AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #1 Del Skrevet 14. juli 2024 Er det trygt å selge laptop om jeg sletter eller formaterer harddisken? Kan folk finne igjen data på den om jeg overskriver den? Anonymkode: d2858...765 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #2 Del Skrevet 14. juli 2024 Med de rette verktøyene kan man finne igjen data selv om det er slettet og formatert. Det finnes dataprogrammer som kan utføre sikker sletting av harddisken ved å skrive over gamle data med nye data flere ganger, men jeg vet ikke om det finnes noen som er gratis. Lenge siden jeg var borti det. Jeg ville vel tro at det er tilstrekkelig om du formaterer harddisken og installerer operativsystemet på nytt. Man skal være ganske spesielt interessert om man da begynner å lete etter slettede data, og man skal ha skikkelig peiling for å få det til. Anonymkode: ec1fc...f8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #3 Del Skrevet 14. juli 2024 30 minutter siden, AnonymBruker said: Med de rette verktøyene kan man finne igjen data selv om det er slettet og formatert. Det finnes dataprogrammer som kan utføre sikker sletting av harddisken ved å skrive over gamle data med nye data flere ganger, men jeg vet ikke om det finnes noen som er gratis. Lenge siden jeg var borti det. Jeg ville vel tro at det er tilstrekkelig om du formaterer harddisken og installerer operativsystemet på nytt. Man skal være ganske spesielt interessert om man da begynner å lete etter slettede data, og man skal ha skikkelig peiling for å få det til. Anonymkode: ec1fc...f8f Håper det holder, for har ikke lyst å åpne den å sette inn en ny. Skal se på nett om jeg kan finne noen gratis formateringsprogrammer. Anonymkode: d2858...765 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #4 Del Skrevet 14. juli 2024 6 hours ago, AnonymBruker said: Håper det holder, for har ikke lyst å åpne den å sette inn en ny. Skal se på nett om jeg kan finne noen gratis formateringsprogrammer. Anonymkode: d2858...765 Det er ikke nødvendig med et eget program for å gjøre dette; bare høyreklikk på disken, og velg "formater". Man kan også velge å få alt formatert ved ny installasjon av Windows. Anonymkode: 8cb15...351 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2024 #5 Del Skrevet 14. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er ikke nødvendig med et eget program for å gjøre dette; bare høyreklikk på disken, og velg "formater". Man kan også velge å få alt formatert ved ny installasjon av Windows. Anonymkode: 8cb15...351 Du kan ikke formatere systemdisken på denne måten, da må du i så fall ta ut disken å sette den i en annen maskin. Du må gjenopprette/re-installere/tilbakestille. Du finner fremgangsmåte her (under Tilbakestille PC-en): Gjenopprettingsalternativer i Windows - Støtte for Microsoft Anonymkode: 64a39...8b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå