AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #1 Skrevet 14. juli 2024 Klarer aldri kjenne på glede. Konstant stresset. Utdannet meg til arbeidsledighet. Tilbake til square one. Jeg er et mislykket menneske med produksjonsfeil. Jeg skulle aldri ha blitt født. Jeg hører ikke til her og livet bare er ikke for meg. Anonymkode: 949d9...907 1
Fant80 Skrevet 14. juli 2024 #2 Skrevet 14. juli 2024 Du har i hvertfall fått deg en depresjon. Er dette alvorlig nok for deg,eller at det har vart over lang tid,så søk deg hjelp. De fleste kommuner har lavterskel tilbud innen psykisk helse. Kan godt hende du ikke behøver mer en det. Veldig ofte kan man se lysere på ting,bare ved å ha noen som lytter til deg. Absolutt alle kjenner på følelsene du beskriver fra tid til annen. Er vanlig at livet ikke går på skinner,selv om det kan se ut som det gjør det for alle,dersom man leser sosiale medier osv.
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #3 Skrevet 14. juli 2024 Uten at du forteller noe mer om deg og din historie så er det umulig å spekulere eller gjette seg til noe som helst. Anonymkode: 4d283...928
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #4 Skrevet 14. juli 2024 Går du til behandling? Hvis det ikke finnes håp for deg, hva er formålet med tråden? Anonymkode: 0c09b...df5 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #5 Skrevet 14. juli 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Går du til behandling? Hvis det ikke finnes håp for deg, hva er formålet med tråden? Anonymkode: 0c09b...df5 Jeg går ikke i behandling, men har bestilt legetime. Det er dessverre ganske lenge til den legetimen. Vet ikke helt formålet med tråden. Vet bare at jeg er forstoppet av følelser jeg ikke får utløp for. Anonymkode: b7bf8...367
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #6 Skrevet 14. juli 2024 Har kjent på noe av det samme. Tilbake til square one osv og hva er vitsen… Men, det ene er at jeg har barn, og det andre er at jeg har et par aktiviteter som innebærer noe sosialt, og det tredje at jeg har gitt mer blaffen i «jaget». Jeg har ikke gitt opp, men innsett at jeg er utbrent og å prøve løpe på samme måte som før gjør alt verre. Jeg trenger ikke bevise og overbevise noe mer uten å få en dritt tilbake eller komme meg videre. Jeg skal bare gjøre akkurat det jeg liker å gjøre. Har du noen aktiviteter du liker, eller likte før, som du kan gjøre? Sosialt eller bare for din egen del. Vil også anbefale rask psykisk helsehjelp, som et lavterskeltilbud alle kommuner skal ha. Det viktigste er at du ikke blir sittende med disse tankene alene. ❤️ Anonymkode: f2382...809 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #7 Skrevet 14. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Klarer aldri kjenne på glede. Konstant stresset. Utdannet meg til arbeidsledighet. Tilbake til square one. Jeg er et mislykket menneske med produksjonsfeil. Jeg skulle aldri ha blitt født. Jeg hører ikke til her og livet bare er ikke for meg. Anonymkode: 949d9...907 Vi er alle mennesker med «produksjonsfeil». Det kommer bedre tider eller andre muligheter. Om du er konstant stresset så kan du jo begynne å se på hva en kan gjøre med det, da har du noe konkret å jobbe med. Man trenger ikke fikse opp I hele livet på en gang -endre kurs og ikke se seg så mye tilbake. Alt godt til deg! Anonymkode: 748f7...cef 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #8 Skrevet 14. juli 2024 Kan det ha noe med syklusen å gjøre? https://www.nrk.no/sapmi/xl/pmdd-gjor-det-vanskeligere-for-ida-a-komme-seg-gjennom-hverdagen-1.16835194 Anonymkode: 70f78...d52
CrazyChick90 Skrevet 14. juli 2024 #9 Skrevet 14. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Klarer aldri kjenne på glede. Konstant stresset. Utdannet meg til arbeidsledighet. Tilbake til square one. Jeg er et mislykket menneske med produksjonsfeil. Jeg skulle aldri ha blitt født. Jeg hører ikke til her og livet bare er ikke for meg. Anonymkode: 949d9...907 Jeg forstår deg! Jeg føler på mye av det samme. Jeg savner den glade og livlige jenta jeg var for 15 år siden. Hun som ga faen i hvordan hun så ut, hun som kjente på glede og som var med venner. Hun som hadde trua på en lysende fremtid! Jeg vet hvor vondt det gjør. Jeg går også og gleder meg til jeg får evig hvile. MEN vi er nødt til å stå sammen! Du vil føle deg bedre, og du vil komme deg ovenpå igjen. Du kommer sikkert til å falle igjen, men også da reiser du deg opp, børster av knærne dine og kjører på videre. Hvis du kjenner at det bikker fullstendig over så snakk med noen. Om det så er familie, venner eller profesjonelle. Selv er jeg ikke flink til å vise hvor vondt jeg har det til tider, men jeg VET at ting blir lettere å håndtere med en hjelpende hånd. Sørg for at du har gode mennesker rundt deg, og har du ingen rundt deg så ta vare på deg selv. Du må være snill mot deg selv! Si fine ting til deg selv. Det vil bli bedre, jeg lover! Jeg heier på deg❤️💐 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #10 Skrevet 14. juli 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Kan det ha noe med syklusen å gjøre? https://www.nrk.no/sapmi/xl/pmdd-gjor-det-vanskeligere-for-ida-a-komme-seg-gjennom-hverdagen-1.16835194 Anonymkode: 70f78...d52 Jeg har faktisk hatt PMS som gjorde at depresjonen ble enda mer intens. Kan godt hende det var PMDD. Dette skjer ikke hver gang før jeg får mensen, men i det siste året så har det skjedd en del ganger. Anonymkode: 949d9...907 1
Perelandra Skrevet 14. juli 2024 #11 Skrevet 14. juli 2024 Kjære trådstarter! Jeg har velger å stenge tråden på grunnlag av regelen om at Kvinneguiden ikke tillater at man skriver om selvmordstanker. Selv om moderatorteamet ikke kan vite om du har reelle selvmordstanker eller om du på andre måter strever med livet, velger vi å stenge for å beskytte deg og andre i en sårbar situasjon. Moderatorteamet kan ikke passe tråden konstant og fjerne svar som kan være skadelige, og har heller ikke den nødvendige fagkompetansen som trengs for å vurdere råd og tips i tråden. Hvis du opplever at situasjonen er akutt, oppfordrer vi deg å kontakt med legevakt på tlf.: 116 117 eller ringe nødnummer 113. Alternativt kan du også ta kontakt med en hjelpetelefon hvor du vil treffe mennesker du kan prate med, og som kan gi råd i en vanskelig situasjon. Mental Helse: 116 123 Røde Kors: 800 33 321 (man-fre 14-22 for de under 18 år) Kirkens SOS: 22 40 00 40 Med vennlig hilsen Perelandra, mod. 1
Anbefalte innlegg