Gå til innhold

Normalt og ikke hatt Korona?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De fleste har nok hatt det, men mange merker det ikke eller klarer ikke skille det fra en vanlig forkjølelse. Folk flest går jo ikke rundt og tester seg lenger. 

Anonymkode: ad7d2...90f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Er det mange som ikke har hatt Korona her inne?
Bor selv i Oslo og er jo rundt mye mennesker, alle jeg kjenner har hatt det flere ganger. Har også vært nære folk som har vært skikkelig forkjøla/kanskje korona. 

Bank i bordet, men har ikke vært forkjøla på sikkert 5-6 år, er det mulig jeg har hatt det uten å merke det?

Anonymkode: ffc9d...b50

Godt mulig å ha hatt det uten å merke noe ja. 

Anonymkode: faeb5...8d8

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Bor selv i Oslo og er jo rundt mye mennesker, alle jeg kjenner har hatt det flere ganger. Har også vært nære folk som har vært skikkelig forkjøla/kanskje korona. 

Bank i bordet, men har ikke vært forkjøla på sikkert 5-6 år, er det mulig jeg har hatt det uten å merke det?

Gratulerer, du er veldig flink og enestående. Skal klappe for deg på verandaen klokken 18 ikveld.

Anonymkode: c35bd...92f

AnonymBruker
Skrevet

For de av oss med god hygiene og en oppegående omgangskrets skal det ikke så mye til å ikke ha hatt det. 

Anonymkode: cc2e8...98f

Da må man leve temmelig isolert. 

Har vært på fire fly så langt i sommer. Flere frokostbuffeer.  Og enda flere restauranter. Var i vennemiddag fredag, der alle klemte. Var på konsert der vi var hundrevis som stod tett i tett i timer. Jobber i åpent landskap, og spiser lunsj med kollegaer. Var barnevakt for niser en helg, var ikke syke, men som regel bærer de på ett eller annet fra barnehagen. 

Anonymkode: 68303...7ca

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

For de av oss med god hygiene og en oppegående omgangskrets skal det ikke så mye til å ikke ha hatt det. 

Og der kom du også ja; trådens tosk. Gratulerer med det. Kan applaudere for deg imorgen. Blir klokken 19 det da siden jeg skal slike på alle dørhåndtak på jobben først.

AnonymBruker
Skrevet

Min sønn i slutte. Av tenårene har aldri testet pos på Covid eller vært syk.

Anonymkode: 895f0...159

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og der kom du også ja; trådens tosk. Gratulerer med det. Kan applaudere for deg imorgen. Blir klokken 19 det da siden jeg skal slike på alle dørhåndtak på jobben først.

*slikke

AnonymBruker
Skrevet

Tror nok at alle har hatt det nå, men noen var heldige og fikk bare en lett nesesnue🤧

Anonymkode: c87ac...0c9

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Levde som vanlig i hele lockdownperioden. Brukte aldri maske og tok ingen vaksine. Tok bussen hver dag og var rundt masse mennesker. Har også barn i barnehage. Verken jeg, samboer eller barn har hatt noe corona. Jeg bestemte meg fra første dag at dette her giddet jeg bare ikke å være med på. Min samboer fikk bittert erfare bivirkninger av svineinfluensavaksinen, så tilliten var null når det dukket opp en runde til med frykt x 100. Man kan tro seg syk og det tror jeg jammen at mange også gjorde. Har man det for sterilt rundt seg over lengre tid svekker også immunforsvaret. Når man i tillegg går hele dagen med maske og ikke får nok luft..... Ja hva skal en si. Det var en syk tid. Veldig mange som begynner å innse det nå. Noen tjente ihvertfall grådig mange penger så det var vel godt for noe for noen få. Mange som sliter med bivirkninger og som blir mistrodd av det offentlige helsevesenet. Kjenner flere. Han ene døde 2 dager ettet stikket. Blodpropp. 

• Nyttig 2
Skrevet (endret)
4 hours ago, SandnesGauk said:

Levde som vanlig i hele lockdownperioden. Brukte aldri maske og tok ingen vaksine. Tok bussen hver dag og var rundt masse mennesker. Har også barn i barnehage. Verken jeg, samboer eller barn har hatt noe corona. Jeg bestemte meg fra første dag at dette her giddet jeg bare ikke å være med på. Min samboer fikk bittert erfare bivirkninger av svineinfluensavaksinen, så tilliten var null når det dukket opp en runde til med frykt x 100. Man kan tro seg syk og det tror jeg jammen at mange også gjorde. Har man det for sterilt rundt seg over lengre tid svekker også immunforsvaret. Når man i tillegg går hele dagen med maske og ikke får nok luft..... Ja hva skal en si. Det var en syk tid. Veldig mange som begynner å innse det nå. Noen tjente ihvertfall grådig mange penger så det var vel godt for noe for noen få. Mange som sliter med bivirkninger og som blir mistrodd av det offentlige helsevesenet. Kjenner flere. Han ene døde 2 dager ettet stikket. Blodpropp. 

Samme her, men jeg trur ikke på dette antivaxx-greiene.

For meg handler det bare om frihet. Ingen skal få komme her å bestemme at jeg skal være hjemme, gå med maske, eller holde metern. Jeg er klar over risikoen for å bli syk, og jeg driter i den. Dersom du mener at du er i risikogruppen skal du holde deg hjemme, ikke jeg. Jeg tar null forhåndsregler og lever som normalt.

Heldigvis var vi ikke særlig nazi i Norge på det greiene der. Var vell ingen som ble arrestert for å ikke gå med maske, slik man risikerte i flere andre land. Den eneste "straffen" her er at folk ser stygt på deg, og det kan jeg leve med. Faktisk er det litt gøy.

Endret av Stonegiant
AnonymBruker
Skrevet

Bor i Bergen og har aldri hatt korona, selv om jeg var på overnatting hos en familie der hele gjengen var nesten sengeliggende pga korona. Brukte ikke munnbind annet en der det var påbudt, men alltid nøye med håndhygiene.

Anonymkode: 5ab7e...843

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var i permisjon med vårt første barn da samfunnet ble «åpnet opp» i 2022. Vi har ikke hatt Korona, såvidt vi vet. Har det for første gang nå

Anonymkode: 7e834...5ff

AnonymBruker
Skrevet
Stonegiant skrev (2 timer siden):

Dersom du mener at du er i risikogruppen skal du holde deg hjemme, ikke jeg. Jeg tar null forhåndsregler og lever som normalt.

Først meg, så meg og så meg igjen. Og i tillegg stolt av å være egoist. Ja ja. Det er enda godt at de fleste ikke er som deg, det ville blitt et nitrist samfunn.

Anonymkode: 61067...94c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner flere som ikke har hatt korona. Noen av de har hatt familiemedlemmer med det, uten å ha fått det selv.  

Her i huset så har jeg og mannen min hatt det to runder, datteren tre og sønnen en gang. Jeg hadde det nå sist for 14 dager siden. 

Symptomene var hodepine av en annen verden, halsvondt 1 dag, feber i 4 dager, press over brystet/tungpustet, og lite matlyst. 

Den blodprøven noen nevnte lengre opp i tråden, er ikke så sikker som en tror på å påvise om en har hatt kovid eller ikke. Fikk tatt prøven i forbindelse med en helseundersøkelse, og det stod mye om at antistoffene de kunne påvise måtte være sånn og sånn, de kunne forsvinne raskere hos noen enn andre, og masse "unskyldninger" for upålitelige resultater. Jeg hadde fått kovid påvist både hjemme (3 tester) og hos lege, men blodprøven 8 mnd senere var negativ. Samme skjedde med mange jeg kjenner som var igjennom helseundersøkelsen. 

Anonymkode: ccd76...749

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt det et par ganger, men har en kollega som tilsynelatende ikke har hatt det. Vi jobber i barnehage, og hun blir generelt betydelig sjeldnere smittet av alle luftveisinfeksjonene som går der enn resten av oss. Nå kan det være hun har hatt det uten å merke det da. Men i den perioden hvor vi alle testet oss til stadighet, og resten av arbeidsplassen gikk igjennom en runde, hadde hun i hvert fall negative tester hele veien. 

Men en kan smitten med lite til ingen symptomer også. Datteren min hadde positiv test uten andre symptomer enn en liten antydning til blankt snørr om en la godviljen til. Vi vet det bare fordi det også var i den tiden hvor man til stadighet måtte teste, og resten av familien var helt utslått av det. Og jeg har fått positiv test helt overraskende en gang. Da testet jeg fordi alle kolleger, utenom hun ene som ikke har hatt det, fikk positiv test etter tur, og vi skulle få besøk av foreldrene mine som var bekymret for smitte. 

Anonymkode: bd7ea...14a

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Det er helt normalt å ikke ha hatt korona, selv om de fleste har hatt det. Jeg kjenner mange som ikke har hatt det. Selv har jeg vært smittet en gang, men jeg hadde ikke merkbare symptomer. Jeg er uvaksinert.

Endret av anonym111111
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

For de av oss som er oppegående og har god hygiene, men har jobb og jobber tett på mennesker... skal det ikke mye til å ha hatt det

Anonymkode: 7b435...bfb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan kun komme på bestemor på 90 som ikke har hatt. Jeg hadde det både sommeren 2022 og sommeren 2023. Var merkbart redusert en måneds tid begge ganger, selv om jeg kun var skikkelig dårlig 4-5 dager hvert av årene.

Anonymkode: 1bca5...8c1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Når man er ufør vettu er det lett å ikke bli smittet. Brukeren kan jo bare sitte hjemme

Anonymkode: 7b435...bfb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...