Gå til innhold

Været - flytte til nord Norge?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg bor i Trøndelag, ikke i Nord-Norge, og vi har selvsagt et annet klima enn dere - men likevel mye våtere og kaldere enn Nord-Norge. Og jeg kan bare skrive under på at østlendinger klager noe vanvittig på været, selv om været slett ikke er så verst. Men klart, hvis man forventer 25-30 grader og sol hele juli, så blir fallhøyden stor.

Anonymkode: 23dd5...890

Våtere og kaldere enn Østlandet (Oslo-området) skulle det selvsagt stå, haha! 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg begynner å tro at løsningen er å bli digital nomade. Da kan man alltid styre snuten dit det er bra vær, så lenge det er internett der. For meg hadde det vært helt fantastisk. Aldri mer drittsommer som dette, og aldri mer norsk vinter med snø og elendighet. 

Men hvor lenge kan vi egentlig ha kontinuerlig drittvær her på Østlandet? Det begynner jeg å lure på. Vi snakker nesten uavbrutt i 2-2,5 år nå. Det må da snart bli vår tur til å få stabilt fint vær over en lenger periode?

Anonymkode: a03eb...501

… men det har dere jo stort sett?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg bor i Trøndelag, ikke i Nord-Norge, og vi har selvsagt et annet klima enn dere - men likevel mye våtere og kaldere enn Nord-Norge. Og jeg kan bare skrive under på at østlendinger klager noe vanvittig på været, selv om været slett ikke er så verst. Men klart, hvis man forventer 25-30 grader og sol hele juli, så blir fallhøyden stor.

Enig. Hilsen en annen trønder.

Anonymkode: f7c9f...743

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Egentlig mye bedre å bo i Nord-Norge enn Trøndelag . For der er det mer eksotiske ting som Nordlys Lofoten Midnattssol osv. 

Anonymkode: af8e8...90a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.7.2024 den 22.30):

Egentlig mye bedre å bo i Nord-Norge enn Trøndelag . For der er det mer eksotiske ting som Nordlys Lofoten Midnattssol osv. 

Ja, det er ikke så mange «eksotiske» ting i Trøndelag. Men det er fint likevel da, minus det været. 

AnonymBruker
Skrevet

Vel, hvis du vil ha vinter fra oktober til månedsskiftet mai-juni, så er det bare å flytte. At vi har hatt to fine somre på rad, veier foreløbig ikke opp med det. Høsten med kalde kvelder er snart på plass. Jeg fatter ikke hvorfor man blir boende i nord jeg, hvis man skal tenke på klimaet.

Anonymkode: 80904...64d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen ganger lurer jeg på om jeg bor i en parallell virkelighet, med helt andre værforhold enn resten av Østlandet. Jeg bor i Oslo, og skjønner ikke hva det sutres over, vi har da hatt en knallsommer, som virkelig har vært et plaster på såret etter denne skitne, våte vinteren. Temperaturer og sol langt over snittet i hele mai, og store deler av juni. Allerede i midten av juni kunne man ligge og rulle seg i deilige varme innsjøer, og det var helt umulig å finne en privat flekk i marka mellom solslikkende mennesker, og vi måtte frem med solfaktor 30. Er det virkelig slik at sola ikke teller, før fellesferien har begynt? Eller at soldagene ikke teller, hvis det kommer noen regndråper midt inni? Og noen regneværsdager må vi ha, vi vil ikke tilbake til sommeren 2018, med skogbrannfare, bondekrise og alt det der. Nå har det vært noen fine dager denne uka, og helga blir helt topp, kom dere ut og nyt det, i stedet for å sitte her og sutre. 

Anonymkode: eeaff...b59

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Anonymkode: f1e30...42d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er opprinnelig trønder, men har bodd store deler av mitt voksne liv i Troms og Finnmark og nå har jeg bodd på Østlandet i over 15 år.

Hvis noen for fullt alvor vurderer å flytte til  Nord-Norge fra Østlandet for å få bedre vær så har de helt seriøst langt større problemer enn noe som helst som har med været å gjøre...

Anonymkode: f1e30...42d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Solen skinner her jeg bor like utenfor Oslo. 🌞😊😊 Synest ikke været i sommer har vært så verst her øst. 😅

Anonymkode: 9feb1...ac2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om du lar været styre humøret og psyken din bør du holde deg langt unna Nord-Norge.

Sier en nordboer som elsker landsdelen sin med alt den byr på, inkludert mørketid, snøstormer på tvers, kamikaze-mygg, vær som skifter 4-5 ganger om dagen, somre i stillongs og sommervotter osv osv.

For å bo her, og trives, må en ha innstillingen at en tar det som det kommer - været er det vår herre som styrer, det er det lite å gjøre med.

Anonymkode: dadac...e29

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.7.2024 den 20.20):

Vurderer seriøst å flytte til nord Norge. Har klima endret seg for all overskuelig fremtid? Mye hyggeligere vinter og de har jo faktisk sommer.

Her i Oslo har det i snitt vært kaldt, grått, vått, mørkt og jævlig i snart 2 år nå. Ser ut til å være en helt annen verden i nord?

Anonymkode: 00dde...431

Hyggeligere vintre?? Har du i det hele tatt vært nordpå en hel vinter? 😂

Anonymkode: 5ec56...44d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.7.2024 den 22.30):

Midnattssola er jeg glad jeg slipper. Sliter nok med å sove i Trøndelag hvor det aldri blir mørkt midtsommers.

Anonymkode: f7c9f...743

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...