feil gitt, mange som trenger hjelp til å lære seg teknikken. Viktig at nye brukere lærer seg hvordan de skal bruke linser riktig, spesielt med tanke på hygiene og oppbevaring hvis de ikke kan bruke dagslinser. Endret 15. juli 2024 av Karmaisabitch 1 1
Gjest Malmfrid Skrevet 15. juli 2024 #17 Skrevet 15. juli 2024 Karmaisabitch skrev (5 minutter siden): Der tar du feil gitt, mange som trenger hjelp til å lære seg teknikken. Viktig at nye brukere lærer seg hvordan de skal bruke linser riktig, spesielt med tanke på hygiene og oppbevaring hvis de ikke kan bruke dagslinser. Enhver seriøs optiker gir opplæring og informasjon ifm oppstart på linser. Jeg husker jeg syntes det var vanskelig i starten og jeg måtte beregne god tid på morgenen.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #18 Skrevet 15. juli 2024 Jeg var hos Brilleland, der jeg bodde den gang. Er mange år siden nå. Fikk opplæring i hvordan ta av og på, og så fikk jeg med meg prøver på ulike typer linser hjem, så jeg kunne prøve meg frem til hva jeg likte best. Fikk ny time en uke eller to senere, for å sjekke at det fungerte, og bestille opp de riktige linsene. Til å begynne med brukte jeg linser sjelden, fordi jeg brukte så lang tid på å få de på om morgenen at jeg følte jeg måtte planlegge det i forveien. Nå bruker jeg linser hver dag, og det er gjort på et halvt sekund å få dem på. Anonymkode: 01bcd...d6e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå