Gå til innhold

Koke røkte pølser

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er oppvokst med kokte (trekte) pølser, og syns det smaker bedre enn stekte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ble tyske pølser på meg i dag... Noe godt kommer det jo av at man har Waitrose (les: posh&dyrt supermarket) somnærbutikk ;)

Husker jeg var overlykkelig da jeg midt i andre året oppdaget av M&S solgte tyske wienerpølser. Et lite stykke "Norge". Og flere butikker solgte jo også jarlsbergost, som aldri har vært min favoritt, men plutselig smakte veldig godt. :ler:

Skrevet

Vi hadde som oftest kokt middagspølse hjemme, sammen med potetmos og kokte grønnsaker. Om det var rester igjen ble pølsene stekt neste dag som restemiddag eller lignende. Om vi hadde servelatpølse til middag ble den alltid stekt i skiver. Grillpøser ble stekt, og wiener kokt.

Nå når jeg bor for meg selv spiser jeg fremdeles middagspølse kokt...det er både enkelt og godt :)

• 3 år senere...
Gjest Namielus
Skrevet

Bare så dere vet det, så er wienerpølser også røkt. Jeg har jobbet som pølsemaker, og wienerpølser blir rullet på store stativer inn i digre røykerom så de får mørk brunrød farge.

Ja det er helt sant, wienerpølser blir også røkt. Og vær så snill å slutt å si at man koker ting som wienerpølser. De skal KUN trekkes :)

Skrevet

Jeg bruker å også å koke de men mange av vennene mine er bare vant til stekte kjøttpølser. Synes det er best med kokt jeg, men det er vel smak og behag!

Skrevet

Jeg er også oppvokst med kokte kjøttpølser. De ble servert med kokte poteter, grønn ertestuing og smeltet smør. Jeg husker til og med at vi spiste det på cafe en gang jeg var lita. Tror det var 17. mai.

Jeg hadde store problemer med å få det ned. Synes det vokste i munnen. Etter at jeg ble voksen har jeg aldri spist ei eneste kjøttpølse og kommer heller aldri til å gjøre det.

Og du trådstarter må bør kanskje være litt mer åpen for andres matlaging. Ting går ann selv om du aldri har hørt om det før.

Skrevet
Men er wienerpølser røkte da? Jeg tror det er der jeg gikk på limpinnen, at røkt på en eller annen måte signaliserte steking. Men det er meg, og det er fortid, nå vet jeg bedre.

Koslig at så mange engasjerte seg, men nå vandrer jeg videre.

Lykke til videre.

JA! Wienerpølser blir røkt de også.

Jeg er ikke agressiv hvis det virker sånn, men dette må understrekes en gang for alle:

Hvor mange ganger må voksne folk høre at WIENERPØLSER IKKE KOKES!!!

DE SKAL IKKE KOKE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

WIENERPØLSER SKAL I K K E K O K E !!!!!!!!!!!!!!!!!

WIENERPØLSER SKAL T R E K K E

Skrevet

Jeg er veldig glad i røkte kjøttpølser som trekkes i brun saus.. nam! Er også veldig glad i stekte til potetmos :) Men da deler jeg den opp i biter først. Det gjør jeg ikke i brunsausen (kanskje ikke en HEL pølse av gangen, deler de litt opp.)

Skrevet
JA! Wienerpølser blir røkt de også.

Jeg er ikke agressiv hvis det virker sånn, men dette må understrekes en gang for alle:

Hvor mange ganger må voksne folk høre at WIENERPØLSER IKKE KOKES!!!

DE SKAL IKKE KOKE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

WIENERPØLSER SKAL I K K E K O K E !!!!!!!!!!!!!!!!!

WIENERPØLSER SKAL T R E K K E

I all verden, for en roping! Det "å koke" er et begrep enten det dreier seg om pølser eller fisk. Er det noe å ta så på vei for?

Gjest SmallTalk
Skrevet

Jeg er vokst opp med både kokte og stekte kjøttpølser.

Stekte dersom vi skulle ha en kjapp middag med potetstappe, erter og spaghetti, og kokte dersom vi skulle ha komler, saltkjøtt og pølse.

Personlig synes jeg begge deler smaker like godt. :)

Skrevet

Tre år gammelt pølsespørsmål?

*når man oppdager slikt har man hengt her inne for lenge*

Skrevet

æsj. Samboeren min steker de av og til, det syns jeg er dårlig. Ødelegger dem da, jo! I hvertfall dem med skinn.

Jeg elsker kjøttpølser. En gang jeg satt på skolen til langt på kveld hadde han lovet å lage pølse, potetmos og spaghetti til jeg kom hjem. Gjett om jeg ble skuffet! Jeg gledet meg kjempemasse og tenkte at han var super som ordnet middag til meg (DET var han jo, men blir grinete av stekte kjøttpølser). Da var det utrolig skuffende at han hadde steikt pølsene! De smaker helt ok stekt, men det er langt fra godt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...