AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #1 Skrevet 14. juli 2024 Begynt på migrenemedisin som stopper hele systemet som vanlig bivirkning - så må belage meg på daglig tiltak. Vi Siblin er ikke nok alene. Så jeg må ha noe mer virksomt. Sliter ikke med konsistens, men det er TREGT. Og svisker, Kiwi og syrlige ting som magnesium citrate hjelper ikke og bare irriterer magesekken. Er Movicol eller Lactulose mer nøytralt om man lett får gastritt? Anonymkode: 21c07...17f
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #2 Skrevet 14. juli 2024 Movicol er veldig nøytralt, bare prøv deg frem smaksmessig. Anonymkode: 947a6...2c3
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #3 Skrevet 14. juli 2024 For meg utgår vi-siblin pga loppefrø, syns det tuller til mer enn det hjelper. Prøv heller magnesium glysinat, kalium, og b kompleks, og prøv det uten vi-siblin for å unngå for mye på en gang. For min del har magnesium vært veldig effektivt mot reflux. Du kan også prøve en kombinasjon av magnesium og kalsium, eller magnesium citrate og glysinat. Hvilke doser og andre ingredienser i tilskuddet har også en del innvirkning på magen din. Begynn med små doser for forsiktig tilvenning, og øk forsiktig. Jeg rører ikke tilskudd som er tilsatt maltodextrin, det tuller til magen. Flere billig-tilskudd har dette som tilsetning. Disse har vært bra for meg: https://sunkost.no/bio-life-magnesium-120-kapsler https://sunkost.no/bio-life-kal-mag-med-vitamin-d3 Jeg passer også på å spise mat rik på kalium. Søtpotet, fisk m.m. Tar innimellom tilskudd, hjelper også magen. Anonymkode: 6a1ac...50f
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #4 Skrevet 14. juli 2024 Duphalac. Ta det hver dag du tar migrenemedisin, så vil det bedre seg Anonymkode: dbec5...5c9
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2024 #5 Skrevet 15. juli 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Begynt på migrenemedisin som stopper hele systemet som vanlig bivirkning - så må belage meg på daglig tiltak. Vi Siblin er ikke nok alene. Så jeg må ha noe mer virksomt. Sliter ikke med konsistens, men det er TREGT. Og svisker, Kiwi og syrlige ting som magnesium citrate hjelper ikke og bare irriterer magesekken. Er Movicol eller Lactulose mer nøytralt om man lett får gastritt? Anonymkode: 21c07...17f Tar lactulose dag og kveld. Sliter med mage/tarm selv. Så jeg spiser kjøleskapsgrøt hver dag med havre/linfrø/chiafrø. Samt svisker da som ikke du kunne spise. Og fiberhusk. Da kommer jeg greit på do hver dag. Anonymkode: 0a21e...f7e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå