Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som er 100% ufør og jobber litt, hva jobber dere med? Jeg lurte på å kanskje prøve meg litt i jobb, men er usikker om det vil gå, er høyt utdannet, men noe innen det yrke kan jeg glemme. Tenkte derfor høre hva dere i samme situasjon jobber med for å få litt idéer og inspirasjon 😊

Dette er ingen tråd for drittslenging!!!!

Anonymkode: 51405...236

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et lite vedselskap. Hugger og frakter kubber hjem og kløyver dem der. Lager så 60-litersekker og selger dem utover høst/vinter.

Strålende syssel, kan drive med det akkurat når det passer meg.

Anonymkode: 88e9b...b25

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Synd ikke flere svarer😕

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke kapasitet selv, men har sett at en del jobber som støttekontakt.

Anonymkode: 7c39b...2f5

AnonymBruker
Skrevet

Vaskejobber og enkel servering i en tilpasset kafé som er ett tilbud i min kommune.

Anonymkode: a6d08...95c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er godt utdannet, men dessverre ikke mulighet for å jobbe innen det som ufør/gradert. Sist tok jeg jobb som eksamensvakt, var 2 uker med mye jobbing. Kroppen protesterte hardt etter de ukene. Men helt ærlig så var det verdt det. Ikke pga pengene, men fordi jeg følte jeg gjorde noe nyttig. Lå horisontalt på sofan etter endt arbeidsdag, men var greit å vite at det var 2 uker med jobbing. Jeg skrev i søknaden at jeg er ufør, og de spurte om jeg trengte noe tilrettelegging. Nå var ikke behovet for det her. Men vet at ei jeg jobbet med, hadde oppdelt vaktuke i løpet av uka, så hun hadde en fridag midt i.

Anonymkode: 7cb74...cc0

• Liker 1
Skrevet

Jeg jobbet med produksjon og montering i varig tilrettelagt arbeid 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dere som er 100% ufør og jobber litt, hva jobber dere med? Jeg lurte på å kanskje prøve meg litt i jobb, men er usikker om det vil gå, er høyt utdannet, men noe innen det yrke kan jeg glemme. Tenkte derfor høre hva dere i samme situasjon jobber med for å få litt idéer og inspirasjon 😊

Dette er ingen tråd for drittslenging!!!!

Anonymkode: 51405...236

Rengjøring - noen få timer per uke, og kan selv bestemme når det utføres. 

Skrevet

Vikar på skole(er utdannet innen barn og ungdom). Kan styre ukene selv etter formen, tar timer de dagene formen er grei. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber som blogger.

Anonymkode: 0db25...172

AnonymBruker
Skrevet

Huff jeg har hverken kropp eller hode som fungerer, men hvis bedring vil jeg prøve meg som støttekontakt. Men det er rart å søke på jobb på noe jeg sikkert har krav på selv😄

Anonymkode: 48d56...03f

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jobber som skribent. Alt er via nett. Kan gjøre det meste når det passer meg. Der er mange slike jobber å finne for tiden. Den jeg har er under en time om dagen i snitt. Hatt den i tre år. Fakturerer via enk.

Anonymkode: 34440...f4c

AnonymBruker
Skrevet

Jobber 10 - 20% som sosiale medier-ansvarlig for en liten organisasjon. Kan styre dagene mye selv så lenge ting blir gjort innen en viss tid. Perfekt!

Anonymkode: 7d76f...3dc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jobber 10 - 20% som sosiale medier-ansvarlig for en liten organisasjon. Kan styre dagene mye selv så lenge ting blir gjort innen en viss tid. Perfekt!

Anonymkode: 7d76f...3dc

Kan jeg spørre om du har tatt noen kurs for å få en sånn jobb?😀

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jobber som skribent. Alt er via nett. Kan gjøre det meste når det passer meg. Der er mange slike jobber å finne for tiden. Den jeg har er under en time om dagen i snitt. Hatt den i tre år. Fakturerer via enk.

Jeg har lyst å prøve dette, men redd det blir overkill å starte enk med min lave kapasitet🙂Har du utdannelse?

Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvordan er det med enk. og NAV? Jeg har forsøkt å finne reglene for det på NAV.no men det er jo helt umulig.

Anonymkode: dabb0...38d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lyst å prøve dette, men redd det blir overkill å starte enk med min lave kapasitet🙂Har du utdannelse?

ENK er gratis å starte, ingen stress med og veldig lettvint. Når du passerer 50k i omsetning (ila et år) blir det litt mer omstendelig mtp mva. Men alt dette er også veldig overkommelig😊

AnonymBruker
Skrevet

ENK er veldig enkelt og greit. Kan trekke fra kostnader og betaler skatt som normalt.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

ENK er gratis å starte, ingen stress med og veldig lettvint. Når du passerer 50k i omsetning (ila et år) blir det litt mer omstendelig mtp mva. Men alt dette er også veldig overkommelig😊

Det kommer an på arbeidsgiver. Jeg fakturerer til utlandet (innen eu), det er ikke mva-pliktig.

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan er det med enk. og NAV? Jeg har forsøkt å finne reglene for det på NAV.no men det er jo helt umulig.

Anonymkode: dabb0...38d

Det er som vanlig inntekt. Trekker fra kostnader og før skatt er beløpet som nav bruker som inntekt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Dette har jeg veldig lyst til, men vet ikke helt hvordan jeg skal gå frem. Blir veldig takknemlig for tips :) 

Anonymkode: af7bb...35a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Jeg tenkte på om AB har utdannelse innen språk😀Men regnskapssystem koster litt. Så noe utgifter blir det til ENK. Det er også lovkrav om innsendelse av skattemelding fra et system, og ikke direkte i Altinn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...